مسیح کردستان-۸/ سردار نقدی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«بروجردی» از ارکان پایه‌گذاری قرارگاه غرب کشور بود/ نام بروجردی برای پیشمرگان کرد قداست داشت

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شهید بروجردی از ارکان پایه‌گذاری قرارگاه غرب کشور بود، گفت: نام شهید بروجردی برای پیشمرگان کرد قداست داشت و اعضای این سازمان بر روی نام ایشان قسم یاد می‌کردند.
کد خبر: ۳۴۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ - 15May 2019

شهید بروجردیسردار سرتیپ «محمدرضا نقدی» معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به ابعاد شخصیتی سردار شهید «محمد بروجردی» از فرماندهان سلحشور دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهید بروجردی پدر معنوی همه رزمندگان غرب کشور بود.

وی با اشاره به اینکه سابقه مبارزات مسلحانه ایشان به دوران قبل از انقلاب اسلامی و مقابله با رژیم منحوس پهلوی بازمی‌گردد، افزود:  شهید بروجردی از ارکان پایه‌گذاری قرارگاه غرب کشور بود؛ او همواره به نیروهای مردمی توجه ویژه داشت و به واسطه حُسن خلق و تواضعی که داشت، غالبا مردم دور ایشان جمع بودند و فرامین ایشان را اجرا می کردند که این از نقاط قوت شهید بروجردی بود.

بروجردی از ارکان پایه‌گذاری قرارگاه غرب کشور بود

سردار نقدی با اشاره به غائله کردستان و ناامنی‌هایی که  گروه‌های ضد انقلاب در آن دوران در غرب کشور ایجاد کرده بودند، گفت: نخستین و اصلی‌ترین واحد رزمی که بعد از رخ دادن حوادث غرب کشور به آن واکنش نشان داده و به سرعت وارد میدان نبرد شدند، نیروهای دست‌پرورده شهید بروجردی، آموزش‌دیده در پادگان حضرت ولی عصر (عج) بودند.

وی ادامه داد: گردان‌هایی که ایشان پایه‌گذاری کرد و سازمان داد، بلافاصله پس از اعلام نیاز، در غرب کشور برای ایجاد امنیت و مقابله با گروه‌های معارض حاضر شد و خود ایشان نیز فرماندهی این نیروها را بر عهده داشت.

بروجردی مظهر اخلاص بود

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص ویژگی بارز این شهید بزرگوار گفت: چیزی که در خاطر همه ما از ایشان باقی مانده است، اخلاص و ایثارگری ایشان بود؛ شهید بروجردی همواره برای رضای خدا کار می‌کرد و هیچ‌کسی جز خدا برایش مطرح نبود در واقع باید گفت او مظهر اخلاص بود.

جنبه‌های رزمی و عملیاتی بروجردی، متأثر از روح ولایتمداری‌اش بود

وی تصریح کرد: اخلاص شهید بروجردی او را محبوب و زبانزد کرده بود و همین اخلاص هم موجب شد تا او به اوج ولایتمداری برسد. شهید بروجردی تابع محض ولایت بود و ذره‌ای در اجرای فرمان ولی زمان تردید نداشت؛ حتی جنبه‌های رزمی و عملیاتی ایشان نیز متأثر و برگرفته از روح ولایتمداری ایشان بود.

فرماندهی که دژبان از او کارت شناسایی می‌خواست

سردار نقدی خاطرنشان کرد: سردار بروجردی در کردستان محوری‌ترین نقش را در برقراری امنیت عهده دار بود و در عین حال فردی خاکی، متواضع و بی‌تکلف بود، به طوری که کسی او را از دیگر افراد تشخیص نمی‌داد؛ هنگامی که او وارد قرارگاهی که خود فرمانده‌اش بود، می‌شد، دژبان از او کارت شناسایی می‌خواست.

از میان بسیجیان ساده افراد لایق را شناسایی می‌کرد و فرماندهان بزرگی پرورش می‌داد

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با اشاره به بصیرت و استعداد شناسی این شهید بزرگوار گفت: شهید بروجردی در میدان رزم حاضر می‌شد و از میان بسیجیان ساده افراد لایق را شناسایی می‌کرد و با استفاده از ظرفیت آنان، فرماندهان مستعد و بزرگی را پرورش می داد. نحوه استعدادیابی ایشان به این صورت بود که در محل رزم حاضر شده و افراد را از نزدیک مورد ارزیابی قرار می‌داد و افرادی را که از روحیه سلحشوری، هدایتگری و شجاعت و قدرت تصمیم‌گیری برخوردار بودند به عنوان فرمانده انتخاب می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید بروجردی در میان پیشمرگان کرد مسلمان فردی خاص، محترم و زبانزد بود، افزود: پیشمرگان کرد مسلمان او را به عنوان یک شخصیت مقدس، محترم می‌شمردند و بر روی نام ایشان قسم می‌خوردند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها