با حضور امیر اسماعیلی؛

رادار 2500 کیلومتری «سپهر» رونمایی و تست شد + جزئیات

فاز اول رادار برد بلند سپهر در یک قطاع با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با موفقیت تست و ارزیابی شد.
کد خبر: ۳۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸ - 11November 2014

رادار 2500 کیلومتری «سپهر» رونمایی و تست شد + جزئیات

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی، فاز اول رادار برد بلند سپهر در یک قطاع با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، امیر سرتیپ شاهرخ شهرام معاون اجرایی قرارگاه و جمعی از نخبگان، طراحان و مسئولین در مدار عملیاتی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با موفقیت تست و ارزیابی شد.

امیر شهرام معاون اجرایی و سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی در حاشیه این مراسم گفت: به لطف خداوند متعال و همت و تلاش جوانان متخصص در قرارگاه پدافند هوایی همانگونه که وعده شده بود رادار کیهانی سپهر با بردی بیش از 2500 کیلومتر بهعنوان مکمل رادارهای مراقبتی و کنترلی حوزه کشف و بهمنظور اجرای اصل پدافند در عمق پس از انجام تستهای موفقیتآمیز سرانجام در یک قطاع با موفقیت کامل ارزیابی شد و برای اولین بار اطلاعات دریافتی آن جهت بهرهبرداری در شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی با موفقیت مورد استفاده قرار گرفت.

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی در تشریح ویژگیهای این رادار گفت: این رادار یک رادار برد بلند است که اهداف رادارگریز با سطح مقطع بسیار پایین را کشف و قابلیت شناسایی تمامی اهداف در ارتفاع پست، ارتفاع متوسط و ارتفاع بالا را دارد و اهداف ریز پرنده، موشکهای بالستیک و نیمه بالستیک و نیز موشکهای کروز به راحتی توسط این رادار کشف و شناسایی میشوند.

وی اضافه کرد: به وسیله این رادار میتوان تهدیدات احتمالی علیه جمهوری اسلامی ایران را در فاصله بسیار دورتر از مرزها کشف و رصد کرد که این امر زمان تصمیمگیری را بیشتر خواهد کرد.

شهرام در پایان تصریح کرد: ساخت و بکارگیری چندین سامانه جدید راداری در سالهای گذشته در مجموعه قرارگاه پدافند هوایی نشان از پویایی و رشد در قرارگاه پدافند هوایی است و این امر امروز پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران را به یک مجموعه مقتدر و هوشیار در سطح منطقه تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار