«ابوعلی کجاست» و «تو شهید نمی‌شوی» به چاپ نهم رسیدند

کتاب‌های «ابوعلی کجاست»، خاطرات شهید مدافع حرم مرتضی عطایی و «تو شهید نمی‌شوی»، روایتی از زندگی شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی، به‌خاطر استقبال مخاطبان به چاپ نهم رسیدند.
کد خبر: ۳۰۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ - 15September 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «ابوعلی کجاست» زندگی‌نامه «شهید مرتضی عطایی»، از شهدای مدافع حرم است که تحقیق آن را محمدمهدی رحیمی و تدوین آن را نوید نوروزی انجام داده اند، این کتاب از نخستین کتاب‌های تاریخ شفاهی جبهه انقلاب اسلامی است که به چاپ نهم رسیده است. در این کتاب 144 صفحه‌ای افزون بر زندگینامه شهید، شعر‌های این شهید و عکس‌هایی از دوران حیات و حضور وی در جبهه مقاومت نیز به چاپ رسیده است.

کتاب «ابوعلی کجاست؟» حاصل 10 ساعت گفت‌وگو با شهید مرتضی عطایی (ابوعلی) جانشین تیپ عمار لشکر فاطمیون است. این مصاحبه‌ها در شهر مشهد ضبط شده تا در کتاب خاطرات شهید مصطفی صدرزاده استفاده شود، اما با شهادت ایشان فرصتی برای چاپ خاطرات ابوعلی پیش آمد. مرتضی عطایی پس از رشادت‌های فراوان و چند بار مجروحیت‌، در 21 شهریورماه سال 1395 و همزمان با روز عرفه در منطقه لاذقیه سوریه به مقام رفیع شهادت نائل آمد و به یاران شهیدش پیوست.

«ابوعلی کجاست» و «تو شهید نمی‌شوی» به چاپ نهم رسیدند

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «در عملیات بصر الحریر دشمن 9 نفر اسیر گرفت که پنج نفر از آن‌ها را به شهادت رساند و چهار نفر دیگر در ماه رمضان سال 95 با اسرای مسلحین معاوضه شدند، یکی از این اسرا حیدر محمدی بود. مسلحین موقع اسارتش عکس شاخص فاطمیون را به وی نشان داده و گفته بودند، ابوعلی کجاست؟ می‌گفت: «ابوعلی دیگر به منطقه نرو اگر رفتی اسیر نشو که برایت نقشه‌ها دارند!».

کتاب‌های منتشر شده از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب این روز‌ها با استقبال خوب مخاطبان حوزه نشر مواجه شده است. دیگر کتاب مورد استقبال این روز‌های حوزه نشر کتاب «تو شهید نمی‌شوی»، روایت‌هایی از حیات جاودانه شهید مدافع حرم، «محمودرضا بیضائی» از زبان برادرش است که اکنون به چاپ نهم رسیده است.

«ابوعلی کجاست» و «تو شهید نمی‌شوی» به چاپ نهم رسیدند

«تو شهید نمی‌شوی» حاوی روایت‌هایی از حیات شهید و از سری کتاب‌های تاریخ شفاهی جبهه مقاومت اسلامی است که در چهارمین سالگرد شهید، توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شده است. شهید محمودرضا بیضایی متولد تبریز بود و 29 دیماه 1393 در منطقه «قاسمیه» واقع در جنوب شرقی دمشق به شهادت رسید.

علاقمندان می‌توانند این کتاب‌ها را علاوه بر کتابفروشی‌ها از واحد توزیع دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به نشانی تهران، بلوار کشاورز، خیابان 16 آذر، پلاک 60، حسینیه هنر و یا با تماس با شماره 09199038270 و یا از طریق سایت پاتوق کتاب ketabroom.ir تهیه کنند.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار