مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان:

صداوسیما باید جریان سازی دفاع مقدسی داشته باشد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: صداوسیما باید جریان سازی دفاع مقدسی داشته باشد.
کد خبر: ۳۱۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ - 03October 2018

امروزه جنگ، جنگ رسانه استبه گزارش دفاع پرس از همدان، جلسه کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه دفاع مقدس از شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با حضور اعضا در سالن جلسات سازمان صدا و سیمای همدان برگزار شد.

این جلسه با دو هدف تثبیت ساختار سازمانی و مباحث مربوط به تدوین سند و چشم انداز کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه دفاع مقدس استان تشکیل شد.

در این نشست سردار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار شب شعر و خاطره گفت: رهبر انقلاب در این دیدار به 4 نکته اشاره داشتند: بحث نهضت ترجمه کتب تدوین شده در عرصه دفاع مقدس، موضوع پخش فیلم‌های دفاع مقدس در کشورهای خارجی، آشنا کردن ملت‌ها از جنایات دولت‌شان در زمان جنگ تحمیلی علیه ایران و ثبت و پر‌رنگ کردن خاطرات دفاع مقدس برای عموم مردم که این موارد باید در دستور کار این کمیته باشد.

وی افزود: باید در کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه دفاع مقدس استان روز شمار جامعی از عملکردها در دوران جنگ داشته باشیم که می‌تواند هم به صورت نرم افزار یا رسنه های دیجیتال و حتی شبکه‌های اجتماعی باشد.

ظفری خاطر‌نشان کرد: در خصوص این کمیته دو برنامه در حال اجراست. برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال که استان هم در حال آماده سازی، تهیه و تحویل محصولات و تولیدات خود است و دیگری جشنواره فعالان رسانه و فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت را از برنامه ها برشمرد.

این مسئول با اشاره به یاد و خاطره 8 هزار شهید استان گفت: صداوسیمای همدان بسیار زنده و پویا است و هر کجا کاری باشد سهمی را ادا خواهد کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بیان داشت: حاصل جنگ جهانی اول و دوم جنگ سرد بود که انقلاب اسلامی ایران در جنگ سرد شکل گرفت.

وی اضافه کرد: کار کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه دفاع مقدس که به مسئولیت صدا و سیما در استان هست برنامه‌ریزی سالانه، تهیه سند جامع و چشم انداز است.

ظفری متذکر شد: امروزه جنگ، جنگ رسانه است. باید همه جریان سازی شود و رسانه باید جریان سازی دفاع مقدسی داشته باشد.

در ادامه «مهدی دهقان نیری» مدیرکل صدا و سیمای استان همدان و رئیس کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای دفاع مقدس از شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان در این نشست گفت: در همدان نیاز به اتاق انتشار داریم. در اتاق انتشار باید سعی شود تا از ظرفیت های دفاع مقدس، کلیپ ها کتب و دیگر آثار استفاده شود.

دهقان‌نیری عنوان کرد: اتاق انشار همانند اتاق فکر باید محلی شود برای تفکر و تدبیر در ساخت آثاری که حتی بر دشمن هم تاثیر بگذارد.

«بهناز ضرابی‌زاده» از اعضای کمیته بیان داشت: ظرفیت دفاع مقدس برای تألیف بیشتر از کار انجام شده امروز است.

وی افزود: در عرصه کتب و ترجمعه‌های آثار دفاع مقدس در همدان بسیار ضعیف عمل شده به گونه‌ای که هیچ کس از آثار ترجمه شده در استان خبری ندارد و رسانه ها هیچ بازتاب خبری از این کار بزرگ نداشته اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار