ما پیروزیم-۴۷۱/ کولیوند در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تاکنون بیماری واگیر‌ در راهیان نور نداشته‌ایم

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی در خصوص بیماری واگیر در کاروان‌های راهیان نور نداشته‌ایم، گفت: در سال گذشته تنها ۹۰۰ زائر به مراکز درمانی مراجعه کردند و این درحالی است که در حوادث ترافیکی ۸۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی اعزام شدند.
کد خبر: ۳۳۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ - 01April 2019

تاکنون بیماری واگیر‌دار در راهیان نور نداشتیم/ مراجعه 900 زائر به مراکز درمانی«پیرحسین کولیوند» رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه این سازمان همچون سال‌های گذشته در تمامی یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب کشور به صورت ثابت و سیار پایگاه اورژانس مستقر کرده است، اظهار داشت: نیرو‌های اورژانس در این یادمان‌ها آماده ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران کاروان‌های راهیان نور هستند.

وی افزود: در این پایگاه‌ها علاوه بر درمان زائران و اعزام آن‌ها به بیمارستان، موضوع مدیریت و کنترل بیماری‌های واگیر و پیشگیری از این بیمار‌ی‌ها در دستور کار جدی ما قرار دارد.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: خوشبختانه تا کنون به دلیل انجام اقدامات پیشگیرانه، هیچ‌گونه بیماری واگیر در سفر‌های راهیان نور نداشته‌ایم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نظارت بر مراکز تهیه و توزیع غذای کاروان‌‎های راهیان نور است که این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و به نحو مطلوبی نیز از سال‌های گذشته تاکنون اجرا شده است.

کولیوند با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال حضور زائران افزایش خواهد داشت، افزود: با توجه به پیش‌بینی‌ها، ظرفیت و تجهیزات اورژانس در یادمان‌های دفاع مقدس افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از شش میلیون نفر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید کردند، گفت: از این تعداد حدود ۹۰۰ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند؛ این در حالی است که در حوادث ترافیکی بیش از ۸۰۰ هزار مراجعه به بیمارستان‌ها داریم و این نشان می‌دهد که امنیت سفر‌های راهیان نور در سطح بالایی قرار دارد.

رئیس سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: امسال هم مانند سال‌های گذشته خانواده‌های کارکنان وزارت بهداشت و اورژانس به سفر‌های راهیان نور اعزام خواهند شد و همچنین برخی از جلسات مدیران اورژانس کشور در یادمان‌های دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها