نشست هم‌اندیشی اعضای ستاد برگزاری مراسم ۱۲ تیر برگزار شد

نشست هم‌اندیشی ستاد برگزاری مراسم ۱۲ تیر با حضور اعضای این ستاد و نمایندگان نهادهای لشکری و کشوری برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ - 13May 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست هم‌اندیشی ستاد برگزاری مراسم 12 تیرماه با حضور اعضای این ستاد و نمایندگان نهادهای لشکری و کشوری در ساختمان مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد. 

در این نشست سردار «سیدمجید هاشمی‌دانا» معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر نسبت به تبیین هفته حقوق بشر آمریکایی تاکید داشتند؛ چراکه در این هفته کشور ما با جنایات مختلف تروریستی از جمله ماجرای هفت تیر و شهادت تعدادی از مسئولان کشور، ماجرای ترور حضرت آیت الله خامنه‌ای، بمباران شیمیایی مناطق سردشت و شهادت آیت الله صدوقی و شهید کچویی و در نهایت با حادثه تروریستی ۱۲ تیرماه در خلیج فارس مواجه شد که در برخی از این موارد سیاست‌مدارن آمریکایی به‌طور مستقیم و در برخی دیگر به طور غیرمستقیم نقش حمایتی و پشتیبانی داشتند.

وی ادامه داد: بنابراین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تبیین هفته حقوق بشر آمریکایی، سعی کرد تا با تعامل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به افشای بیشتر اقدامات تروریستی و جنایت‌کارانه آمریکا علیه کشورمان بپردازد که در همین راستا ستادهایی برای افشای بیشتر این جنایت‌ها تشکیل شده است.

بررسی تبیین ابعاد حقوقی حادثه 12 تیرماه/

معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گفت: یکی از موضوعات زیرمجموعه‌ هفته «حقوق بشر آمریکایی» پرداختن به موضوع ۱۲ تیر و سقوط هواپیمای مسافربری توسط ناو وینسنس آمریکایی در خلیج فارس است که تلاش داریم در این خصوص با همکاری سایر نهادهای کشوری و لشکری برنامه‌های منسجم و سراسری را با رویکرد ملی در سطح کشور برگزار کنیم.

سردار دانا با اشاره به اهمیت تبیین این حادثه تروریستی افزود: با توجه به اینکه ناو آمریکایی یک هواپیمای مسافربری با حضور اتباع چندین کشور را مورد هدف قرار داده است، این حادثه از ابعاد حقوقی و بین‌المللی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد و ابعاد آن در سطح ملی و بین‌المللی تبیین شود.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت دستگاههای مختلف کشوری و لشکری در تبیین این اقدام تروریستی، گفت: همه باید در ارتباط با این موضوع همکاری‌های لازم را انجام دهند و ابعاد ضدبشری و حقوقی این تهاجم خصمانه را پیگیری کنند.

بررسی تبیین ابعاد حقوقی حادثه 12 تیرماه/

در ادامه این نشست اعضای ستاد برگزاری مراسم 12 تیرماه و نمایندگان لشکری و کشوری پیشنهادات و برنامه‌های خود را درخصوص افشای بیشتر جنایت‌های آمریکا علیه کشورمان در هفته حقوق بشر آمریکایی و تبیین حادثه تروریستی 12 تیرماه ارائه کردند که برنامه‌های این نهادها متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار