امام‌جمعه موقت خرم‌آباد:

سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور تجلی مردم سالاری دینی بود

حجت الاسلام «سید لطف الله حیات الغیب» با اشاره به سئوالات نمایندگان از رئیس جمهور گفت: این اقدام نمایندگان مجلس چندین پیام مهم داشت که یکی از این پیام‌ها تجلی مردم‌سالاری دینی بود.
کد خبر: ۳۰۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ - 31August 2018

اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور، تجلی مردم سالاری دینی است.به گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام‌ «سید لطف‌الله حیات‌ الغیب» امام جمعه موقت خرم آباد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به مناسبت های پیش رو اظهار داشت: شنبه 10 شهریور مصادف است با ولادت امام موسی کاظم (ع) و حضرت می‌فرمایند فهم دقیق دین کلید بصیرت است که سبب کمال عبادت، تحصیل درجات بلند و مراتب بزرگ در دین و دنیا است.

وی به 12 شهریور سالروز شهادت شهید رئیس‌علی دلواری اشاره و افزود: این شهید بزرگوار یکی از کسانی بود که شجاعانه در مقابل مکر و استعمار انگلیس ایستاد و بر همین اساس این روز به نام مبارزه با استعمار انگلیس نام‌گذاری شده است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد بابیان اینکه 13 شهریور به نام روز تعاون نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: تعاون دو معنای عام و خاص دارد و قرآن دستور می‌دهد در تقوا و کار خیر به یکدیگر کمک و تعاون کنید چراکه اگر همکاری انسان‌ها با یکدیگر نباشد کسی نمی‌تواند زندگی خودش را پیش ببرد.

وی بیان کرد: 15 شهریور روز خانواده و تکریم بازنشستگان نام‌گذاری شده که در همین راستا پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند هیچ امری محبوب‌تر از ازدواج نیست؛ همه ما باید در زندگی با الگوگیری از امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) زندگی ساده‌ای داشته باشیم و بر هم سخت نگیریم.

حیات الغیب به طرح سؤال از رئیس‌جمهور توسط نمایندگان مجلس اشاره و تصریح کرد: این اقدام نمایندگان مجلس چندین پیام مهم داشت که یکی از این پیام‌ها تجلی مردم‌سالاری دینی بود.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پیام این اقدام نمایندگان ندادن رأی جناحی به پاسخ‌های رئیس‌جمهور و همچنین وحدت بین مسئولان کشور بود که بسیار مؤدبانه سؤالات پرسیده شد و توسط رئیس‌جمهور پاسخ داده شد؛ همچنین به تغییر اساسی در دولت و تلاش بیشتر دولتمردان که باید وقت بیشتری برای مردم داشته باشند تأکید می‌شود.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد به دیدار اعضای قوه قضائیه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اقدامات قوه قضائیه در مقابله با اخلالگران اقتصادی سبب اعتماد بیشتر مردم به‌نظام جمهوری می‌شود به‌طوری‌که مقام معظم رهبری فرمودند اگر دستگاه قضایی در انجام وظایف دینی خود، قضاوت و پایان دادن به تخلفات به‌خوبی عمل کند مردم از حاکمیت خرسند می‌شوند و چنانچه این وظایف قوه قضائیه ناقص و بد انجام شود مردم از حاکمیت ناراضی خواهند شد.

وی اظهار داشت: اقدامات اخیر قوه قضائیه سبب‌ترمیم چهره این قوه در بین مردم شده و با احتکار کنندگان باید برخورد جدی صورت گیرد که این اقدام احتکار کنندگان دشمنی با نظام جمهوری اسلامی است؛ مقام معظم رهبری در بیاناتی دیگر فرمودند برای اینکه چهره قوه قضائیه زیرسوال نرود باید کار عملی و تبلیغاتی صحیح صورت گیرد چراکه این کار سبب‌ترمیم آثار و آسیب‌هایی می‌شود که در معیشت مردم اتفاق افتاده و به‌زودی حل می‌شود.

حیات الغیب افزود: همه ما می‌دانیم آمریکا دشمن اصلی ایران اسلامی است و با انقلاب و اسلام مشکل دارد که در همین راستا از گذشته تاکنون اقداماتی ازجمله جنگ تحمیلی، تحریم هسته‌ای و اقتصادی، پشتیبانی از فتنه 88 و همچنین فتنه داعش را علیه ایران انجام داده است و اخیراً فتنه مذاکره را طراحی کرده که خوشبختانه جمهوری اسلامی باقوت و قدرت و رهبری بی‌نظیر مقام معظم رهبری در این مرتبه نیز از این فتنه سربلند بیرون خواهیم آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار