دریادار سیاری:

قدرت ملی ایران شش کشور جهان را پای میز مذاکره کشاند

معاون هماهنگ‎کننده ارتش با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: قدرت ملی کشورمان باعث شد شش کشور جهان پای میز مذاکره و در مقابل ما بنشینند.
کد خبر: ۳۴۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ - 02May 2019

قدرت ملی ایران شش کشور جهان را پای میز مذاکره کشاندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‎الله سیاری» معاون هماهنگ‎کننده ارتش صبح امروز در همایش سراسری تربیت و آموزش آجا با بیان این‎که جایگاه یک کشور در نظام بین‌الملل بسیار مهم است اظهار داشت: هر قدر جایگاه یک کشور در نظام بین‎الملل بالا باشد ملت آن کشور احساس بالندگی و اثرگذار بودن بیشتری می‎کند.

وی افزود: اگر کشور جایگاه پایینی داشته باشد ملتی تحت سلطه هستند که قدرت‌های دیگر برای آن تصمیم‌گیری می‌کنند. اثرگذاری یک کشور در جایگاه بین‌الملل بسیار حائز اهمیت است و ما باید در مسیری حرکت کنیم که اثرگذار باشیم تا بتوانیم ارزش‌های دین و انقلاب را به جهانیان نشان دهیم.

معاون هماهنگ‎کننده ارتش با بیان این‎که اگر به دنبال جایگاه والا در منطقه هستیم باید قدرت داشته باشیم، گفت: با داشتن قدرت  اثرگذار خواهیم بود؛ در نظام بین‎الملل باید در جهت قدرتمندی حرکت کنیم.

وی با اشاره به این‎که قدرت مولفه‌هایی دارد و مهم‎ترین آن قدرت ملی است، گفت: قدرت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و قدرت نظامی هم شامل این مولفه‌ها است.

دریادار سیاری با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت ملی داشتن قدرت نظامی است، تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای قدرت ملی باعث شد شش کشور جهان پای میز مذاکره و در مقابل ما بنشینند.

معاون هماهنگ‎کننده ارتش ادامه داد: سیاستمداری که در مذاکره شرکت می‌کند باید قدرت ملی پشتیبان آن باشد. سیاستمداران در مذاکره غیرمستقیم می‌گویند اگر تهدید کنید در هر کجا باشد قدرت ملی و قدرت بازدارندگی خود را نشان خواهیم دا‌د.

دریادار سیاری با بیان اینکه برای رسیدن به قدرت نظامی سه مولفه نیاز است، گفت: داشتن نیروی انسانی کیفی، تجهیزات به روز و زیرساخت‌های مناسب سه مولفه مورد نیاز قدرت نظامی است.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: نیروی انسانی اگر کیفی، خوب و مناسب باشد می‌تواند تجهیزات خوب و زیرساخت خوب بسازد؛ مهم‎ترین عنصر قدرت اثرگذار، نیروی انسانی است که بزرگ‎ترین سرمایه هر سازمانی است.

وی افزود: امروز در برخی از کشورها به دلیل نداشتن نیروی انسانی وقتی تجهیزات به‎روز می‌خرند کاربر آن را هم می‌گیرند و نیروهایی که با بصیرت و جهادی باشند می‎توانند کاربردی عمل کنند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به مولفه‌های نیروی انسانی کیفی اظهار کرد: اولین ویژگی نیروی انسانی کیفی داشتن ارزش‌های انقلابی و دینی و دومین موضوع داشتن ویژگی خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

دریادار سیاری درباره ویژگی‌های نیروهای انسانی در ارتش گفت: نیروهای ارتش باید ولایی، مردمی، انقلابی، خودکفا و ارزشی باشند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به روز خلج فارس گفت: اهمیت استراتژیک خلیج فارس آنقدر مهم است که کشورهای جهان به دنبال حضور در خلیج فارس هستند اما تاریخ نشان داده ما همیشه در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان ایستاده‌ایم و نام خلیج فارس همیشه خواهد ماند و با توجه به اسناد بالادستی در مقابل هرگونه تهدیدی خواهیم ایستاد و پوزه دشمن را به خاک می‎مالیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها