فرمان «کیم» برای افزایش قابلیت رزمی و تهاجمی ارتش کره شمالی

رهبر کره شمالی به ارتش این کشور دستور داده تا قابلیت رزمی، تهاجمی و حمله‌ای خود را برای مواجهه با شرایط اضطراری افزایش دهند.
کد خبر: ۳۴۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰ - 10May 2019

فرمان «کیم» برای افزایش قابلیت رزمی و تهاجمی ارتش کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع خبری کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کردند، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز گذشته حین نظارت بر پرتاب موشک، به ارتش این کشور دستور داده تا «قابلیت حمله» خود را تقویت کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، فرمان کیم جونگ اون برای «استقرار کامل نظامی» به دنبال توقیف یک کشتی باری بزرگ کره شمالی از جانب آمریکا به اتهام جابه‌جایی غیرقانونی ذغال‌سنگ در نقض تحریم‌های سازمان ملل مطرح شده است.

تنش‌ها در منطقه شبه‌جزیره کره به دنبال آزمایشات موشکی کره شمالی که خبرگزاری رویترز آن را در راستای نشان دادن توسعه یک سامانه موشکی پیشرفته پیونگ‌یانگ توصیف کرده، بالا گرفته است.

افزایش تنش‌ها در این منطقه مصادف شده با بن‌بستی که مذاکرات میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن پس از شکست دومین دور از گفت‌وگو‌ها میان کیم و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به آن گرفتار شده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) گزارش کرد: «[کیم]بر ضرورت افزایش قابلیت یگان‌های دفاعی در منطقه خط مقدم و در جبهه غربی به منظور انجام وظایف رزمی و حفظ استقرار کامل رزمی برای مقابله با هرگونه اوضاع اضطراری تأکید کرده است».

بنا بر این گزارش، رهبر کره شمالی گفته است، «صلح و امنیت این کشور صرفا از طریق نیرو‌های فیزیکی قوی با قابلیت دفاع از حاکمیت کره شمالی، حفظ خواهد شد». وی علاوه بر این بر «ضرورت تقویت قابلیت تهاجمی و حمله‌ای نیرو‌های ارتش» این کشور نیز تأکید کرده است.

پس از شکست مذاکرات میان سران دو کشور آمریکا و کره شمالی، پیونگ‌یانگ برای دومین بار، روز گذشته دو موشک کوتاه‌برد را آزمایش کرد. آزمایش قبلی چند موشک کوتاه برد دیگر نیز روز شنبه گذشته صورت گرفته بود.

بنا بر گزارش رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس‌جمهور کره جنوبی هر دو گفته‌اند که آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ‌یانگ امیدبخش نبوده، اما هیچ یک نیز احتمال ازسرگیری گفت‌وگو‌ها را رد نکرده‌اند.

ترامپ به خبرنگاران گفته است: «من می‌دانم که آن‌ها مایل به گفت‌وگو هستند. آن‌ها در حال صحبت درباره مذاکره هستند. اما فکر نمی‌کنم که آن‌ها آماده مذاکره باشند».

«مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی نیز پس از آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی گفته است به نظر می‌رسد که این پرتاب‌ها اعتراضی «آرام» به شکست مذاکرات اخیر با رئیس‌جمهور آمریکا در هانوی ویتنام باشد.

سران دو کشور آمریکا و کره شمالی اواخر ماه فوریه در پایتخت ویتنام دیدار و گفت‌وگو کرده بودند، اما این مذاکرات بدون نتیجه زودتر از موعد به اتمام رسید.

به طور کلی، از زمان شکست آخرین نشست بین رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در ویتنام، تنش‌ها در شبه جزیره کره به شدت افزایش یافته است.

این در حالی است که کره شمالی پیش از این در زمینه برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در منطقه هشدار داده بود.

کره جنوبی و آمریکا در مارس (فروردین) رزمایشی بزرگ و 9 روزه با هدف افزایش آمادگی دفاعی برگزار کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار