معرفی کتاب؛

«خاطرات جاوید»

کتاب «خاطرات جاوید» دومین کتاب تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان خراسانی دفاع مقدس، در برگیرنده خاطرات اولین فرمانده ادوات لشکر ویژه شهدا «جاوید نظام‌­پور» است.
کد خبر: ۳۴۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 23August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «خاطرات جاوید» دومین کتاب تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان خراسانی دفاع مقدس، برگی‌ از خاطره‌های «جاوید نظام‌پور» اولین فرمانده ادوات لشکر ویژه شهدا است که مصاحبه و نگارش آن را «سیدعلیرضا میری» بر عهده داشته که توسط نشر ستاره‌ها و با حمایت معاونت فرهنگی سپاه امام رضا (ع) چاپ شده است.

این کتاب شش فصل به نام‌های «سرباز امام»، «طلوع بیداری»، «تحمیل یک جنگ»، «دوباره کردستان»، «به سوی سردشت» «شانه به شانه محمود» دارد.

بخشی از کتاب:

«خیابان مدرس، جلوی دادگستری بودم که دیدم چراغ راهنما زرد شده، سرعت گرفتم تا قبل از قرمز شدن از چهار راه رد شوم که دیر رسیدم و مجبور شدم پایم را روی پدال ترمز فشار دهم. ترمزی که مسیر زندگی من را به کلی تغییر داد.

چشمم را در روشنایی خورشید تنگ کرده و منتظر سبز شدن چراغ راهنما بودم که دیدم یک موتور تریل از لابه‌لای ماشین‌ها خودش را به جلو رساند و کنار من توقف کرد. سرم را بالا بردم و با خونسردی راکب آن را دیدم. باورم نمی‌شد محمود کاوه کنارم ایستاده بود... دستش را دراز کرد و سوئیچ موتور مرا چرخاند و آرام گفت: خُب جوادجان چه‌کار می‌کنی این روزها؟ گفتم کار می‌کنم، توی کارگاه پاسازی دایی‌ام. محمود با تأثر گفت: کار می‌کنی؟ می‌دونی الان کردستان به شما کردستان‌رفته‌ها چقدر نیاز داره؟ می‌دونی ما چقدر کمبود نیروی باتجربه داریم؟»

کتاب «خاطرات جاوید» در شمارگان یک هزار و صد جلد در 618 صفحه با قطع رقعی و به بهای 27 هزار تومان در سال 1397 چاپ و منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از کتابفروشی‌های معتبر در سطح کشور و یا دفتر مرکزی نشر ستاره‌ها در مشهد واقع در بلوار شهید فرامرز عباسی- خیابان بهاران- کوچه بنفشه 6- پلاک 39 تهیه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها