دفاع پرس از موفقیت‌های مقاومت در برابر داعش گزارش می‌دهد/

تسلط بر صخره سنگ به همت سرداران مقاومت در منطقه/ روایتی از سفرهای منطقه‌ای سردار مقاومت در عراق

ارتش عراق روز جمعه دوم آبا‌ن ماه 1393 درعملیاتی با نام "عاشورا" بدون کمک نیروهای غربی موسوم به "ائتلاف ضد داعش، با حمایت نیروهای مردمی و حامیان مقاومت در منطقه جرف الصخر را آزاد کردند.
کد خبر: ۳۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹ - 27October 2014

تسلط بر صخره سنگ به همت سرداران مقاومت در منطقه/ روایتی از سفرهای منطقه‌ای سردار مقاومت در عراق

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، در ر هفتههای اخیر یک موج سنگین در سطح منطقه و سپس در داخل ایران به وجود آمد که حکایت از سقوط مواضع جبهه مقاومت در برابر داعش و پیشروی این گروه شبهنظامی تروریستی در عراق میکرد.

 این موج تا حد زیادی صدا و سیمای جمهوری اسلامی را هم متاثر ساخت و عدهای در داخل کشور گمان کردند که داعش به دروازههای بغداد نزدیک شده است این در حالی است که داعش طی دو ماه اخیر در کل عراق تنها در یک منطقه کوچک تحت عنوان «هیت» در شمال غرب شهر رمادی سیطره پیدا کردند.
 
فاصله این نقطه تا بغداد دست کم 100 کیلومتر بود و از این 100 کیلومتر با بغداد طی دو ماه اخیر هیچ خبری نبوده است و جالبتر اینکه در همین دو ماه نیروهای عراقی و متحدان آن بخش اعظم استان الانبار و تقریبا همه استان صلاحالدین را از سیطره داعش خارج کردهاند. عملیات سنگین «آمرلی» در شمال رشتهکوه حمرین و در استان دیاله و عملیات «العظیم» در جنوب این رشته کوه و در استان صلاحالدین آنقدر عظیم و باورنکردنی بود که تا مدتی رسانههای غربی و عربی درباره آن سکوت کردند و چندین روز پس از آن اکثر آنان از جمله نیویورکتایمز گفتند: «مقلدان آیتالله خامنهای عملیات آمرلی را با موفقیت به نتیجه رساندهاند».
 
 همین الان وقتی وضعیت مناطق غربی عراق را با دقت بررسی میکنیم درمییابیم که در فاصله خرداد- که داعش حرکت برقآسای خود در سه استان غربی عراق را انجام داد- تا امروز حداقل دوسوم از مناطق از سیطره داعش خارج شده است. غرب و رسانههای آن و عوامل منطقهای غرب و دنبالههای داخلی آنان در ایران این حقیقت شگرف را گزارش نمیکنند چرا که لازمه گزارش آن این است که همه بفهمند جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی ایران از چه قدرت عجیبی برخوردار است. چنین اعترافی بیش از پیش توجهات را متوجه جمهوری اسلامی میکند.
 
در همین راستا حیدر العبادی نخست وزیرعراق و بعضی از اعضای گروههای شیعه مثل "عمارحکیم" از بهبود اعضای امنیتی درعراق صحبت همچنین نخستوزیر عراق در صحبتهای اخیر خود اعلام کرد که حدود 80 درصد از بحثی که در خصوص داعش در عراق وجود دارد بحث رسانهایست و ما بقی مسایل میدانی است.
 
جرف الصخر
 
"جرف الصخر" برای دولت عراق و دستگاههای امنیتی آن از اهمیت راهبردی برخوردار است، به ویژه اینکه در ماه کنونی این مناطق محل تردد صدها هزار تن از شیعیان به استانهای جنوبی به ویژه کربلای معلی در ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) خواهد بود.
 
ارتش عراق روز جمعه دوم آبان ماه 1393 درعملیاتی با نام "عاشورا" بدون کمک نیروهای غربی موسوم به "ائتلاف ضد داعش، با حمایت نیروهای مردمی و عشایر در یکی از بارزترین و بزرگترین عملیات نظامی خود توانست به طور کامل بر شهر "جرف الصخر" و اطراف آن تسلط یابد و پرچم داعش را از ساختمانهای شهر پایین کشد.
 
در این عملیات که منابع خبری از به هلاکت رسیدن حدود ۲۰۰ تکفیری داعش و زخمی شدن بیش از ۶۰ نفر دیگر از آنها خبر دادهاند شامگاه دیروز ـ جمعه دوم آبان ماه ـ با نام "عاشورا" آغاز شد که به آزادی این منطقه راهبردی و مهم در شمال استان بابل منجر شد.

سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه که این روزها در خطوط مقدم جبهه قرار دارد در شهر جرف الصخر نیز دیده شد.

پس از آزاد سازی و پاک سازی این شهر حیدر العبادی نخستوزیر عراق در منطقه «جرف الصخر» استان بابل  حضور پیدا کرد و در آنجا اعلام کرد که پاکسازی این منطقه زمینه را برای آزاد سازی استان الانبار فراهم میکند. بازپسگیری جرف الصخر ثابت کرد که نیروهای عراقی با کمک نیروهای مردمی میتوانند کنترل هر منطقهای که به اشغال داعش درآمده را پس بگیرند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه منطقه جرف الصخر تجربه همکاری همه یگانهای نظامی عراق و نیروهای مردمی را نشان داده است، گفت: ما میخواهیم این تجربه در مناطق دیگر نیز تکرار شود.
 
العبادی درباره پیامدهای پیروزی ارتش عراق در منطقه راهبردی جرف الصخر بیان داشت: پیروزی در این منطقه به معنای حفظ امنیت جنوب عراق و امن شدن خطوط ارتباطی بغداد با استان های جنوبی است.
 
 همچنین وی تاکید کرد که آزادی جرف الصخر «کلید» آزادسازی همه مناطق تحت تصرف عناصر تکفیری داعش در عراق است.
 
موفقیت های روزانه مقاومت در مبارزه با گروه های تروریستی
 
در شرایط کنونی و با تمام گسترده بودن جنگ رسانه ای مبنی بر پیروزی گروه های تروریستی و گسترش حضور این گرو هک ها در عراق وضعیت برای جبهه مقاومت تا حد زیادی مطلوب است.  بزرگترین نشانه مطلوبیت نسبی اوضاع برای جبهه مقاومت این است که در همه تحولات و فعل و انفعالات دهه اخیر منطقه، جبهه مقاومت تنزل و تنازلی نداشته و هیچ سرپلی از آن گرفته نشده است.
 
جبهه مقاومت با عناصر قدرتمندی چون ایران حزب الله لبنان و حامیان مقاومت در سوریه و عراق با هماهنگی و همکاری یکدیگر حملات متعدد داعش و گروه های تروریستی را که با کنترل حامیان عربی و غربی انها انجام می گیرد به خوبی مقابله کرده و ان را مدیریت می کنند.

باز پس گیری آمرلی در عراق دور کردن تروریست ها از مرز های لبنان در مناطقی چون عرسال وعین الورد عملیات عاشورا نشان دهنده پیروزی های مقاومت علیه پروژه تروریستی داعش است که به منظور تضعیف جبهه مقاومت در منطقه از سوی حامیان صهیونیست امریکایی و عربی طراحی شده است.
 
انتهای پیام/ح
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار