رییس امور ایثارگران و جانبازان فاتب در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دیدار با ۲۷۰ خانواده شهید و ایثارگر در سال جاری/ به مشکلات خانواده‌های شهدا در اسرع وقت رسیدگی می‌کنیم

«قاسم آیینی» گفت: امسال همزمان با فرارسیدن سال نو، برنامه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان را در دستور کار قرار دادیم که در این راستا، با حدود ۲۷۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان دیدار صورت گرفت.
کد خبر: ۳۴۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸ - 11May 2019

قاسم آیینی«قاسم آیینی» رییس امور ایثارگران و جانبازان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با بیان این‌که نیروی انتظامی تهران بزرگ تاکنون هزار و ۴۸۶ شهید، دو هزار و ۶۶۰ جانباز، ۳۱۱ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است، اظهار داشت: امسال همزمان با فرارسیدن سال نو، برنامه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان را در دستور کار قرار دادیم که در این راستا، با حدود ۲۷۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان دیدار صورت گرفت و سلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را در قالب لوح، عکس شهید، عکس رهبر انقلاب و دست‌نوشته ایشان به این خانواده‌ها ابلاغ کردیم که این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: همچنین در ایام سال نو، با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، به محضر خانواده‌های شهیدان «بایرامی»، «مرادی»، «امامی» و «حدادیان» شهیدان خیابان پاسداران حضور پیدا کرده و از مقام والای این شهیدان نیز تجلیل کردیم.

آیینی با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیروی انتظامی تهران بزرگ، تصریح کرد: امسال ۱۶۰ نفر از اعضای خانواده‌های شهدا و ایثارگران را به اردوی راهیان نور اعزام کردیم و سعی داریم تا اردوی راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور را در تابستان برگزار کنیم.

وی بیان داشت: به‌مناسبت ۲۹ فروردین‌ماه مصادف با روز ارتش، ۲ اردیبهشت‌ماه مصادف با سالگرد تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیمه شعبان که به‌عنوان روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نامیده می‌شود، همایش «همدلی در سایه سار ولایت» را با حضور ایثارگران ناجا، ارتش، سپاه و وزارت اطلاعات برگزار و از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران تجلیل کردیم.

رییس امور ایثارگران و جانبازان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: به مناسبت روز ولادت حضرت ابوالفضل عباس (س) مصادف با روز «جانباز» در تمام پلیس‌های تخصصی و ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) از جانبازان هر یگان تجلیل به عمل آمد و همچنین به مناسبت ولادت امام حسین (ع) مصادف با روز «پاسدار» نیز از پاسداران شاغل در ناجا تجلیل شد.

وی خاطرنشان کرد: به‌مناسبت سوم خردادماه مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر، از خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان فاتب که در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند، تجلیل خواهد شد.

آیینی با اشاره به خدماتی که به خانواده‌های شهدا و ایثارگران فاتب ارائه می‌شود، گفت: از آن‌چه که به صورت سازمانی و یا توسط دولت ابلاغ می‌شود، به‌صورت فرا‌تر به خانواده‌های شهدا و ایثارگران پرداخته می‌شود و اگر ما به هر نحوی متوجه شویم که این افراد دچار مشکلاتی نظیر مالی، قضایی، معیشتی و... هستند، حتما در اسرع وقت با حضور در محل سکونت آن‌ها، به مشکلات‌شان رسیدگی می‌کنیم.

تسهیلات به خانواده‌های ایثارگران

وی افزود: در سال گذشته برای بیش از ۵۰۰ خانواده شهدا کالا‌های اساسی تهیه شده است و تعمیرات منازل آن‌ها را نیز انجام دادیم و همچنین برای موضوعاتی مانند استخدام، خدمت سربازی و... نیز اقدام کرده‌ایم و با توجه به این‌که در زمینه اعطای وام، از طریق بنیاد شهید برای مسائلی مانند ازدواج، مسکن و... بودجه درنظر گرفته شده است، ما هم در حد توان خود، وام‌های مختلفی را به صورت سالانه، به خانواده‌ها تقدیم می‌کنیم.

رییس امور ایثارگران و جانبازان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: وقتی مادران و پدران شهدا از دنیا می‌روند نیز تسهیلاتی به خانواده‌های آن‌ها ارائه می‌کنیم مانند این‌که در قطعه والدین شهدا تدفین می‌شوند و هزینه بهشت‌زهرا ندارد و از طرفی نیز هزینه‌ای به خانواده آن‌ها برای برگزاری مراسم‌های آن‌ها اعطا می‌شود.

ایجاد تعداد ۶ یادمان در سازمان‌های مختلف پلیس فاتب در سال گذشته

آیینی اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۶ یادمان در سازمان‌های مختلف پلیس فاتب ایجاد کردیم و نمایشگاه دائمی شهدا را نیز در معاونت امور ایثارگران تشکیل دادیم، همچنین از طرفی تصاویر و زندگی‌نامه شهدا را در قالب کتاب «اسطوره‌های ایثار» به چاپ رساندیم و با توجه به این‌که شهید «جواد خداکرم» از شهدای شاخص ناجا بود، زندگی‌نامه و کتاب «کاش خوابت دروغ بود» روایت‌گر زندگی و مجاهدت‌های این شهید والامقام را به کل کشور در ۲۱ قسمت به صورت گاهنامه ارسال کردیم.

وی با اشاره به فعالیت امور ایثارگران و جانبازان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در شبکه‌های اجتماعی، گفت: کانال‌های «پلیس پایتخت» و «شهدای ناجا» را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کردیم که تمام حوادثی که منجر به شهادت پرسنل نیروی انتظامی می‌شود را همان روز منتشر و شهدای هر روز را به همراه زندگی‌نامه، ایثارگری و نحوه شهادت آن‌ها معرفی می‌کنیم.

آیینی با بیان این‌که در حد توان و وظایف خود، در تهیه محصولات فرهنگی مربوط به شهدا در مناسبت‌های مختلف اقدام می‌کنیم، تصریح کرد: در همین راستا زندگی‌نامه شهید «محمدعلی بایرامی» از شهدای خیابان پاسداران را در قالب کتاب «بی‌پروا در مقابل جهل» را به چاپ رساندیم و در سالگرد شهادتش از آن رونمایی کردیم؛ به‌طور کلی کتاب‌هایی که درباره شهدای ناجا چاپ کرده‌ایم را در روز شهادت‌شان در قالب بسته‌های فرهنگی توزیع می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای فرزندان شهدا، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای فرزندان شهدای شاغل در ناجا با حضور سردار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برنامه داشتیم و با اهدای هدیه و لوح از آن‌ها تجلیل کردیم؛ همچنین اعزام فرزندان شهدای ناجا به اماکن دیدنی تهران مانند برج میلاد در دستور کار بوده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار