امیر اویسی:

تجاوز به آب و خاک این سرزمین، جواب‌ دندانشکنی خواهد داشت

فرمانده سابق پایگاه هوایی مهرآباد عنوان کرد: در حال حاضر، همرزمان ما در پایگاه های مختلف در مقابل کسانی که بخواهند بدون اجازه وارد خاک ایران شوند، در حال آماده باش هستند. من نیز در همین سن، آماده خدمت به میهن و مردم این سرزمین هستم.
کد خبر: ۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱ - 27September 2013

تجاوز به آب و خاک این سرزمین، جواب‌ دندانشکنی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ والی اویسی، فرمانده سابق هوایی مهرآباد با اشاره به اینکه در اوایل جنگ آمادگی نظامی کافی برای دفاع از کشور وجود نداشت، گفت: در اوایل جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران از انسجام لازم برخوردار نبود و از طرفی توطئه هایی از جانب آمریکا مثل کودتای پادگان نوژه، جریان طبس و... در جریان بود. شکست این توطئه ها سبب شد استکبار جهانی به تشویق صدام بپردازد.

اویسی در ادامه افزود: دولت بعثی عراق خود اعتراف کرد که نتوانست آن چنان که باید به جمهوری اسلامی صدمه بزند؛ این در حالی بود که دو ساعت بعد از حمله به پایگاه بوشهر به شعیبیه عراق حمله شد و 3 ساعت بعد پایگاه کوت توسط پایگاه بوشهر مورد اصابت قرار گرفت. این حمله ها در شرایطی صورت می گرفت  که باند های ما آسیب بسیاری دیده بود.

امیر اویسی با اشاره به طرح عملیات کمان 99، تصریح کرد: در هر مقطع زمانی طرح های عملیات اصلی با افراد حاضر مهیا است. حتی اطلاعات و طرح ها به روز هستند. طرح البرز را به این دلیل  کمان 99 نام گذاری کرده اند که می خواستند تیری را در کمان قرار دهند که به دوردست ترین نقطه عراق بعثی برسد، به یاد آرش کمانگیر و چون 99 صفحه طرح بود، 99 هم در کنار کمان قرار گرفت. در این عملیات 200 فروند هواپیما پرواز کردند و از بین این 200 فروند، 140 هواپیما از مرز گذشتند و وارد خاک عراق شدند.
 
فرمانده سابق هوایی مهرآباد بیان کرد: برای پرواز 140 فروند هواپیمای نظامی از پایگاه های مختلف نیاز به هماهنگی است که این امر توسط یک لیدر انجام پذیریفت و ما نیز صبح،  قبل از روشنایی هوا، حرکت کردیم.
 
اویسی گفت: پس از این حمله، به گفته خود عراقی ها 55 درصد اهداف ایران، به درستی تحقق یافت که این نشان دهنده این موضوع است که اهداف درست انتخاب شد و 69 روز طول کشید، پایگاه الرشید عراق مجدداً شروع به کار کند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر همرزمان ما در پایگاه های مختلف در مقابل کسانی که بخواهند بدون اجازه وارد خاک ایران شوند، در حال آماده باش هستد و جواب دندانشکنی را به آنها خواهند داد، من نیز در همین سن، آماده خدمت به میهن و مردم این سرزمین هستم.
 
فرمانده سابق پایگاه هوایی مهرآباد با تاکید بر اینکه  ماموریت اصلی نیروی هوایی، حفاظت از مرزهای هوایی است، افزود: نیروی هوایی در کنار این ماموریت پشتیبانی از نیروی زمینی و دریایی را نیز بر عهده دارد.
 
امیر اویسی در پایان گفت: امروز تجربه 8 سال جنگ به جوانان منتقل شده است و نیروهای نظامی چه در سپاه و چه در ارتش از توان و تجربه بسیار بالاتری نسبت به دوران جنگ برخوردارند و این معنای همان جمله امام (ره) است که می فرمودند جنگ نعمت است.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار