واکنش وزیر ارشاد به حاشیه افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حاشیه‌های تک‌خوانی یک زن در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: جز صدای جمع‌خوانی به من نمی‌رسید.
کد خبر: ۳۳۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ - 30January 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، شب گذشته و در افتتاحیه سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌تئاتری به کارگردانی محمد رحمانیان با حضور بازیگران مرد و زن در نقش شخصیت‌های مختلف جامعه ـ از روحانی گرفته تا تراجنسی ـ اجرا شد و در پایان، زنان حاضر در این نمایش در گوشه‌ای از صحنه ترانه‌ای را با تک‌خوانی یک زن اجرا کردند. اگر چه روابط عمومی جشنواره اصرار دارد این اجرا را همخوانی بنامد، اما میکروفونی مقابل همخوان‌ها قرار نداشت و در سالن ـ و نه فقط تلویزیون ـ تنها صدای تکخوان زن به گوش می‌رسید.

این موضوع، اعتراض برخی نهاد‌ها و رسانه‌ها و همچنین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و آیت‌الله نوری همدانی را به همراه داشت.

اما سیدعباس صالحی که در ردیف نخست حاضران در سالن پردیس تئاتر تهران نشسته بود، با انتشار توئیتی نوشت: «افتتاحیه جشنواره فیلم فجر برگزار شد. با گرامیداشت برخی هنرمندان و کلیپ تأثیرگذار در منقبت صدیقه اطهر (س)، در پایان نمایشنامه‌ای از 40 ساله سینما روایت شد و در پایان سرودی با عنوان سلام به چهل سالگی. جز صدای جمع‌خوانی به من نمی‌رسید. به دوستانم گفته‌ام قانون و شریعت معیار است.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها