سردار خضرایی مطرح کرد:

ویژه برنامه های باغ موزه دفاع مقدس تهران در ایام دفاع مقدس

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس تهران با اشاره به اینکه نباید الهامات دفاع مقدس در مرزهای کشورمان مسدود بماند، گفت: از مترجمین درخواست کردیم که به ترجمه آثار حوزه دفاع مقدس بپردازند و تاکنون ترجمه زندگی نامه های شهیدان شاهرخ ضرغام، ابراهیم هادی، محمود شهبازی و محمدرضا تورجی زاده به اتمام رسیده است.
کد خبر: ۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵ - 18September 2013

ویژه برنامه های باغ موزه دفاع مقدس تهران در ایام دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس تهران در نشست خبری که به مناسبت تبیین برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در باغ موزه تهران برگزار شد، با اشاره به پررنگ بودن موضوع و کارکرد های شکلی جنگ گفت: دفاع مقدس اولین جنگ ایران است که  یک وجب از خاک ما در آن، جدا نشده است.

وی گفت: جنگ های بسیاری در دنیا به وقوع پیوسته است که در آن کشورها سرزمین های خود را یا از دست داده و یا به متصرفات خود اضافه کرده اند، اما آنچه که با عنوان دفاع مقدس از آن یاد می کنیم فراتر از یک جنگ بود.

خضرایی با تاکید بر این که دفاع مقدس در برگیرنده رفتار اخلاقی و کارکردی رزمندگان است گفت: اطلاق دفاع مقدس به جنگ دوران 8 ساله دفاع مقدس به خاطر اخلاق و کارکرد ان است که جامعه امروز ما نیازمند آن است.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس در ادامه افزود: معتقدم آنچه که باید در دفاع مقدس به آن پرداخته شود، کاکردهای تمدن ساز دفاع مقدس است و باید به تشریح رفتار اخلاقی و کارکردهای رزمندگان پرداخت.

وی جامعه امروز را نیازمند ایثارگری و گذشت دانست و تصریح کرد: ایثارگری تنها به معنای شهادت طلبی نخواهد بود و باید ان را در کارکردهای اخلاقی و ارزشی دوران دفاع مقدس جست و جو کرد و در جامعه امروز نهادینه کرد.

وی با اشاره به تبیین جنبه های اخلاقی دفاع مقدس گفت: انجام این امر دو نتیجه در بر خواهد داشت. ابتدا نشر دفاع مقدس به معنای واقعی در جامعه و دیگر، کسب فیض خبرنگاران، محققین و تمام کسانی که در این زمنیه فعالیت دارند.

خضرایی در ادامه از تمامی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، به ویژه مردم که در قالب بسیجی، امدادگر، ارتش، سپاه و ... نقش داشتند قدردانی کرد و گفت: امیدوارم دفاع مقدس عبرت بزرگی برای دشمنان باشد تا نگاه متجاوزگرانه به کشور ما نداشته باشند.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس برنامه های باغ موزه دفاع مقدس را به شرح زیر اعلام داشت: اجرای موسیقی به مدت 8 روز توسط گروه 130 نفره ارکستر سمفونیک دفاع مقدس در تالار خلیج فارس برگزار می شود و از تمام رزمندگان جهت حضور در این برنامه دعوت شده است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس برابر با دوران حج است گفت: از علی قهرمانی که یکی از هنرمندانی هستند که در خصوص حج جانبازان نمایشگاهی را در گالری کارون باغ موزه در معرض دید عموم قرار دهد که از 28 شهریور ساعت 6 بعد ازظهر افتتاح می شود و تا 15 مهرادامه دارد.

خضرایی تجلیل از 22 نفر از حماسه سازان ارتش با هدف تقدیر از رزمندگان، اصحاب قلم و کسانی که در تالیف کتاب های دفاع مقدس نقش داشتند و نیز تقدیر از ناشران دولتی و خصوصی که از خرداد تا شهریور بهترین اثر را ارائه کرده اند را از دیگر برنامه های باغ موزه دفاع مقدس عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید الهامات دفاع مقدس در مرزهای کشورمان مسدود بماند، اظهار داشت: از مترجمین درخواست کردیم که به ترجمه آثار حوزه دفاع مقدس بپردازند و تاکنون ترجمه زندگی نامه های شهیدان شاهرخ ضرغام، ابراهیم هادی، محمود شهبازی و محمدرضا تورجی زاده به اتمام رسیده است.

رئیس باغ موزه تهران تجلیل از خانواده های نیروی دریایی ارتش را از دیگر برنامه های باغ موزه عنوان کرد و تصریح کرد: در این برنامه از 19 خانواده شهید، آزاده و جانباز پیشکسوت تجلیل خواهد شد که از همه فرماندهان نیروهای مسلح دعوت می کنیم تا در این برنامه حضور پیدا کنند.

 وی از تهیهی تعداد زیادی بسته عکس نمایشگاهی خبر داد وگفت: این بسته ها در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت و نیزبازدیدکنندگان می توانند از جامع ترین و بزرگترین  کتابخانه دفاع مقدس باغ موزه بهره ببرند.

 خضرایی تجلیل از زائرین اعزامی کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشورو سلحشوران اقتصادی دوران دفاع مقدس و پیشکسوتان و مدافعان حصر آبادان  را از دیگر برنامه های باغ موزه دانست و افزود: در 2 مهر از معلمینی که که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و یا از خانواده ایثارگران هستند، نیز تجلیل خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار