گلایه فرزند شهید «عباس دوران» از بی‌مهری شورای شهر و شهرداری شیراز

«امیر دوران» بابیان اینکه تاکنون در شهر‌های بزرگ ایران مکان‌های شاخصی بنام «شهید دوران» نامگذاری شده است، گفت: متاسفانه با پیگیری‌های صورت گرفته، تاکنون جهت نامگذاری مکانی مناسب با شأن شهید در شیراز به نتیجه نرسیده است.
کد خبر: ۳۱۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ - 20November 2018

منتظر نامگذاری یک مکان شاخص شیراز بنام «شهید دوران» هستیم«امیر دوران» پسر شهید سرلشکر خلبان «عباس دوران» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در شیراز، با بیان این‌که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده برای همه مسئولین یک وظیفه است، اظهار داشت: نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین پاسداری از دستاورد‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بسیار ضروری و لازم است.

وی افزود: «شهید دوران» یکی از شهدای شاخص ملی و حتی با اقدامی که منجر به شهادت ایشان شد به‌صورت بین‌المللی نیز مطرح است، اما تاکنون با پیگیری‌های صورت گرفته از طرف خانواده ما، پایگاه شهید «دوران» شیراز و نیروی هوایی جمهوری اسلامی، حتی یک میدان یا مکان به‌نام شهید «عباس دوران» از سوی شورای شهر و شهرداری نام‌گذاری نشده است.

دوران بیان داشت: شهید «عباس دوران» یکی از شهدای محدود و انگشت‌شماری است که به‌دلیل رشادت‌ها و جانفشانی‌ها قبل از شهادتش، خیابانی فرعی در شیراز بنامش نام‌گذاری شد، اما بعد از شهادت وی، از سوی مسئولین شهری شیراز متاسفانه هیچ اقدامی در شأن این شهید در زادگاهش صورت نگرفته است.

فرزند «شهید دوران» اظهار داشت: مکان‌های مختلقی در سطح کشور به‌نام شهید «عباس دوران» نام‌گذاری شده و از متولیان این امر که در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا صورت گرفته تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم مسئولین شهری شهر شیراز از جمله شورای شهر و شهردار نسبت به این خواسته خانواده شهید اقدام کنند.

وی با اشاره به نصب مجسمه این شهید والامقام در بزرگراه شهید «عباس دوران» توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران، گفت: خوشبختانه یک مجسمه بسیار زیبا از این شهید در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فارس به همراه یادمان شهید نصب شده است که جا دارد از متولیان این امر ارزشمند قدردانی کنم.

دوران افزود: شناساندن شهدا و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس همانند چراغ راه برای آیندگان است تا بتوانند با غلبه به سلطه‌گران و متجاوزان، به اهداف ارزشمند انقلاب اسلامی دست یابند و در مقابل دشمنان اسلام بایستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار