مجتهدزاده:

زنان و مردان امت اسلامی برپاکنندگان و ادامه دهندگان مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی هستند

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: بدون تردید زنان و مردان این امت برپاکنندگان و ادامه دهندگان مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی هستند. مجتهدزاده تمدن مردم محور، خانواده محور و ارزش مدار را سه رکن اصلی تحقق تمدن نوین اسلامی معرفی کرد که به واسطه آن سبک رسیدن به تمدن نوین اسلامی محقق میشود.
کد خبر: ۳۲۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰ - 23November 2018

زنان و مردان امت اسلامی برپاکنندگان و ادامه دهندگان مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی هستندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مریم مجتهدزاده،رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در اجلاسيه «نقش احزاب و فعالان سياسي در کاهش اختلافات مذهبي و حمايت از آرمان فلسطين» که با حضور رهبران احزاب و فعالان سياسی مطرح جهان اسلام و ايران در مورخ جمعه 2 آذرماه 1397 در سالن زرين هتل آزادي تهران برگزار شد. اظهار داشت: دنیای امروز مشحون کژی ها و ناراستی هایی است که دشمنان با وارونه نمایی مفاهیم اسلامی از یکسو و ترویج بزرگنمایی تفاوت های مذهبی،فرهنگی و اجتماعی امت اسلامی در صدد تخریب آن هستند.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: راهبرد امروز ما باید شناخت مفاهیم بلند تمدن اسلامی و ترویج اصالت این تمدن در حفظ وحدت اسلامی باشد. وی ادامه داد: بدون تردید زنان و مردان این امت برپاکنندگان و ادامه دهندگان مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی هستند. مجتهدزاده تمدن مردم محور، خانواده محور و ارزش مدار را سه رکن اصلی تحقق تمدن نوین اسلامی معرفی کرد که به واسطه آن سبک رسیدن به تمدن نوین اسلامی محقق میشود.

وی ادامه داد: خانواده تمدن ساز در دنیای متفرعن امروز می تواند گنجینه های وحدت را استخراج و ترویج کند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: برای تربیت نسل وحدت شناس، امت اسلامی به خانواده پویا و ریشه دار به عنوان مروج وحدت، جهت ارائه به نسل ها محتاج است.

مجتهدزاده ادامه داد: یکی از رئوس نقشه ای که امت اسلام باید در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی طی کند تمسک به راه و روش تمدن دینی در ایجاد مودت و وفاقی است که با خدعه کمرنگ نمیشود و به بیراهه نمیرود.

وی یادآور شد: این نقشه مهندسی شده تمسک به داشته ها و امید به دست توانای خود امت اسلامی است بدون آنکه وابسته سازی هویتی استعمار آن را به خود مشغول سازد.

مجتهدزاده به خوشه سازی اجتماعی از همه فعالان و نخبگان و همه تلاشگران عرصه وحدت جهت برنامه عملیاتی برای تحقق تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و گفت: در حوزه اجرا، امت اسلامی به یک متن و مفهوم مشترک و قابل اتکا در کنار ساختار پویا از مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی برای خوشه سازی اجتماعی محتاج است.

مجتهدزاده در پایان اظهار داشت: ما امت واحده ایم که به برکت پیام وحدت بخش پیامبر رحمت باید پرچم حیات بخش وحدت را برافراشته تر سازیم و این رسالت سنگین از خود ما، خانواده ما و همه رئوس هویت اجتماعی ما آغاز میشود و هر زن و مرد مسلمان مسئول و هر خانواده علمدار جهادگر عرصه وحدت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها