جانشین فرمانده نهاجا خبر داد؛

رزمایش اقتدار هوایی نهاجا از فردا آغاز می‌شود

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت از فردا در منطقه عمومی اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ - 09January 2019

رزمایش اقتدار هوایی نهاجا از فردا آغاز می شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در نشست خبری هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت اظهار داشت: این رزمایش از فردا فاز عملیاتی خود را در منطقه عمومی اصفهان آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه پایگاه محوری این رزمایش پایگاه شهید بابایی اصفهان است، افزود: در این رزمایش پایگاه‌های مختلفی حضور یافته و درگیر هستند.

واحدی تصریح کرد: در این رزمایش انواع بمب افکن‌ها، جنگنده‌های شکاری سبک و سنگین و هواپیماهای سوخت‌رسان شرکت خواهند داشت.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه این رزمایش از روز شنبه با گسترش هواپیما‌ها و جنگنده‌های این نیرو در منطقه عمومی اصفهان آغاز خواهد شد، گفت: در این مرحله ده‌ها فروند از انواع هواپیما‌های شکاری، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، هواپیمای سوخت‌رسان هواپیمای شکاری رهگیر و شناسایی هواپیما‌های گشت هوایی و هواپیما‌های بدون سرنشین به مدت دو روز به انجام مراحل عملیاتی رزمایش خواهند پرداخت.

وی افزود: در این رزمایش هواپیما‌های بمب افکن سنگین راهبردی سوخو ۲۴، اف ۴، اف ۵، اف ۷، میگ ۲۹، اف ۱۴، صاعقه هواپیما‌های سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷ هواپیما‌های ترابری و پشتیبانی سی ۱۳۰ و انواع هواپیما‌های بدون سرنشین مجهز به موشک‌های نقطه‌زن و بمب‌های هوشمند برد به اجرای عملیات‌های مختلف رزمی و شناسایی می‌پردازند.

امیر واحدی در خصوص ماموریت‌های عملیاتی نیروی هوایی ارتش در این رزمایش گفت: اجرای عملیات رصد، شناسایی و عکسبرداری با استفاده از تصاویر هوایی پرنده‌های با سرنشین و بدون سرنشین، انهدام اهداف هوایی و زمینی بصورت بمباران روزانه و شبانه، اجرای عملیات گشت هوایی با استفاده از هواپیما‌های رهگیر به منظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن، سوخت گیری هوایی، عملیات بارریزی روزانه و شبانه و چتر ریزی در ارتفاع متوسط و پایین، عملیات جنگ نوین در مقابله با تهدیدات تک شیمیایی دشمن از بخش‌های مهم این رزمایش است که در سطح گسترده‌ای انجام می‌شود.

وی در خصوص بخشی دیگری از ماموریت های این نیرو گفت: نمایش قدرت هوایی، انعکاس بخشی از قابلیت ها و توان رزمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تمرین عملیات برد بلند جنگنده ها در خارج از رینگ پدافندی، دقت در نقطه زنی بمب ها و راکت ها در عملیات هوا به زمین و موشک های هوا به هوا با قدرت تخریب بسیار بالا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب افکن ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات، از محورهای مورد توجه فرماندهان در این رزمایش بزرگ هوایی است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: سامانه ها و تسلیحات بومی و ارتقاء یافته اعم از بمب های هوشمند سنگین و نیمه سنگین، انواع موشک های لیزری، تلویزیونی، حرارتی، راداری، انواع راکت ها و بمب های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور در مراکز دانشگاهی و صنعتی کشور، صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش در این رزمایش به نمایش گذاشته و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در این رزمایش که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و با تکیه بر خودباوری و خودکفایی نیروهای مسلح، بخصوص نیروی الهی هوایی ارتش انجام می شود، خلبانان جوان، شجاع و آموزش دیده نیروی هوایی ارتش به همراه کارکنان فنی متخصص و متعهد با استفاده از تجربه گران‌بهای پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، دانسته ها و تاکتیک های رزمی خود را اجراء خواهند کرد.

امیر واحدی گفت: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر قوای مسلح کشور تحت فرماندهی ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا، وظیفه تامین امنیت پهنه هوایی کشور را بر عهده دارند و پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار در منطقه است.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار