سردار فتحیان در نشست خبری مجمع خیریه امدادگران عاشورا:

شانزدهمین مجمع خیرین مؤسسه امدادگران عاشورا برگزار می‌شود/ ۱۰۰ هزار عمل حیات بخش در دفاع مقدس انجام شد

مدیر عامل مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا با بیان اینکه شانزدهمین مجمع خیرین مؤسسه امدادگران عاشورا با حضور سرلشکر صفوی برگزار می‌شود، گفت: حمایت مقام‌ معظم رهبری از مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا برکات زیادی برای این خیریه به همراه داشته است.
کد خبر: ۳۳۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ - 27February 2019

شانزدهمین مجمع خیرین امدادگران عاشورا با حضور سرلشکر صفوی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار نصرالله فتحیان مدیر عامل مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا در نشست خبری شانزدهمین مجمع خیریه امدادگران عاشورا اظهار داشت: شانزدهمین مجمع خیرین مؤسسه امدادگران عاشورا جمعه ۱۰ اسفند در محل این خیریه با حضور سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، و‌زیر بهداشت و تعدادی از نمایندگان مجلس به همراه حدود ۳۰۰ نفر از خیرین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این خیریه ۱۶ هزار عضو دارد که ۴هزار نفر آنها از پزشکان و‌ پرستاران دوران دفاع مقدس هستند، افزود: برای راه اندازی این خیریه که ۱۶سال پیش شکل گرفت، مقام‌ معظم رهبری مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک کردند که برکات زیادی برای این خیریه داشت.

فتحیان ادامه داد: بخش بهداری رزمی تقریبا در دفاع مقدس با حداقل تجهیزات و تجربه به درمان مصدومان شیمیایی و‌ مجروحان می‌پرداخت و این در حالی بود که دشمنان از هر وسیله‌ای استفاده می‌کردند تا امام را از انقلابی که کردند، پشیمان کنند؛ لذا از تمام وسایل متعارف و نامتعارف مانند بمب‌های شیمیایی با چراغ سبز کشورهای شرق و غرب و‌ حتی کشورهای عربی استفاده کردند.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار پست امداد، احیاء مجروحان را در خطوط مقدم انجام دادند، ۵۶ بیمارستان صحرایی و ده‌ها نقاهت گاه در نزدیک‌ترین خط مقدم احداث شد و در کنار این‌ها ستادهای تخلیه مجروحان هم در فرودگاه و راه آهن فعالیت داشتند.

مدیر عامل مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا ادامه داد: در آن زمان بستر حضور پزشکان در جبهه‌ها فراهم شد و این باعث شد تا پزشکان در قالب طرح‌های یک ماهه، سه ماهه و غیره در جبهه‌ها حضور یابند به همین جهت بیش از 100 هزار نفر در بهداری‌های رزمی حضور یافتند و طی مدت هشت سال دفاع مقدس 100 هزار عمل حیات بخش برای مجروحان انجام دادند که اگر این عمل‌ها انجام نمی‌شد به طور قطع اکنون تعداد شهدا بیشتر از آمار فعلی بود.

وی اضافه کرد: همان‌هایی که در جبهه‌ها به عنوان پزشک، امدادگر و پرستار فعالیت می‌کردند، بعد از جنگ دور هم جمع شدند و هیأتی را از 21 سال پیش به نام امدادگران عاشورا، متوسلین به حضرت زهرا (س) تأسیس کردند و به دنبال آن تصمیم گرفته شد خیریه امدادگران عاشورا هم راه اندازی شود.

فتحیان در ادامه با اشاره به اینکه ابتدا هدف ما تحت پوشش قراردادن 100 هزار مددجو بود، بیان داشت: ابتدا فعالیت‌های این خیریه و هیأت در منزلی 250 متری به مدت 10 سال انجام می‌شد تا اینکه به علت افزایش تعداد مددجویان و گسترش فعالیت‌ها، با کمک خیرین زمین مجاور این ساختمان خریداری شد و با اضافه کردن به زمین قبلی، مساحت ساختمان خیریه امدادگران عاشورا به 820 متر رسید.

وی سپس با بیان اینکه برای شروع فعالیت‌های خیریه به سمت سخت ترین بیماری‌ها یعنی بیماران سرطانی و صعب العلاج رفتیم، بیان کرد: تعداد مددجویان این خیریه بالغ بر 60 هزار نفر هستند و این در حالی است که برابر آمار وزارت بهداشت سلانه 112 هزار نفر مبتلا به سرطان می‌شوند و بین 8 تا 10 درصد این افراد به دلیل هزینه‌های بالای درمان بیماران سرطانی، به زیر خط فقر می روند.

مدیر عامل مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا با تاکید بر اینکه این خیریه در سال دوبار توسط حسابرسان قانونی مورد حسابرسی قرار می‌گیرد، گفت: سالانه هدف گذاری کردیم تا حدود 10 هزار نفر از بیماران صعب العلاج و سرطانی را به صورت رایگان تحت پوشش قرار دهیم و برای کمک به این موضوع علاوه بر بیمارستان‌های دولتی، حداقل 10 بیمارستان خصوصی در تهران و 20 بیمارستان خصوصی هم در سایر استان‌ها و نیز بیمارستان‌های تحت پوشش نیروهای مسلح با این خیریه برای درمان مددجویان، همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار