هادی العامری:

عراق نقطه‌ای برای هدف قرار دادن کشور‌های همسایه نیست

رئیس ائتلاف «الفتح» عراق با تأکید بر اینکه این کشور محلی برای تسویه حساب نیست، مداخله آمریکا در مشکلات کرکوک را آشکار عنوان کرد.
کد خبر: ۳۳۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ - 08March 2019

هادی العامری: عراق نقطه‌ای برای هدف قرار دادن کشور‌های همسایه نیستبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق روز جهانی زن را به همه زنان «صبور و شجاع عراق و همه زنان امت عربی و اسلامی و جهان» تبریک گفت.

العامری ضمن یادآوری «جانفشانی های زنان عراق در مسائل سرنوشت‌ساز کشور [عراق] ... و مشارکت آنان در کنار مردان» گفت که زن عراقی در برابر مشکلات ایستاده است و در راستای اجابت درخواست مرجعیت عراق، از خاک این کشور دفاع کرد.

شبکه خبری «الغدیر» گزارش داد که العامری در بخش دیگری از سخنان اعلام کرده که عراق، عرصه‌ای برای تسویه حساب یا نقطه‌ای برای هدف قرار دادن کشورهای همسایه نیست.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اواسط بهمن ماه گفته بود که قصد ندارد نیروهای نظامی آمریکا را از عراق خارج کند و واشنگتن برای ساخت پایگاه نظامی خود در عراق هزینه هنگفتی پرداخت کرده‌ و خواستار حفظ این پایگاه‌هاست.

وی ادعا کرد که هدف آمریکا از حفظ پایگاه نظامی خود در عراق «این است که می‌خواهم بتوانیم ایران را تحت نظر داشته باشیم. تنها چیزی که می‌خواهم، این است که بتوانیم [ایران را] تحت نظر داشته باشیم... می‌خواهیم تحت نظر داشته باشیم و کاملا رصد کنیم که اگر دردسری درست شد، اگر کسی خواست سلاح اتمی یا چیزهای دیگر تولید کند، ما قبل از اینکه این کار را کنند، متوجه شویم».

«قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق هم در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت که اظهارات اخیر ترامپ، ماهیت واقعی طرح آمریکا در عراق را فاش کرد، مبنی بر اینکه این کشور قصد دارد «کشورهای همسایه را هدف قرار دهد».

العامری در ادامه اظهارات خود افزود: «مداخله سفارت آمریکا در بحران کرکوک، هویداست و راه حل مدیریت آن، فقط اقشار [حاضر] در این استان است».

العامری در پایان تأکید کرد که باید عملیات تعقیب و تفتیش در مناطق آزاد شده و اطراف آن ادامه یابد تا به حضور گروه تروریستی داعش پایان داده شود».

در همین ارتباط باید به حمله عناصر داعش در شامگاه چهارشنبه به نیروهای الحشد الشعبی در مسیر «مخمور-موصل» در شمال عراق اشاره کرد که در جریان آن شش نفر از نیروهای الحشد کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

الحشد اعلام کرد که چنین حملاتی باعث نخواهد شد که این سازمان و سرویس‌های امنیتی عراق دست از تعقیب عناصر تروریستی بردارند و «خاک عراق را از لوث و جنایات آنان پاک نکنند».

«حسن کریم الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق هم در واکنش به این حمله، اعلام کرد که نباید به کانونهای داعشی مهلت داد، بلکه باید عناصر این گروه را از بین برد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار