ماجرای دوستان صمیمی مدافع حرم؛

شهادت 4 رفیق که در یک روز آسمانی شدند

شهیدان احمد اعطایی، سید مصطفی موسوی، مسعود عسکری و محمدرضا دهقان امیری چهار مدافع حرمی بودند که در روز 21 آبان سال 94 به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۳۱۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ - 12November 2018

ماجرای شهادت 4 دوست مدافع حرم که در یک روز به شهادت رسیدندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، آبان ماه سال 94 مصادف شده بود با ماه محرم الحرام، جنگ در سوریه به اوج خود رسیده بود و نیروهای مقاومت با تمام توان در مقابل نیروهای تکفیری از حرم های مطهر محافظت می کردند. در این ماه نیروهای مقاومت عملیات های مختلفی را برای بازپسگیری مناطق تحت تصرف تروریست ها آغاز کردند، عملیات هایی که از طرفی پیروزی را برای نیروهای ما به ارمغان آورد و از طرف دیگر شهدای زیادی را تقدیم اسلام کرد.

روز 21 آبان ماه سالروز شهادت چهار تن از شهدای ایرانی مدافع حرم است که در میدان نبرد به شهادت رسیده اند، شهید احمد اعطایی، شهید سید مصطفی موسوی، مسعود عسکری و محمدرضا دهقان امیری چهار دوستی بودند که از طریق یگان ویژه فاتحین تهران خودشان را به جبهه سوریه رساندند، با اینکه هر کدام سن و سال متفاوتی داشتند اما یک هدف و یک راه را می شناختند، ایستادگی در مقابل دشمن تا شهادت. سید مصطفی موسوی و محمدرضا دهقان امیری هر دو متولد سال 1374 بودند، سید مصطفی هفت ماه از محمدرضا کوچکتر بود، سن کم مصطفی باعث شد که نامش در بین نام آوران مدافعان حرم جور دیگری بدرخشد و لقب «کوچکترین شهید مدافع حرم ایرانی» لقب بگیرد. پیکر مصطفی را در گلزار شهدا بهشت زهرا (س) تهران و پیکر محمدرضا را در امامزاده علی اکبر چیذر به خاک سپردند.

احمد اعطایی متولد هفتم شهریورماه سال 67 بود، دانش آموخته رشته برق که داوطلبانه برای دفاع از حرم عمه سادات راهی سوریه شد. زمانی که به سوریه رفت پسرش محمدعلی چهار ساله بود و محمد حسین پسر کوچکش هنوز صحبت کردن را یاد نگرفته بود.

شهید مسعود عسکری متولد شهریور سال 69 بود، تا سن 25 سالگی که راهی جبهه سوریه شود 2 بار در دانشگاه پذیرفته شد اما آن را رها کرد. کنجکاوی های در انجام کارهای فنی و جسارت و توانایی بدنی او را در بزرگسالی به سمت رشته های رزمی و ورزشی مختلفی از جمله صخره نوردی، سقوط آزاد، غواصی چتر بازی، دره نوردی و خلبانی کشاند و در آن ها مهارت داشت. شهید عسکری در جران جنگ سوریه به یگان ویژه فاتحین پیوست و به سوریه رفت تا سرانجام با سه همرزم دیگرش در حومه حلب به شهادت برسد و دفتر زندگی اش به مهر شهادت مزین شود.

یکی از همرزمان این چهار شهید نحوه شهادت را اینگونه روایت می کند: پس از آزادسازی شهر العیس نیروها در حال بازگشت به عقب بودند که وارد روستایی شدند. روستای آزاد شده هنوز به طور کاملاپاکسازی نشده بود. احمد اعطایی، سید مصطفی موسوی، مسعود عسکری و محمدرضا دهقان جلوتر از همه در جرکت بودند که عده ای از داعشی ها با سلاح های فوق سنگین آن ها را هدف قرار دادند. در پی رگبار داعشی ها، شهید موسوی بر اثر اصابت تیر به گلو، احمد اعطایی در اثر اصابت تیر به پهلو در کنار محمدرضا دهقان و شهید موسوی به شهادت می رسند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها