جانشین فرمانده نهاجا در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

بمباران سنگین اهداف زمینی با استفاده از تاکتیک رزم شبانه

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: جنگنده بمب افکن‌های سوخو ۲۴ و اف ۴ با بهره‌گیری از تاکتیک رزم شبانه اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دادند.
کد خبر: ۳۲۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ - 10January 2019

بمباران سنگین اهداف زمینی با استفاده از تاکتیک رزم شبانهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه اجرای عملیات پرواز و بمباران شبانه جنگنده های نیروی هوایی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس سناریوی رزمایش جنگنده بمب افکن های راهبردی سوخو 24 و اف 4 با استفاده از تاکتیک غافلگیری شبانه، و پرواز در ارتفاع پست به سمت اهداف از پیش تعیین شده اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) کردند.

خلبان واحدی ادامه داد: هواپیمای اف 4 نیز با استفاده از فلر ریزی (نوعی سیستم روشنایی رزمی) اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف کرد.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش سناریو بمباران شبانه را با کمک بمب افکن های برد بلند، برد کوتاه و میان برد، در رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت با موفقیت اجرا و به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کرد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه در این عملیات از بمب ها و تسلیحات ساخت صنایع داخلی استفاده شده است، افزود: نیروی هوایی ارتش در این سناریو از بمب های هوشمند و پیشرفته استفاده کرد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: کلیه پایگاه نیروی هوایی ارتش با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی در رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت شرکت و اهداف مورد نظر را منهدم کردند.

وی در پایان هدف از برگزاری این رزمایش را «نمایش اقتدار تیزپروازان نهاجا برای دفاع از کشور» عنوان کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار