سردار امین شریعتی:

باران کمک الهی در عملیات طریق‌القدس/ امنیت سامرا به خاطر خون مدافعان حرم است

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد با اشاره به خنثی سازی دسیسه‌های دشمن در عراق گفت: در شرایطی که داعش سعی در ناامنی سازی داشت یک‌ میلیون و نیم زائر به سامرا آمد، این اتفاق با خون مدافعان حرم محقق شد.
کد خبر: ۳۲۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ - 29November 2018

باران کمک الهی در عملیات طریق‌القدس/ امنیت سامرا بخاطر خون مدافعان حرم استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار امین شریعتی فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد صبح امروز در سی و هفتمین سالگرد عملیات طریق القدس (آزادسازی شهر بستان) که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: عملیات سوسنگرد زمانی شکل گرفت که شرایط سخت و سنگینی بر کشور و جبهه‌های جنگ حاکم بود. ارتش در غرب دزفول، آبادان و هویزه عملیات کرده بود اما همچنان در تهران نیز فضای سنگینی حاکم شده بود.

وی عقب نشینی از هویزه را یکی از سخت‌ترین اتفاقات عمر خود دانست و گفت: فاصله زیادی بین بچه‌های سپاه و بسیج با ارتش به وجود آمده بود. در آن شرایط تمام تلاش دشمن برای تصرف اهواز بود. با حضور صیاد شیرازی در نیروی زمینی ارتش برای نخستین بار قرارگاه مشترک در بین نیرو‌ها ایجاد شد. بین ارتش و سپاه هنوز نقطه‌نظر واحدی شکل نگرفته بود اما کمی بعد با بررسی‌هایی که صورت گرفت، مسوولین نظام تصمیم گرفتند عملیات طریق‌القدس انجام شود. جهادسازندگی جاده‌سازی و پشتیبانی را انجام داد و ما مداوم تلاش می‌کردیم خودمان را به خط دشمن برسانیم و فاصله با دشمن را کم کنیم.

فرمانده لشکر۳۱ عاشورا افزود: صبح زود عزیز جعفری به اهواز رفته بود و با کسی برگشته بود که یک تیپ خاصی داشت. او یک کلت‌کمری بر کمر داشت که شمایل او را از دیگران متفاوت می‌کرد. آقا عزیز دستور دادند او را ببرم تا خط را ببیند. من خط را برای او تشریح کردم و وقتی توجیه شد، خطاب به من گفت: نباید یک گلوله را از این خط خارج کنید چرا که به تمام تجهیزات نیاز داریم. تازه فهمیدم او مرتضی قربانی است. ما خط را تحویل دادیم و برای نخستین بار تیپ تشکیل شد.

سردار شریعتی ادامه داد: عملیات طریق القدس اولین عملیاتی بود که تیپ‌های سپاه پاسداران در آن اتفاق افتاد. تشکیل ستاد طرح ریزی بین سپاه و ارتش و ایجاد قرارگاه مشترک نیروها از دستاورد‌های این عملیات بود. عملیات طریق القدس موجب می‌شد سپاه در یک منطقه کوچک‌تر سازماندهی بهتری انجام دهد. ما در این عملیات که پیش می‌رفتیم از طرفی تامین امکانات کم بود به‌طوری که بعضی از گردان‌ها تجهیزات کامل نداشتند. جلسه‌ای با حضور سردار رشید، حسن باقری، عزیز جعفری در سپاه برگزار شد و تصمیم گرفته شد عملیات را به چند شب آینده موکول کنیم.

وی اظهار داشت: شب قبل از عملیات بارندگی بسیار شدیدی انجام شد. برای کسب تکلیف با سردار رشید تماس گرفتیم. او گفت حتما باید عملیات انجام شود و با این حساب رمز عملیات اعلام و عملیات آغاز شد. فضای عملیات خیلی سوت و کور بود؛ به همین خاطر خیلی تعجب کردیم. با گردان‌های مجاوز تماس گرفتیم و گفتند در حال پاکسازی منطقه هستیم اما در شمال منطقه دشمن مقاومت شدیدی انجام می‌داد.

فرمانده لشکر۳۱ عاشورا افزود: نزدیک منطقه نیسان کنار خاکریزمان تصرف شده ایستاده بودیم که یک‌مرتبه دیدیم کسی با زیر پوش و صابون از سنگر بیرون آمد. او از نیروهای بهداری عراقی بود. وقتی مورد بازجویی قرار گرفت فهمیدیم عراقی‌ها چند شبانه روز منتظر ما بودند و وقتی باران شدید باریده آن‌ها به استراحت رفته بودند و فکر کرده‌اندعملیاتی شکل نمی‌گیرد. این باران برکت و کمک الهی در عملیات طریق‌القدس بود.

سردار شریعتی ادامه داد: در این نزدیک به شش شبانه روز درگیری سخت و دشوار داشتیم و غنیمت بسیار بزرگی گرفتیم و سازماندهی خوبی شکل گرفت تا بعد از چند شبانه روز بتوانیم اهدافمان را کاملا شکل دهیم و به اهداف عملیات برسیم.

وی در ادامه فعالیت‌های انجام شده در سامرا اشاره کرد و گفت: امروز اگر ما پیروزی‌هایی در سوریه و عراق داریم بخاطر جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس است. رهبر انقلاب روز یک‌شنبه به تحقیر و ذلت رژیم صهیونیستی اشاره کردند. امروز با جان‌فشانی‌های مدافعان حرم در عراق و سوریه، شیعیان جهان می‌توانند در امنیت کامل به عراق آیند و در اربعین حضور داشته باشند.

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا وبلد خاطرنشان کرد: سه سال پیش به ما دستور دادند حالا که داعش از سامرا برچیده شده و باید کار عمرانی را آغاز کنیم اما داعش یک عملیات انتحاری انجام داد که موجب شد همه بگویند زائرین به سامرا نیایند. اما ما گفتیم باید زائرین بیایند تا راه باز شود. در نهایت یک‌میلیون و نیم زائر به سامرا آمد درحالی که کسی چنین پیش‌بینی‌هایی نداشت که با خون مدافعان حرم این امنیت امروز محقق شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار