امام جمعه موقت بوشهر:

نگاه جهانیان به همایش اربعین حسینی است

حجت الاسلام «یوسف جمالی» با اشاره به حضور ۲۰ میلیونی زائران اربعین حسینی در کشور عراق گفت: حماسه عظیم اربعین حسینی کلاس درس برای تربیت سربازان امام زمان (عج) است که نگاه جهانیان را به خود جلب کرده است.
کد خبر: ۳۱۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ - 26October 2018

نگاه جهانیان به همایش اربعین حسینی استبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «یوسف جمالی» امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مومنان زیارت اربعین است که بیانگر اوج عشق و ارادت مردم به ائمه اطهار است.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان این که دشمن تلاش گسترده‌ای برای ایجاد اختلاف میان ایران و عراق داشته است گفت: ایجاد اختلاف بین شیعیان از اهداف مهم استکبار جهانی، آمریکا و دیگر دشمنان است.

جمالی با اشاره به حضور ۲۰ میلیونی زائران اربعین حسینی در کشور عراق خاطرنشان کرد: حماسه عظیم اربعین حسینی کلاس درس برای تربیت سربازان امام زمان(عج) است که نگاه جهانیان را به خود جلب کرده است.

وی با بیان اینکه این پیاده‌روی عظیم نشانی از عزت، اقتدار و سربلندی مسلمانان است، ادامه داد: حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلای معلی سبب اقتدار و عزت تشییع و اتحاد مسلمانان است.

امام جمعه موقت بوشهر در ادامه بر لزوم شفافیت مسئولان با مردم تاکید کرد و افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند مسئولان باید در قبال مردم شفاف عمل کنند و زمینه افزایش اعتماد بین مردم و مسئولان فراهم شود.

وی به ظرفیت بالای اقتصادی استان بوشهر در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: حجم و ظرفیت بالای اقتصادی و صنعتی را در استان بوشهر شاهد هستیم و بیکاری جوانان در کنار این ظرفیت‌ها شایسته نیست.

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر اینکه در استان بوشهر نباید این میزان بیکاری و جوان جویای کار وجود داشته باشد، تصریح کرد: ظرفیت‌های استان باید برای ایجاد اشتغال برای جوانان به کارگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش شهدای مدافع حرم در ارتقای امنیت و تقویت اتحاد مسلمانان بیان کرد: حضور ۲۰ میلیون نفری مسلمانان در پیاده‌روی اربعین حسینی حاصل رشادت و فداکاری شهدای مدافع حرم است.

جمالی با بیان اینکه عزت و سربلندی نظام اسلامی ایران نشأت گرفته از صبر و ایثار خانواده معظم شهدای مدافع حرم است، افزود: روحیه شهادت‌طلبی، شهیدان حججی‌ها، مهدوی‌ها و شهدای مدافع حرم را تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه برای ناامیدی و شکست دشمنان و حل مشکلات جامعه نیاز به روحیه ولایت‌مداری و جهادی داریم، ادامه داد: باید از ظرفیت‌های جوانان به خوبی استفاده شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار