سرهنگ بخشنده خبر داد؛

انهدام ۶۱ باند مواد مخدر در تهران بزرگ/ دستگیری بیش از ۷۰ هزار خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در تهران

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از انهدام ۶۱ باند مواد مخدر و دستگیری بیش از ۷۰ هزار خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در تهران خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ - 03March 2019

انهدام ۶۱ باند مواد مخدر در تهران بزرگ/ دستگیری بیش از ۷۰ هزار خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ محمد بخشنده رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در سال ۹۷ اظهار داشت: شناسایی و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر از اولویت‌های مهم ما بود و در همین راستا ۶۱ باند در تهران و ۷۲۰ نفر قاچاقچی که مواد مخدر را از استان‌های غربی وارد تهران می‌کردند، دستگیر شدند.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ هزار نفر خرده فروش و معتاد متجاهر در تهران دستگیر شدند و در آخرین اقدامات نیز پاکسازی شوش، مولوی و هرندی بود که این ماموریت به خوبی اجرا شد.

سرهنگ بخشنده در خصوص کنترل مبادی ورودی تهران و محور‌های مواصلاتی تهران گفت: خوشبختانه با کار‌های اطلاعاتی صورت گرفته محور‌های مواصلاتی به صورت شبانه روزی تحت نظر پلیس است.

وی ادامه داد: بیش از هزار نفر از کسانی که جمع‌‌آوری شدند، اتباع خارجه و از کشور همسایه افغانستان هستند؛ بخش زیادی از معتادین متجاهر منع پذیرش هستند که به دلیل زخم‌های باز، ایدز، هپاتید پذیرش نمی‌شوند و از وزارت بهداشت می‌خواهیم به آن‌ها سامان داده شود.

سرهنگ بخشنده گفت: کودکان زیر 16 سال هستند که به دلیل نداشتن خانواده در محله‌های آسیب‌زا هستند و از سازمان‌های متولی می‌خواهیم در خصوص این کودکان تصمیم‌گیری کنند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه سازمان‌ها باید در ساماند‌دهی معتادان سهم خود را بپردازند، گفت: باید تکلیف معتادین با زخم‌های باز، ایدز، هپاتیت مشخص شود و وزارت بهداشت، کمیته امداد و سازمان بهزیستی با توان بیشتری وارد میدان شوند.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۱۲ باند که در فضای مجازی فعالیت می‌کردند شناسایی و منهدم شد؛ باندی اخیرا منهدم شد که در چندین شهر فعالیت داشتند. هفت نفر از سرباندهای اصلی آن دستگیر شدند و از آن‌ها ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر گل کشف شد.

سرهنگ بخشنده با بیان اینکه یکی از استان‌هایی که در راستای پاکسازی اطراف مدارس موفق عمل کرده است، گفت: در سال ۹۷ بیش از هزار نفر خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر دستگیر شدند و بیش از ۲۰‌ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

وی در خصوص حضور پلیس در حاشیه دانشگاه‌ها و پاکسازی اطراف دانشگاه‌ها اظهار داشت: پلیس در اطراف دانشگاه حضور فعال دارد و ۱۸ نفر در این خصوص دستگیر شدند.

سرهنگ بخشنده گفت: صبح امروز و با کارهای اطلاعاتی هشت قاچاقچی که در قالب بار سیب زمینی مواد مخدر وارد تهران می‌کردند، دستگیر شدند.

وی در خصوص معتادین متجاهر زن گفت: برآورد ما این است که هزار معتاد متجاهر زن در تهران داشته باشیم که تعدادی از آن‌ها بر اساس ظرفیت محل نگهداری دستگیری و تحویل مراکز مربوطه شدند.

سرهنگ بخشنده با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما موضوع مقابله با قاچاقچیان است، گفت: پلیس تمام توان خود را برای مقابله با باندهای مواد مخدر گذاشته است و توفیقات خوبی در این راستا داشتیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص اینکه چند درصد از ماموریت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر بر اساس اشراف اطلاعاتی است، گغت: بیش از ۸۵ درصد ماموریت‌ها و کشفیات بر اساس اطلاعات بوده و ۱۵ درصد انتظامی بوده است.

وی ادامه داد: در یازده ماهه امسال ۱۵ و نیم تن مواد مخدر کشف شده است و همچنان تریاک در رتبه نخست مصرف مواد مخدر است.

سرهنگ بخشنده با بیان اینکه متاسفانه مصرف مواد مخدر در تهران در حال پیشرفت است، افزود: هروئین، حشیش و گل در رتبه‌های بعدی مصرف مواد مخدر در تهران است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها