مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد؛

تکمیل یادمان شهدای گمنام نیازمند عزم مسئولان استانی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: میزبانی هر شهرستان از شهدای گمنام به خواست مردم و مسئولان آن شهرستان صورت می­‌گیرد؛ بر همین اساس تکمیل یادمان شهدای گمنام نیز با تکیه به کمک‌­های مردمی و حمایت‌­ها و پشتیبانی­‌های مسئولان شهری امکان­‌پذیر خواهد بود.
کد خبر: ۳۴۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ - 30April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان «کلات» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه 10 اردیبهشت) در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سردار یوسفعلی­‌زاده ضمن تشکر از مسئولان شهرستان کلات در برگزاری شورای هماهنگی حفظ آثار این شهرستان اظهار داشت: جهاد و دفاع در آموزه‌­های دینی و فرهنگ ناب شیعی و در منطق انقلاب اسلامی در جایگاه والا و عظیمی قرار دارد.

وی افزود: حرکت دفاعی و جهادی در انقلاب اسلامی شکل گرفت و علاوه بر اینکه سبب تثبیت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی شد، سند استقلال و پیشرفت کشورمان گردید. همچنین انقلاب را به جهانیان معرفی کرد تا الگو و منطقی برای پیگیری در جغرافیای جهان اسلام شود.

این مسئوول خاطر نشان کرد: امروز جبهه مقاومت در نقاط مختلف دنیا گسترش پیدا کرده است. قطعاً معلم گسترش جبهه مقاومت در این عصر و زمان، حرکت انقلاب اسلامی بوده است.

تکمیل یادمان شهدای گمنام نیازمند عزم مسئوولین استانی

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سختی­‌ها و تهدیدهای امروز کشور قابل مقایسه با تهدیدهای دوران دفاع مقدس نیست، تصریح کرد: در دوارن دفاع مقدس علی‌­رغم همه مشکلاتی که کشور با آن مواجه بود، اما دشمن نتوانست خواست خود را به ایران اسلامی تحمیل کند. در دوره کنونی نیز به طریق اولی نخواهد توانست ما را با خود همراه کند، مگر آنکه ماهیت ما تغییر کند و یا ارزش­‌هایمان رنگ ببازد و به داشته­‌های خود پشت کنیم. ما تا زمانی که پای ارزش‌­ها و آرمان­‌ها بمانیم پیروز هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه احیای تفکر ایثار و شهادت را تداوم بخش حرکت انقلاب اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: ما باید نام، یاد و راه شهدا را زنده نگهداریم و از همت و غیرت آنها برای اداره امروز ایران اسلامی درس بگیریم. رونق تولید و اجرای سیاست­‌های اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است با همین منطق عملیاتی خواهد شد.

یوسفعلی‌­زاده ادامه داد: ما وظیفه داریم ارزش‌­های دفاع مقدس را زنده نگهداریم و با گسترش فرهنگ حماسه و ایثار و تکریم این فرهنگ مانع فراموشی آن بشویم. ما باید با توکل به خدا و توسل به اولیاء دین و شهدای والامقام از خداوند بخواهیم تا ما را در این صراط نورانی ثابت قدم کنند.

وی سپس به فعالیت­‌های صورت گرفته در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان کلات اشاره کرد و از زحمات مدیران و مسئولان ذیربط تشکر کرد.

یوسفعلی‌­زاده در بخش دیگری از سخنانش در خصوص ساختار اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان مطالبی را بیان کرد و ابراز داشت: یکی از خلاءهایی که درخصوص حفظ و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس در سطح استان داشتیم، عدم گسترش شهرستانی این اداره‌­کل بود؛ لذا راه­‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس را در شهرستان­‌های استان در دستور کار قرار دادیم. با کمک مسئولان شهرستان­‌ها از بین جامعه ایثارگران یک نفر را به عنوان مسئوول دفتر نمایندگی معرفی و مشغول به کار کردیم.

وی حمایت مسئولان شهرستان­ کلات را در تقویت دفتر نمایندگی حفظ آثار در این شهرستان­ ضروری دانست.

یوسفعلی‌­زاده در ادامه به تولیت یادمان­‌های شهدای گمنام توسط اداره­‌کل حفظ آثار استان اشاره کرد و ابراز داشت: باید تدفین شهدای گمنام در محل با هویتی صورت بگیرد و با احداث یادمانی در خور شأن این شهدا، قداست آن­ها حفظ شود. همچنین باید با برگزاری برنامه‌­های مختلف و تأثیرگذار به تدریج این یادمان­‌ها به عنوان یک زیارتگاه، محل رجوع اقشار مختلف مردم شود.

وی افزود: میزبانی هر شهرستان از شهدای گمنام به خواست مردم و مسئولان آن شهرستان صورت می­‌گیرد؛ لذا تکمیل یادمان شهدای گمنام نیز با تکیه به کمک­‌های مردمی و حمایت­‌ها و پشتیبانی­‌های مسئولین شهری امکان‌­پذیر خواهد بود.

تکمیل یادمان شهدای گمنام نیازمند عزم مسئوولین استانی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان بر ثبت تاریخ شفاهی رزمندگان اسلام تأکید کرد و گفت: احصاء تاریخ شفاهی و خاطرات دفاع مقدس و تدوین و انتشار آن در قالب کتاب به عنوان سابقه مجاهدت­‌های مردم این خطه از استان در گنجینه این شهر باقی خواهد ماند و حتی مانع تحریف این بخش از تاریخ کشورمان خواهد شد.

در ابتدای این نشست «مهدی ناصری» فرماندار شهرستان «کلات» در سخنانی ابراز داشت: اگر امروز در کشور با کاستی­‌هایی مواجه هستیم به دلیل فاصله گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت است. اگر روحیه استقامت و ایستادگی که در دوران انقلاب و دفاع مقدس پر رنگ بود امروز نیز با همان روحیه در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی گام برداریم مشکلات حل خواهد شد.

وی در پایان در خصوص اهمیت فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهرستان مطالبی را بیان کرد.

در پایان این نشست اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان «کلات»، گزارشی از فعالیت­های صورت گرفته در حوزه تکریم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی قبل از حضور در شهرستان «کلات»، با حضور در شهر «زاوین» ضمن بازدید از محل تدفین شهدای گمنام این شهر، جلسه­ای با حضور مسئوولین محلی این شهر برگزار و تأکیدات لازم را در راستای احداث یادمان دو شهید گمنام شهر زاوین و برگزاری برنامه‌­های فرهنگی مناسب در محل مزار شهدا داشت.

سردار یوسفعلی‌­زاده در حاشیه سفر خود به شهرستان کلات، با حضور در یادمان شهدای گمنام شهر «کلات» با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام کرد.

تکمیل یادمان شهدای گمنام نیازمند عزم مسئوولین استانی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها