حجت‌الاسلام رئیسی:

نمی‌گذاریم مخلان نظم و امنیت میدان پیدا کنند

رئیس قوه قضاییه گفت: ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم کوچکترین ناامنی امنیت مردم را و مخلان اقتصادی زندگی مردم را به مخاطره اندازد و نمی‌گذاریم مخلان نظم و امنیت میدان پیدا کنند.
کد خبر: ۳۴۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ - 28April 2019

نمی‌گذاریم مخلان نظم و امنیت میدان پیدا کنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضاییه بعدازظهر امروز در بیست و سومین همایش سراسری رؤسا و مدیران و فرماندهان ناجا با اشاره به نقش ارزشمند و مثال‌زدنی نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت اظهار داشت: اگر در جامعه اسلامی ما بخواهیم نوعی از ناامنی‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند، بشماریم و آسیب‌شناسی کنیم بسیار زمینه کار، بررسی، تحقیق و پژوهش برای محققان وجود دارد.

رئیس قوه‌ قضاییه ادامه داد: در میدان عمل و اجرا امروز روشن است ما از ناحیه دشمنان تهدید می‌شویم و گستردگی این تهدیدها به ابعاد تمام داشته‌های کشور است اگر دیروز در یک حوزه خاص تهدید صورت می‌گرفت امروز در حوزه‌های مختلف این تهدید وجود دارد، رصد این تهدیدها نیاز به یک دیده‌بان دارد که بتوانند نقاط آسیب‌زا را شناسایی کند.

وی تصریح کرد: وضعیت جامعه امروز از لحاظ امنیت اخلاقی، شرایط اقتصادی، وضعیت اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی مورد تهدید است و آنهایی که زمینه‌های ناامنی اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در جامعه روز به روز گسترش می‌دهند، می‌خواهند جامعه را دچار مشکل کنند اما این جامعه تصمیم گرفته آموزه‌های دینی در آن حاکم باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: از روز نخست پیروزی انقلاب، نظام مورد کینه دشمنان قرار گرفته، تمام سعی و تلاش دشمنان این بود که این جامعه شکل نگیرد، تثبیت نشده و برنامه‌های انقلاب محقق نشود و پیشرفت کشور شکل نگیرد اما امروز در همه عرصه‌ها دست تفوق با نظام اسلامی است.

وی افزود: امروز نیروی انتظامی برای دفاع از حقوق اجتماعی، امنیت اقتصادی و فرهنگی مسئولیت خطیری دارد امروزه اگر برخوردی با ناهنجاری‌های اجتماعی وجود دارد در راستای دفاع از حقوق مردم است و دستگاه قضایی در جایگاه مدعی دفاع از حقوق مردم است.

رئیس دستگاه قضا متذکر شد: ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم کوچکترین ناامنی امنیت مردم را به مخاطره بیاندازد و مخلان اقتصادی زندگی مردم را به مخاطره اندازد، نمی‌گذاریم مخلان نظم و امنیت میدان پیدا کنند، رَنج مردم آنجا است که احساس کنند فضای خصوصی آنها مورد تهدید قرار گرفته، امروز در کسوت نیروی انتظامی اخلاق و قانون‌مداری محورهای مهم و قابل توجه است.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگ نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای مبارزه با ناامنی افزود: ارتباط این دو مجموعه ایجاد می‌کند تعامل بسیار قوی باشد، حتماً مبارزه با نوعی از آسیب های اجتماعی مانند قاچاق کالا و مواد مخدر ایجاب می‌کند که همکاری بسیار نزدیک بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در حوزه دادسرا و دادگاه شکل گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد واحدهای مشاوره در مراکز نیروی انتظامی کار بسیار مبارکی برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی است، تصریح کرد: در تهیه گزارشات باید تحول ایجاد شود، گزارشات کامل منجر به کاهش اطاله دادرسی می‌شود و برخی از اطاله دادرسی‌ها به دلیل عدم گزارشات جامع و کامل است.

رئیس قوه‌ قضاییه ادامه داد: زمانیکه از آرمان‌شهر صحبت می‌کنیم، منظور تمام آحاد جامعه است، خصوصیات این آرمان‌شهر آن است که در آن اخلاق، معنویت، عقلانیت، قانون، عدالت اجتماعی و روابط اجتماعی و فردی حاکم باشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: آهنگ پلیس، دستگاه قضایی، مربیان تربیتی، مسئولان اقتصادی فرهنگی و اجتماعی در این جامعه یک آهنگ است و باید به سمت تعالی برود، باید هرگونه ناهنجاری در حوزه مسائل اقتصادی اجتماعی و فرهنگی را بشناسد و به آن مقابله کند.

وی ادامه داد: دادگاه آخرین راهکار است باید فرهنگ‌سازان و مربیان در جامعه تلاش کنند، اندیشه جرم نباید شکل گیرد، ابزار جرم نباید در دست مجرم باشد، مبنای نظام تربیتی بر عدم شکل‌گیری مجرم است، در حوزه پیشگیری هیچ دستگاهی در نظام اسلامی نمی‌شناسیم جز اینکه مأموریت پیشگیری از وقوع جرم داشته باشد، هر تصمیم‌گیری در جامعه باید با نگاه کاهش جرم و افزایش هنجارها باشد و این اصل اساسی است.

رئیس قوه قضاییه متذکر شد: مأموریت ما سنگین است، بعضاً دشمنان هزینه‌های سنگین و سرمایه‌گذاری هنگفت برای رواج ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی در جامعه دارد، خبرهایی داریم که دشمنان با جرایم سازمان‌ یافته به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه هستند، در مرزهای فرهنگی و اجتماعی معتقدیم کار نخست مربوط به مرزبانان آن حوزه‌ها است، مرزبانانی که مسائل اجتماعی را رصد می‌کنند، نباید بگذارند هنجارهای اجتماعی آسیب ببیند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار