قدمی در نشست خبری با اصحاب رسانه:

تعداد مدارس خاص از ۱۶۲ در سال ۵۷ به هزار ۵۶۴ مدرسه رسیده است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره بر اینکه امروز ۱۵۰ هزار دانش آموز استثنایی تحت پوشش ما هستند، گفت: قبل از انقلاب ۱۶۲ مدرسه استثنایی وجود داشت و امروز به برکت انقلاب اسلامی‌این آمار به ۵۶۴ مدرسه رسیده است.
کد خبر: ۳۳۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ - 04February 2019

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌تعداد مدارس خاص از ۱۶۲ در سال ۵۷ به هزار ۵۶۴ مدرسه رسیده استپرس، مجید قدمی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حاشیه نمایشگاه ملی دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی با پیام‌های فرهنگی بوده است، اظهار داشت: برای حفظ این انقلاب باید دستاورد‌های این انقلاب را مرور کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش درادامه گفت: آموزش و پرورش در انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و پیام انقلاب باید از طریق مدارس به بچه‌ها و از طریق آن‌ها به والدین تزریق شود.

قدمی با بیان اینکه دشمنان از همان ابتدا در صدد سنگ اندازی در مسیر انقلاب بوده‌اند، خاطرنشان کرد: دشمن امروز در صدد این است که در حوزه فرهنگی به ما آسیب بزند و دشمن پیام خود را با تکنولوژی به خانه‌های ما روانه می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن امروز با تمام امکانات برای تاثیرگذاری بر جوانان ما وارد میدان شده است و وظیفه همه نهاد‌ها در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هم‌افزایی و وحدت در مقابل برنامه‌های دشمن است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره بر اینکه امروز ۱۵۰ هزار دانش آموز استثنایی تحت پوشش ما هستند، گفت: قبل از انقلاب ۱۶۲ مدرسه استثنایی وحود داشت و امروز به برکت انقلاب اسلامی‌این آمار به ۵۶۴ مدرسه رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما تحت پوشش بچه‌هایی با اختلالات فکری، حرکتی، عاطفی اتیسم بود، گفت: بعد از انقلاب اسلامی و تغییر ساختار نظام آموزی از سال ۷۶ تا ۸۴ حدود ۸۰۰ مدرسه ساخته شد تا بتوانیم بچه‌هایی با اختلالات فکری و حرکتی و عاطفی اتیسم را تحت پوشش قرار دهیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ادامه تحصیل تا دیپلم، آموزش‌های مهارت آموزی، برنامه‌های متعدد تلفیقی در دستور کار قرار گرفته شد و در حال حاضر ۷۳ هزار نفر در سیستم تلفیقی مشغول به تحصیل هستند و ۷۸ هزار نفر در مدارس خاص تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: بچه‌های چند معلولیت در مدارس خاص و بچه‌های تک معلولیتی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند، بیش از ۱۰۰ نفر از بچه‌های اتیسم در مدارس عادی شروع به تحصیل کرده‌اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سه رشته برق، راه و ساختمان و کامپیوتر برای ناشنوایان پسر در نظر گرفته شده است، گفت: برای بچه‌های آسیب دیده ذهنی آموزش مهارت‌های زندگی در نظر گرفتیم.

قدمی افزود: آموزش استثنایی به سمت آموزش حرفه‌‌ای حرکت کرده است و خوشبختانه در سال گذشته ۳۵۰ نفر امسال قبولی در کنکور را داشتم.

وی در ادامه درباره بودجه آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۱۶۰ میلیارد بودجه سال آینده و بودجه امسال ۱۳۵ میلیارد است؛ هزینه سرویس ایاب و ذهاب حدودا ۷۰ درصد افزایش یافته است و امسال ۳۰ میلیارد کمبود بودجه داریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سیاست ما این است که در هر استان مدرسه اتیسم دخترانه و پسرانه داشته باشیم، گفت: در حال حاضر دو هزار ۸۰۰ نفر بچه اتیسم داریم.

وی درباره آموزش به بچه‌ها گفت: خانواده‌ها نمی‌دانند، چطور با این بچه‌ها برخورد کنند و بیشتر با پنهان کاری، طرد افراطی و توجه افراطی خانواده‌ها مواجه هستیم.

قدمی اشاره کرد: بیش از ۲۵۲ هزار ۸۶۸ نفر آموزش خانواده برای برخورد با بچه‌های کم توان را دیدند و بیشتر این افراد یعنی ۳۰ هزار نفر پدران بودند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره کودکان مبتلا یه بیماری پروانه‌ای و هموفیلی افزود: در حال حاضر طبق اساسنامه به ۷ گروه آموزش می‌دهیم؛ ولی بر اساس نرم جهانی باید به ۱۷ گروه آموزش بدهیم که باید به سمت آموزش به سمت بیماری‌های نادر پیش برویم و در حال حاضر معاونت سلامت آموزش و پرورش این بیماران خاص را حمایت می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: شعار ما این است که معلولیت مشکل فرد نیست، مشکل جامعه است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها