بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر؛

سوم خرداد از جلوه‌های بارزترین نصرت‌ الهی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۴۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳ - 24May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

در سال 1359 هنگامی که رژیم بعث عراق، حمله به ایران را آغاز کرد، هیچگاه گمان نمی‌کرد کار جنگ به جایی برسد که دست به دامان سازمان‌های بین‌المللی شود تا خود را نجات دهد. رژیم بعث عراق فکر می‌کرد می‌تواند دو روزه خرمشهر را اشغال کند، در حالی كه 34 روز اسیر مقاومت مردم دلاور و سلحشور خرمشهر و رزمندگان اسلام شد که با دست های خالی و با تکیه بر سلاح ایمان و تحت فرمان ولایت در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند.

حوادث هشت سال دفاع مقدس، نقطه عطفی در تاریخ ایران است که با اوج آن، معجزه عظیم فتح خرمشهر است که در سال 1361 با عنایت خداوند رخ داد. این پیروزی بزرگ مدیون رهبری‌های مدبرانه حضرت امام خمینی، وحدت، ازخودگذشتگی، بصیرت و اخلاص نیروهای مسلح و مردم بود. این فتح حاصل نشد، مگر با ایثار و فداکاری جوانان مومن و برومند این سرزمین که جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند.

سوم خرداد 1361 یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت‌ الهی در تاریخ سراسر افتخار جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود. در این روز عظیم، شهر خون و قیام پس از 19 ماه، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام آزاد شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز در آمد.

آزادی خرمشهر تجلی‌گاه ارزش‌ها و افتخارات ايران و ميعادگاه بزرگ مومنان و مجاهدان راه خدا و جلوه گاه مقدس عشق و ايثار و شهر پاک باختگان مكتب امام خمينی (ره) است. اين شهر برای هميشه سمبل مقاومت بزرگ مردان مظلومی است كه مفاهيم ايثار و شهادت را به زيباترين شكل ترسيم كرده و با اتكال خالصانه به خداوند باري تعالی زيرباران آتش سنگين دشمن دليرانه مقاومت كردند. آنها كه جلوه هايی از نور خدا بودند يكی پس از ديگری درخون خود غلطيدند، تا خاک پاک ايران اسلامی زير چكمه‌های متجاوزان خون آشام لگدمال نشود.

امروزه نيز ما با همان دشمنان به گونه‌ای ديگر درگیر نبرد هستیم و تنها محیط جبهه، سلاح و تاکتیک دشمن تغییر کرده است. دشمن به این نتیجه رسیده که قدرت این ملت با حمله نظامی از بین نمی‌رود در نتيجه، دست به جنگ فرهنگی و حمله مستقیم به افکار و اعتقادات این مردم زده است.

چند سالی است که دشمن جنگ نرم را سرلوحه کار خود قرار داده تا شاید این گونه بتواند ملت ایران را از پای در آورد. از یک سو تحریم و فشارهای اقتصادی و از سوی دیگر با سست کردن عقاید جوانان ایران و ترویج بی‌بند و باری به وسیله ماهواره، اینترنت، فیلم‌های مبتذل و در کل فضای مجازی و سایبری، عداوت با نظام مقدس جمهوري اسلامی را با شكلی ديگر آغاز كرده است. همان گونه که تاکنون گذشته ثابت شده، این ملت غیور با پیروی کامل از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با افزایش بصیرت و دشمن شناسی از این مبارزه هم سربلند خارج می‌شود.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، حماسه سوم خرداد را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و آحاد مردم تبریک گفته و به روح بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همه شهدایی که در این راه خون خود را نثار کردند درود می‌فرستد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها