امیر سیاری در پاسخ به دفاع پرس اعلام کرد:

ناکامی دزدان دریایی در حمله به یک نفتکش ایرانی با حضور به موقع تکاوران نداجا

فرمانده نیروی دریایی ارتش از ناکامی دزدان دریایی در حمله به یک نفتکش ایرانی خبر داد.
کد خبر: ۳۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱ - 24November 2014

ناکامی دزدان دریایی در حمله به یک نفتکش ایرانی با حضور به موقع تکاوران نداجا

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیبالله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش شب گذشته در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان این نیرو، در گفتوگو با خبرنگاران دفاع پرس و باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: حمله دزدان دریایی به نفتکش ایرانی در خلیج عدن ناکام ماند.

وی در این رابطه افزود: دزدان دریایی در ابتدای کانال ورودی "خلیج عدن" با چهار فروند قایق تندرو و یک فروند نفتکش جمهوری اسلامی حمله کردند که با دفاع غیرتمندانه تکاوران نیروی دریایی مواجه شده و منطقه را ترک کردند.

فرمانده نداجا تصریح کرد: اینگونه درگیریها همواره در مناطق دریایی اتفاق میافتد که همیشه تکاوران ما پیروز میدان هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دفاع پرس در خصوص مختصات و ویژگیهای سلاح اژدر گفت: اژدر سلاحی بسیار موثر در دفاع دریایی بهویژه ضد زیردریاییهای دشمن بهشمار میرود و هماکنون به اژدری دست پیدا کردیم که مراحل آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشته و توان نیروی دریایی را در مقابله با حملات زیردریاییها ارتقا داده است.

وی همچنین افزود: در حال حاضر نمیتوان درباره مختصات این اژدر سخن گفت، اما این سلاح میتواند از روی ناو و یا از داخل زیردریایی و یا از هوا پرتاب شود که از ویژگیهای خاص این اژدر است.

وی در خصوص راهیابی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به اقیانوس اطلس نیز گفت: نیروی دریایی نیرویی نظامی، علمی، سیاسی و بینالمللی است و ما در آینده تصمیم داریم از طریق قاره آفریقا و یا از مسیر دیگری یعنی از تنگه جبلالطارق وارد اقیانوس اطلس شویم؛ زمان این اقدام به تدبیر سلسله مراتب بستگی دارد و ما صددرصد آمادهایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه امروز دنیا این نیرو را پذیرفته است، افزود: توانمندیهای نیروی دریایی ارتش در عرصههای مختلف به اثبات جهانیان رسیده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وقت آن نرسیده است که ناو هواپیمابر داشته باشیم، گفت: برای حضور در آبهای آزاد دنیا نیاز به ناوشکن و ناوهای بزرگتر داریم و همانطور که پیش از این هم اشاره شد جوانان این کشور توانمندی ساخت  ناو هواپیمابر را دارند، اما دستور ساخت باید (از سوی مقامات عالیرتبه) صادر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها