در ادامه تلاش‌ها برای مقابله با سامانه اس ۳۰۰ سوریه؛

آمریکا رژیم صهیونیستی را به جنگنده‌های اف ۳۵ بیشتری مجهز می‌کند

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به ارسال سامانه موشکی دفاعی اس ۳۰۰ و ارتقای تجهیزات جنگ الکترونیکی سوریه توسط روسیه، دستور داد جنگنده‌های اف ۳۵ بیشتری به رژیم صهیونیستی ارسال شود.
کد خبر: ۳۱۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ - 05October 2018

آمریکا؛ رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات را به جنگنده‌های اف ۳۵ بیشتری تجهیز می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به ارسال سامانه موشکی دفاعی اس ۳۰۰ و ارتقای تجهیزات جنگ الکترونیکی سوریه توسط روسیه، دستور داد جنگنده‌های اف ۳۵ بیشتری به رژیم صهیونیستی ارسال شود.

دبکا گزارش داد: این تصمیم پس از مذاکرات مقامات ارشد دولتی و نظامی واشنگتن و تل آویو به دلیل آن چه افزایش تهدیدات روسیه با انتقال سامانه دفاعی موشکی اس ۳۰۰ به سوریه در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به این کشور خوانده شده است، گرفته شده است. در واقع انتقال این جنگنده‌ها به رژیم صهیونیستی در پاسخ به انتقال سامانه اس ۳۰۰ روسیه به سوریه انجام خواهد شد.

به گزارش دبکا، علاوه بر انتقال جنگنده‌های اف ۳۵ به رژیم صهیونیستی، ترامپ به سران دو کشور حاشیه خلیج فارس، محمد بن سلمان پادشاه عربستان و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و نائب فرمانده کل قوای مسلح امارات نیز اعلام کرد که یک اسکادران اف ۳۵ نیز به زودی در پایگاه هوایی الظفره در ۳۲ کیلومتری ابوظبی مستقر خواهد شد.

منابع نظامی دبکا ادعا می‌کنند که دلیل انتقال این حجم بالای هواپیما‌های پیشرفته آمریکایی به خاورمیانه و خلیج فارس حفظ قابلیت عملیاتی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه به دلیل استقرار سامانه اس ۳۰۰ و تقویت قابلیت‌های دفاع هوایی سوریه توسط روسیه است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز پیشتر ادعا کرده بود به دنبال تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ روسیه به سوریه، نیرو‌های نظامی این رژیم اگر قصد ادامه حملات به سوریه را دارند باید به طور فزاینده‌ای به قابلیت‌های سری خیره‌کننده جنگنده اف-۳۵ اتکا کنند.

یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد تل‌آویو در سال‌های اخیر ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵ را از شرکت آمریکایی لاکهید مارتین به قیمت هر فروند ۱۲۵ میلیون دلار خریداری کرده است. تاکنون هشت فروند از این جنگنده‌ها به سرزمین‌های اشغالی منتقل شده و ۳۳ فروند باقی مانده نیز تا سال ۲۰۲۱ تحویل رژیم صهیونیستی می‌شود که با دستور جدید ترامپ این تعداد افزایش خواهد یافت.

به دنبال سرنگونی جنگنده ایلوشین روسیه که به اشتباه توسط سامانه پدافند هوایی سوریه هدف قرار گرفت، روسیه با استفاده از سامانه‎ دفاع موشکی اس-۳۰۰ تصمیم به تامین امنیت حریم هوایی سوریه گرفت. روسیه رژیم صهیونیستی را مسئول کشته شدن ۱۵ خدمه این جنگنده دانست؛ زیرا چهار جنگنده اف-۱۶ رژیم صهیونیستی از هواپیمای روسیه به عنوان پوشش در طول حمله هوایی به استان لاذقیه سوریه استفاده کردند.

به نظر می‌رسد که تصمیم اخیر ترامپ، متعاقب اظهارات روز گذشته سرگی ورشینین، معاون وزیر دفاع روسیه مبنی بر ارتقای کیفی دفاع هوایی سوریه با تحویل سامانه‌های اس ۳۰۰ و نیز جدیت برای ادامه گام‌های دیگری که قبلا سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه از آن‌ها صحبت کرده بود، صورت می‌گیرد.

منبع: میزان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار