امام جمعه شهرستان دشتی:

ازدواج یکی از معضلات امروز جامعه است

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح گفت: از موضوعاتی که ما همیشه بر آن تأکید داریم و به اعتقاد من یکی از معضلات امروز در جامعه ما است معضل ازدواج است.
کد خبر: ۳۴۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ - 17May 2019

به گزارش دفاع‎‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «عبدالحسین مصلح» امام جمعه شهرستان دشتی در آیین عبادی سیاسی و وحدت‌ آفرین این هفته با اشاره به سالروز رحلت حضرت آیت الله «محمد تقی بهجت» اظهار داشت: با سیر و سلوک و تلاش و فعالیت و انجام دستورات خدا می‌توان به این مقام رسید.

وی گفت: افرادی مثل امام (ره) و آیت الله بهجت اشخاصی هستند که هنگامی که از مادر متولد شدند مثل ما بودند ولی با تلاش و فعالیت و انجام دستورات خدا به جایی رسیدند که ما باید سر قبر آنها حاضر شویم و خود را متبرک کنیم.

وی با اشاره به روز ملی جمعیت گفت: از موضوعاتی که ما همیشه بر آن تأکید داریم و به اعتقاد من یکی از معضلات امروز در جامعه ما است معضل ازدواج است؛ هفته گذشته نیز تعبیری بکار بردم و گفتم که ازدواج سنتی جواب نمی‌دهد اما منظور من از به کار بردن این جمله این بود که ازدواج بدون شناخت و بدون معرفت و بررسی جواب نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام مصلح افزود: هر کسی تا جایی که می تواند زمینه برای ازدواج به هنگام، ساده و کم تجمّل را برای جوانان عزیز فراهم کند و جوانان عزیز را ترغیب و تشویق کنیم که در موقع خود ازدواج کنند.

وی بیان داشت: مملکت ما رو به پیری می‌رود و فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری راجع به تکثیر جمعیت فرمایش حکیمانه و کارشناسی شده است، اینکه بعضی از پدرها و مادرها نسبت به تکثیر جمعیت اظهار بی‌حوصلگی می‌کنند این خود یکی از معضلات و مشکلات است.

حجت‌الاسلام مصلح یکی از معظلات امروز جامعه را مشکل ازدواج جوانان عنوان کرد و ابراز داشت: هرکس که کاری از دستش برمی آید وساطت کند و حلقه وصل میان دختران و پسران شود و امر مقدس ازدواجشان را صورت بدهد بالاترین کار ارزشی را انجام داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها