امام جمعه همدان:

حل مشکلات معیشتی معلمان عامل اصلی توسعه فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به نقش فرهنگیان در توسعه بیش از پیش جامعه و کشور، گفت: رفع دغدغه جامعه فرهنگیان و حل مشکلات معیشتی معلمان در راستای توسعه جامعه ضروری است.
کد خبر: ۳۴۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ - 02May 2019

روحانی شهید قاسمی به نوعی معلم بود باید یادش گرامی داشته شود

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی موثقی»، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان امروز پنج‌شنبه در یادواره سرداران و 212 شهید فرهنگی استان همدان با گرامی‌داشت روز معلم، اظهار داشت: روحانی «مصطفی قاسمی» که چند روز پیش در همدان به درجه رفیع شهادت نائل شد، به نوعی معلم بود و باید یاد آن را در روز معلم زنده نگه داشت.

حجت‌الاسلام شعبانی موثقی با اشاره به اینکه امروز بقای اسلام مرهون خون‌هایی است که در راه خدا ریخته شده است، افزود: سعادت دانش‌آموزان و دانش‌جویان در احترام گذاشتن به معلمان و اساتیدشان است.

وی با اشاره وضعیت نامساعد معیشتی مردم و به ویژه قشر فرهنگی کشور، عنوان کرد: حل مشکل معیشت فرهنگیان بسیار مهم است؛ چرا که به دنبال ایجاد مشکل برای معلمان، تبعات آن بر جامعه تاثیر می‌گذارد.

شعبانی موثقی وزارت آموزش و پرورش را مهم‌ترین وزارتخانه دانست و اضافه کرد: آینده کشور به آموزش و پرورش بستگی دارد و این معلمان هستند که سرنوشت کشور را رقم می‌زنند و نباید آنها در موضوع معیشت مشکل داشته باشند.

امام جمعه همدان گفت: فرهنگ دست معلمان است و در فرهنگ اسلامی توجه به معلم بسیار تاکید شده است و در تمام دولت‌ها در سالیان گذشته در حق معلمان کم لطفی شده است.

حجت‌الاسلام شعبانی موثقی با اشاره به اینکه برخی نگران سند 2030 هستند، افزود: برخی از بندهای آن مخالف صریح آیه‌های قرآن است و بر اساس تفکرات لیبرالی تنظیم شده است.

وی اضافه کرد: همدان نخبگان بسیار زیادی دارد که باید با مدیریت وزارت آموزش و پرورش و هیات دولت آن ها را به کار گرفت.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید سطح مدیریت بسته، باز شود تا از ظرفیت نخبگان بیشتر استفاده شود، تاکید کرد: ما تربیت شده معلمان هستیم و باید با احترام به آنها همیشه یادشان را زنده نگه داریم.

یادواره سرداران و 212 شهید فرهنگی استان همدان با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار همدان و جمعی از فرهنگیان این استان همزمان با 12 اردیبهشت روز معلم در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار