ماپیروزیم-۴۷۵/ با بیش از ۵۰ اجرای خیابانی و محیطی؛

سومین همایش ملی «هنر دفاع» به کار خود پایان داد

سومین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور (هنر دفاع) با بیش از ۵۰ اجرای خیابانی و محیطی تئاتر دفاع مقدس در یادمان‌های راهیان نور، به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۳۴۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷ - 03April 2019

سومین همایش ملی «هنر دفاع» به کار خود پایان دادبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سومین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور (هنر دفاع) که با حضور پنج گروه نمایشی از ۲۷ اسفندماه ۹۷ در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان آغاز به کار کرد، تا ۱۲ فروردین ۹۸ به اجرای بیش از ۵۰ تئاتر خیابانی و محیطی پرداخت و با استقبال کم نظیر کاروان‌های راهیان نور و میهمانان نوروزی روبه‌رو شد.

آخرین اجرای سومین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور با نمایش تئاتر خیابانی «راز دیوان» به کارگردانی «محمود عیسی‌پور» از استان البرز در محل یادمان شلمچه صورت گرفت که روایت‌گر شهادت خلبانی از استان ایلام بود.

این همایش به همت سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس و با حمایت بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور گروه‌های نمایشی برگزیده و هنرمندانی از استان‌های لرستان، ایلام، البرز، اصفهان و خوزستان با محوریت یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان با هدف رونق بخشی به جریان مردمی راهیان نور و ترویج فرهنگ وهنر دفاع مقدس به مدت ۱۵ روز برگزار شد.

نمایش‌های خیابانی «دیروز تو، امروز ما» به کارگردانی معصومه عموری، «دقیقه ۵۵» به کار گردانی مجتبی خلیلی، «هفت سین» به کارگردانی مالک آبسالان، «رازدیوان» به کارگردانی محمود عیسی‌پور، «نسیم» به کارگردانی حسام‌الدین شریعتمداری طی ۱۵ روز بیش ۵۰ اجرا داشتند.

به گزارش دفاع‌پرس، «علی‌اصغر جعفری» رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس دبیر همایش، «مصطفی بوعذار» مجری طرح و «ایرج افشاری‌اصل» به‌عنوان کارشناس و ناظر کیفی، مسئولیت اجرای این رویداد ارزشمند را برعهده داشتند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار