جشنواره شهید آوینی باید نگاه جدیدی را به نویسندگان نشان دهد

عضو کارگروه کودک و نوجوان کتاب سال مقاومت گفت: جشنواره شهید آوینی باید نگاه جدید و تازه‌ای را به نویسندگان نشان دهد تا آثاری که تولید می‌شود در راستای اهداف و با موضوع مقاومت و پایداری به نگارش درآید، به دلیل این‌که مضمون و موضوع این جشنواره در نوع خود جدید و ناب است و نویسندگان با آن آشنایی کمتری دارند که با برگزاری نشست‌های تخصصی و رسانه‌ای کردن این جشنواره می‌توان به آن رسید.
کد خبر: ۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰ - 14September 2013

جشنواره شهید آوینی باید نگاه جدیدی را به نویسندگان نشان دهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حسین فتاحی عضو کارگروه کودک ونوجوان کتاب سال مقاومت بینالملل اسلامی (جایزه ادبی شهید آوینی)، اظهار کرد: محتوای آثار با تعبیرها و انتظارهایی که از ادبیات مقاومت داریم، فاصله دارد. کتابهایی که با موضوع مقاومت نوشته شدهاند به دوران انقلاب و دفاع مقدس اختصاص دارند اما در متن آثار به ریشه وقایع اشاره نشده است. بیشتر مولفان ماجراهای سطحی را در داستانهای خود دنبال میکنند و نگاه عمیقی به جریانها ندارند.


وی افزود: نویسندگان در نگارش کتابهای مقاومت میتوانند دنبال طرح چرایی و علتهای اصلی رویدادهای انقلاب و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران یا قدرتهایی که در پشت صحنه ماجرا حضور داشتند باشند. دیگر آن که، مردم چگونه در مقابل این هجمهها مقاومت میکردند. مقاومت در برابر استعمار و قدرتهای بیگانه که هدفشان از بین بردن منابع انسانی و مالی کشورهاست، حمله نرم محسوب میشود اما در کمتر اثری به این موضوعها پرداخته شده بود.


فتاحی گفت: جشنواره شهید آوینی باید نگاه جدید و تازهای را به نویسندگان نشان دهد تا آثاری که تولید میشود در راستای اهداف با موضوع مقاومت و پایداری به نگارش درآید، به دلیل اینکه مضمون و موضوع این جشنواره در نوع خود جدید است و نویسندگان با آن آشنایی کمتری دارند با برگزاری نشستهای تخصصی با حضور نویسندگان و استادان اطلاع رسانی شود و رسانهای کردن آن با موضوع مقاومت و پایداری میتواند از راهکارهای آشنا کردن نویسندگان خواهد بود.

عضو کارگروه کودک ونوجوان کتاب سال مقاومت بینالملل اسلامی (جایزه ادبی شهید آوینی)، ادامه داد: بینالمللی شدن این جشنواره میتواند به اینکه چه آثاری در دنیا با این موضوع تولید شده را به مخاطبان معرفی کرد و نویسندگان هم از تجربیات آنها بهره گیرند.

فتاحی درباره کیفیت کتابها در این گروه افزود: نتیجه حاصل شده به نسبت نخستین دوره برگزاری مطلوب است اما آثار به صورت کلی در حوزههای متن و تصویرگری نیازمند تلاش بیشتر هستند.

دومین جشنواره کتاب سال مقاومت بینالملل اسلامی طی چهار مرحله از شهریور تا آذر ماه سال جاری در تهران برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار