امدادرسانی به سیل‌زدگان، تودهنی جوانان انقلابی به جریان غرب‌گرا

رسانه‌هایی که تا دیروز به جوانان انقلابی، القابی مانند «تندرو» و «افراطی» می‌دادند، امروز چشم دیدن روحیه ایثارگری جوانان انقلابی را ندارند؛ آن‌هایی که تا دیروز به تخریب مفهوم «آتش به اختیار» می‌پرداختند، امروز در برابر اقدام آتش به اختیار جوانان انقلابی در کمک به سیل‌زدگان، چنان گیج شده‌اند که سیاست «سکوت خبری»، یا سیاست «ریاکار عنوان کردن» این افراد را در پیش گرفته‌اند.
کد خبر: ۳۴۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰ - 21April 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، از ابتدای وقوع سیل در چند استان کشور، شاهد حضور همه‌جانبه جوانان انقلابی در صحنه امدادرسانی به سیل‌زدگان بودیم؛ جوانانی که در قالب گروه‌های جهادی، بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی، به مناطق سیل‌زده آمدند تا هرکدام با تخصصی که دارند، به امدادرسانی به سیل‌زدگان بپردازند و کسانی هم که تخصص خاصی ندارند، با در دست گرفتن «بیل» و «کلنگ» به سیل‌زدگان کمک کنند تا گل و لای حاصل از سیل را از خانه‌های آن‌ها بیرون بیاورند؛ البته که این حداقل کاری بود که گروه‌های جهادی انجام دادند و اگر بخواهیم به اقدامات مهم‌تر آن‌ها بپردازیم، می‌توانیم به تلاش‌هایی که در راستای احداث کمپ برای سیل‌زدگان، نجات مردم گرفتار در سیل با قایق، احداث سیل‌بندهای موقت، تهیه و توزیع غذا برای سیل‌زدگان و... اشاره کرد که اگر قرار بود همه این کارها توسط نهادهای دولتی صورت بگیرد، به دلایلی همچون «تأمین بودجه» و «سازماندهی نیروی انسانی» قطعا به این سرعت انجام نمی‌شد؛ لذا شاهد هستیم که این موارد مطرح‌شده که تنها گوشه‌ای از خدمات گروه‌های جهادی به سیل‌زدگان بود، با سرعت بالایی صورت گرفت.

امدادرسانی در سیل، صحنه تودهنی جوانان انقلابی به جریان غرب‌گرا

اتهام به گروه‌های جهادی و توهین به آن‌ها با ادبیات غیرحرفه‌ای
درحالی که ممکن است عکس بالا با تلفن همراه و عکس پایین توسط یک عکاس با دوربین حرفه‌ای تهیه شده باشد
حال این رسانه از نیت قلبی جهادی‌ها چه اطلاعی دارد؟

اما این اقدامات گروه‌های جهادی تاکنون توسط برخی رسانه‌ها نادیده گرفته شده که هیچ، حتی شاهد آن بودیم که مورد تخریب نیز قرار گرفته است؛ در همین راستا شاهد هستیم رسانه‌هایی که تا دیروز به جوانان انقلابی، القابی مانند «تندرو» و «افراطی» می‌دادند، امروز چشم دیدن روحیه ایثارگری جوانان انقلابی را ندارند؛ آن‌هایی که تا دیروز به تخریب مفهوم «آتش به اختیار» می‌پرداختند تا آن را در جامعه به‌عنوان بی‌قانونی معرفی کنند، امروز در برابر اقدام آتش به اختیار جوانان انقلابی در کمک به سیل‌زدگان، چنان گیج شده‌اند که سیاست «سکوت خبری»، یا سیاست «ریا کار عنوان کردن» این افراد را در پیش گرفته‌اند.

سکوت خبری برخی رسانه‌ها در برابر اقدامات مثبت صورت گرفته در مناطق سیل‌زده، قطعا در راستای القای فضای ناامیدی و ایجاد نارضایتی در میان مردم صورت می‌گیرد؛ چراکه اگرچه مشکلات زیادی در مناطق سیل‌زده وجود دارد و رسانه‌ها باید درد مردم را منتشر کنند، اما این‌که فقط درد مردم به‌صورت یک‌طرفه منتشر شود و اقدامات دستگاه‌های اجرایی خصوصا نیروهای مسلح و گروه‌های جهادی سانسور، تحریف و یا تمسخر شود، قطعا به مخاطبان پیام‌هایی می‌دهد که برای وحدت کشور خصوصا در این شرایط بحران مناسب نیست و موجب القای فضای ناامیدی و ایجاد نارضایتی در میان مردم خواهد شد.

امدادرسانی در سیل، صحنه تودهنی جوانان انقلابی به جریان غرب‌گرا

زیرسوال بردن خدمات نیروهای مسلح در مناطق سیل‌زده
آیا به همین صورت اقدامات و خدمت‌رسانی‌های نیروهای مسلح هم اطلاع‌رسانی می‌شود؟

از سویی دیگر، اقدام بشردوستانه حشدالشعبی عراق در کمک به سیل‌زدگان، چنان برای برخی افراد تلخ بود که علیه آن موضع گرفتند. البته این‌که این اقدام در راستای قانون اساسی صورت گرفته یا خیر، باید توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز در موارد این‌چنینی مجوزهای لازم کسب شود؛ اما این‌که برخی در خطر قرار گرفتن استقلال کشور را در این موضوع مطرح می‌کنند و می‌گویند که چرا به‌جای این‌که از ظرفیت‌های داخلی استفاده شود از نیروهای خارجی استفاده می‌شود و... جای تعجب دارد؛ چراکه این افراد که خود بعضا از مسئولان نظام هستند، هنوز درک نمی‌کنند که این اقدام ضمن این‌که یک حرکت دوستانه و خیرخواهانه بود، پیام اتحاد کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت را به جهان خصوصا کشورهای حامی تروریسم صادر کرد، نه این‌که مسئولان از ظرفیت‌های داخلی ناامید شده باشند و از نیروهای یک کشور خارجی بخواهند که به کمک کا بشتابد؛ لذا این اظهارات هم کاملا مضحکانه است.

حال لازم است برخی مسئولان که پشت پرده برخی این رسانه‌ها که بعضا با نام جناح‌های سیاسی فعالیت می‌کنند، قرار دارند، در سیاست‌های ابلاغی خود به آن‌ها تجدید نظر کرده و مصالح کشور، اتحاد مردم، اتحاد دولت و نیروهای مسلح، احترام به جوانان انقلابی و... را مورد توجه قرار دهند؛ چراکه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرموده‌اند: «یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت درونی، حفظ روحیه‌ انقلابی‌گری است در مردم؛ به‌خصوص در جوان‌ها. سعی دشمنان این است که جوان ما را لاابالی بار بیاورند، نسبت به انقلاب بی‌تفاوت بار بیاورند، روحیه‌ حماسه و انقلابی‌گری را در او بکُشند و از بین ببرند؛ جلوی این باید ایستاد. جوان، روحیه‌ انقلابی‌گری را باید حفظ کند. و مسئولین کشور جوان‌های انقلابی را گرامی بدارند؛ این‌همه جوان‌های حزب‌اللّهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به اسم «افراطی» و امثال این‌ها. جوان انقلابی را باید گرامی داشت، باید به روحیه انقلابی‌گری تشویق کرد؛ این روحیه است که کشور را حفظ می‌کند، از کشور دفاع می‌کند؛ این روحیه است که در هنگام خطر به داد کشور می‌رسد. سه عامل اساسی اقتدار ملّی این‌ها است: اقتصاد قوی و مقاوم، علم پیشرفته و روزافزون، و حفظ روحیه‌ انقلابی‌گری در همه به‌خصوص در جوان‌ها؛ این‌هاست که می‌تواند کشور را حفظ کند؛ آن‌وقت دشمن مأیوس خواهد شد».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار