در دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه تأکید شد؛

تداوم همکاری تهران و مسکو در مبارزه با تروریسم

وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و روسیه در دیدار با یکدیگر بر تداوم همکاری تهران و مسکو در مبارزه با تروریسم تأکید کردند.
کد خبر: ۳۴۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ - 26April 2019

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و ارتشبد «سرگئی شایگو» وزیر دفاع فدارسیون روسیه در حاشیه کنفرانس امنیتی مسکو با یکدیگر دیدار و پیرامون روابط دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

امیر حاتمی در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط دو کشور در تمام حوزه‌های مورد علاقه اظهار داشت: تعاملات دفاعی و امنیتی بین ایران و مسکو در سایه اراده رهبران سیاسی دو کشور رو به رشد بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های روابط دوجانبه، دو کشور ایران و روسیه ظرفیت‌های زیادی برای افزایش تعاملات دارند، بر توسعه کمّی و کیفی همکاری‌های نظامی و دفاعی در جهت تحکیم ثبات و امنیت در منطقه و جهان تأکید کرد.

دیدار مهم وزرای دفاع ایران و روسیه/تاکید بر تداوم همکاری تهران و مسکو در مبارزه با تروریسم

وزیر دفاع فدراسیون روسیه نیز با بیان اینکه همکاری‌های دفاعی-نظامی بین ایران و روسیه به سطح بالایی ارتقا یافته است، گفت: همکاری‌های دو کشور در چهارچوب مذاکرات آستانه برای مبارزه با تروریسم و برقراری آتش‌بس در سوریه، نقش مهمی داشته است.

ارتشبد سرگئی شایگو در ادامه، نتایج همکاری‌های ارزشمند نظامی میان دو کشور و برگزاری کمیسیون‌های مشترک نظامی، فنی را گام مهمی در جهت تقویت روابط راهبردی تهران-مسکو دانست و بر استمرار تعاملات و رایزنی‌های نظامی در حوزه‌های آموزشی، فنی و امنیتی میان نیرو‌های مسلح ایران و روسیه تأکید کرد.

دیدار مهم وزرای دفاع ایران و روسیه/تاکید بر تداوم همکاری تهران و مسکو در مبارزه با تروریسم

وزیر دفاع روسیه در بخش دیگری از سخنانش مراتب همدردی ملت روسیه را با سیل‌ز‌دگان اخیر در ایر‌ان و جان باختن تعدادی از مردم را اعلام و بیان کرد: روسیه هم به‌سهم خود کمک‌های انسان‌دوستانه‌ای برای آسیب‌دیدگان این حادثه به جمهوری اسلامی ارسال کرده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها