سی‌ودومین نمایشگاه کتاب-۸۵/

امضای تفاهم‌نامه‌ی فروش 120 کپی‌رایت از زبان ایرانی به زبان چینی/ افزایش فروش 37 درصدی کتاب در نمایشگاه امسال

قائم‌مقام سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به دستاوردهای این دوره‌ی نمایشگاه کتاب پرداخت و گفت: در بخش بین‌الملل علاوه بر حضور فعال کشور چین، تفاهم‌نامه و قراردادهای خوبی با یونان و عراق منعقد شد.
کد خبر: ۳۴۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ - 03May 2019

امضای تفاهم‌نامه‌ی فروش ۱۲۰ کپی‌رایت از زبان ایرانی به زبان چینی/ افزایش فروش 37 درصدی کتاب در نمایشگاه امسالبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «قادر آشنا» قائم‌مقام سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز جمعه (13اردیبهشت ماه) در نشست خبری اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با این وسعت، نقاط مثبت و ضعف بسیاری دارد که ما باید به نقاط مثبت آن توجه کرده و نقاط منفی را اصلاح کنیم تا نمایشگاه نسبت به دوره‌ی قبل خود عملکرد بهتری داشته باشد.

آشنا ادامه داد: خدا را شاکریم که در روزهای پایانی، شاهد ارتباط بسیار خوبی میان نهادها و سازمان‌های مختلف همچون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌ها بودیم و حضور این نهادها باعث شد تا ما نمایشگاه آرامی داشته و شاهد رشد نمایشگاه باشیم.

وی درخصوص ارائه‌ی برنامه‌های فرهنگی در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: در بحث برنامه‌های فرهنگی نیز، برنامه‌های موثر و مناسبی ارائه کردیم که در کمیته‌ی علمی‌فرهنگی 160 برنامه از جمله تجلیل از نویسندگان و ناشران، رونمایی از آثار، یادبود و... داشتیم. همچنین در بخش بین‌الملل علاوه بر حضور فعال کشور چین، تفاهم‌نامه و قراردادهای خوبی با یونان و عراق منعقد شد تا بتوانیم در نمایشگاه‌های کتاب هر دو کشور شرکت کنیم.

وی افزود: همچنین امسال یک مانعی برای صدور ویزا برای شرکت در نمایشگاه فرانکفورت داشتیم که این موضوع را سعی کردیم با همراهی عوامل نمایشگاه فرانکفورت برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار رهبری به سه موضوع جدی و مهم اشاره کردند، گفت: موضوع اول، توجه به حوزه‌ی تمدنی و کشورهای همسایه است و ما باید بتوانیم در نمایشگاه‌های ملی و استانی همچون نمایشگاه خوزستان از کشورهای همسایه دعوت کنیم.موضوع دوم حضور کشورهای مقاومت و توجه به ادبیات پایداری و مقاومت در بحث سیاست‌های خارجی است که ما باید نگاه جدی در این زمینه داشته باشیم و یک رویکرد جدیدی فراتر از حضور در نمایشگاه‌ها آغاز کنیم. بحث سوم، گام دوم انقلاب اسلامی است که باید به آن توجه شود.

امضای تفاهم‌نامه‌ی فروش 120  کپی‌رایت از زبان ایرانی به زبان چینی

قائم‌مقام سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌ی فروش 120 کپی‌رایت از زبان ایرانی به زبان چینی امضا شد که با توجه به کشور ایران و وجود آثار فاخری که در این کشور وجود دارد، این رقم بسیار کم است و وظیفه‌ی ما و دولت است که این بسترها را فراهم کرده تا فروش کپی‌رایت ایران زیاد شود.

وی ادامه داد: نکته‌ی بعدی این است که ما تا دیروز حدود 37 درصد نسبت به سال گذشته افزایش خرید داشتیم و تراکنش‌ها شش درصد افزایش پیدا کرد. طبق آخرین آمار اعلام شده توسط بانک شهر، تا پایان نهمین روز سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دریافت کردیم، میزان تراکنش 99 میلیارد تومان بوده است.

سه سناریو برای زمان برگزاری نمایشگاه سی‌وسوم

وی همچنین درباره‌ی برگزاری نمایشگاه سی‌و‌سوم اظهار کرد: به طور قطع نمایشگاه سی‌وسوم از اواسط ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد، چرا که بیشتر هزینه‌ها به علت ضیق وقت است و ما سعی می‌کنیم کار را زود شروع کنیم تا مدیریت بهتری داشته باشیم.

آشنا ادامه داد: با توجه به همزمانی ماه رمضان و برگزاری نمایشگاه سی‌و‌سوم، برای برگزاری دوره‌ی بعد نمایشگاه، سه احتمال وجود دارد که ما سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یا قبل از ماه رمضان، یا بعد از ماه رمضان و یا در یک زمان دیگر برگزار کنیم. همچنین مکان نمایشگاه سال بعد همچنان مشخص نیست ولی نتایج کسب آرا برای مکان نمایشگاه نسبت به مصلی مثبت بوده است.

هیچ هزینه‌ای برای میهمان ویژه صرف نکردیم

آشنا در پاسخ به هزینه‌ی کشور چین، میهمان ویژه تصریح کرد: ما هیچ هزینه‌ای بابت حضور کشور چین به عنوان مهمان ویژه نداشتیم و با توجه به قانون کشور چین که بیشتر از پنج روز نمی‌تواند در کشورهای دیگر حضور داشته باشند این کشور نتوانست بیشتر از پنج روز در ایران و در غرفه‌ی خود حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: درآمدهای به دست آمده از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، هشت میلیارد و 700 میلیون تومان است که به حساب وزارت فرهنگ و ارشاد واریز شده است.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از چهار تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها