فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

طرح «کرامت» برای بهبودی پایدار معتادان در لرستان اجرا می‌شود

سردار مرتضی کشکولی گفت: طرح «کرامت» برای بهبودی پایدار معتادان متجاهر از سوی سپاه پاسداران لرستان در این استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۲۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲ - 06January 2019

طرح «کرامت» برای بهبودی پایدار معتادان در لرستان اجرا می شودبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، سردار مرتضی کشکولی شامگاه یکشنبه (16 دی‌ماه) در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با رفع آسیب‌های اجتماعی در کشور، اظهار داشت: در این راستا سپاه و بسیج نیز در این رابطه ورود پیدا کرده‌اند تا این چهره زشت فراوانی معتادین در سطح شهرها به خصوص معتادین متجاهر را ترمیم کنیم.

وی با اشاره به وجود معتادین متجاهر و معتاد عادی در سطح شهرهای استان عنوان کرد: در بررسی‌های میدانی و مطالعات صورت گرفته به جمع‌بندی رسیده‌ایم که حلقه جمع‌آوری، سم‌زدایی و درمان این معتادین به خصوص معتادان متجاهر ناقص است و این کارها صیانت، مهارت‌آموزی و اشتغالزایی با ضمانت ندارد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به تدوین یک طرح در این حوزه از سوی سپاه استان، بیان داشت: در قالب این طرح یک اردوگاه دائمی نگهداری معتادان متجاهر را ایجاد خواهیم کرد.

سردار کشکولی با اشاره به مهارت‌آموزی، اشتغالزایی، ایجاد همیار برای هر معتاد نیز در این قالب این طرح پیش‌بینی شده است، افزود: همچنین چهار پارک شامل «پارک احیا»، «پارک یک ماه نجات»، «پارک حرفه آموزی سه ماهه» و «پارک  شش ماه زندگی» در قالب این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه همه این پارک‌ها از یکدیگر جدا هستند، افزود: خروج بهبود یافتگاه از این اردوگاه نگهداری به صورت قطره چکانی است و اگر فردی به لحاظ روحی و روانی، درمان جسمی، تربیت پذیری، جامعه‌پذیری و مهارت‌آموزی، تضمین شود و همیار فرد بهبود یافته نیز این امر را تضمین کند می‌تواند از اردوگاه خارج شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به پرداخت تسهیلات از سوی بسیج سازندگی به این افراد، بیان داشت: برای این بهبود یافتگان اشتغال ایجاد می‌کنیم و زمینه ازدواج آن‌ها را در قالب پرداخت تسهیلات ازدواج فراهم می‌کنیم و در بین یک تا دو سال نیز کار صیانت را در رابطه با فرد انجام می‌دهیم.

سردار کشکولی بیان داشت: نام این طرح را «کرامت» نامگذاری کرده‌ایم و در قالب این طرح دنبال بهبودی پایدار معتادان هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار