در نشست تخصصی سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر مطرح شد؛

جنبه‌های مردمی حماسه سوم خرداد بررسی شود/ فرهنگی غنی ایرانی اسلامی مانع اثرگذاری تهدیدات دشمنان است

«سعید وفایی» گفت: باید جنبه‌های مردمی حماسه سوم خرداد بررسی شود که در این محور مردم چه اثری داشته است و چرا مردم توانستند بعد از یک سال و اندی آن را آزاد کنند.
کد خبر: ۳۴۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ - 23May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، نشست تخصصی سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول با حضور سردار «نورخدا قاسمی»، «سعید وفایی» و «غلام‌عباس صالحی» از رزمندگان حاضر در عملیات بیت‌المقدس در خبرگزاری دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شد.

سعید وفایی در این نشست با اشاره به این که در مراسمات این چنینی مردم باید محور اساسی و تعیین کننده باشند اظهار داشت: وقتی مناسبت ها دولتی می شوند جنبه های معنوی و مردمی آنها تحت الشعاع قرار می گیرد و قطعا اگر مردم این مناسبت ها را برگزار کنند حال و هوای دیگری خواهند داشت.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره با اینکه مردم نقش اساسی در پیروزی ایمان بر اسحله داشتند، پرداخته نشده است، ادامه داد: اگر مناسبت ها هر سال به صورت سمبلیک برگزار شوند وجهه و اهمیت آنها کاهش پیدا می کند و در سوم خرداد خیلی از مسائل گفته شده ولی متأسفانه به آن کم توجه شده است و 36 سال است که این وقایع را تکرار می کنیم ولی نتوانستیم نوآوری در بازگویی این رویدادها داشته باشیم.

وفایی تصریح کرد: باید جنبه های مردمی حادثه سوم خرداد بررسی شود که در این محور مردم چه اثری داشته است و چرا مردم توانستند بعد از یک سال و اندی آن را آزاد کنند.

وی گفت: با بیان اینکه فتح خرمشهر را باید به شکل هنرمندانه نشان دهیم، گفت: در نشان دادن نگاه هنرمندانه این موضوع کم کاری کرده ایم و ما نتوانستیم امداد الهی که باعث آزادی خرمشهر شد را نشان دهیم.

وفایی ادامه داد: رزمندگان ایرانی در برابر خداوند خودشان را مسئول می دانستند و تکیلف مداری را در عمل نشان می دادند و این باعث فتح خرمشهر و پیروزی در دفاع مقدس شد.

این پیش کسوت دفاع مقدس با اشاره به این که تهدیدات دشمنان نمی تواند بر اراده های ملت تأثیری بگذارد، گفت: قدرت اراده ها به یک فرهنگ تبدیل شده و دشمنان با همین فرهنگ در چشم ملت ضعیف و ناتوان هستند و در واقع تهدیدات دشمنان برای ملت اهمیتی ندارد چرا که دشمن در برابرشان هیچ است.

جنبه های مردمی حماسه سوم خرداد بررسی شود /فرهنگی غنی ایرانی اسلامی مانع اثرگذاری تهدیدات دشمنان است

فرهنگی غنی ایرانی اسلامی مانع اثرگذاری تهدیدات دشمنان است

سعید وفایی ادامه داد: اینکه آمریکا بتواند در مقابل ایران بایستد از محالات است علیرغم اینکه نیروهای دشمن از زبده ترین افراد و برترین آموزش های نظامی برخوردار هستند ولی در برابر اراده های رزمندگان کوچک به شمار می آیند.

وی با اشاره به اینکه عمل به هنگام در این شرایط از جمله اقدامات لازم و ضروری است، تصریح کرد: اگر در روز عاشورا در کنار یاران امام حسین (ع) بودیم باید همراه آنها با دشمن میجنگیدیم ولی اگر بودیم و فردای آن روز خواستیم اقدام کنیم دیگر عمل ما فایده ای نخواهد داشت و این موضوع در مقاطع انقلاب اسلامی هم همینگونه است که باید عمل به موقع انجام دهیم.

وفایی با اشاره به اینکه عامل اصلی پیروزی در دفاع مقدس یک دستی ملت در برابر دشمنان بوده است گفت: امروز یکی معتقد است با جنگ مستقیم با استکبار به پیروزی می رسیم و دیگری با صلح و مذاکره و پیوستن به جامعه جهانی را عامل پیروزی می داند که اگر بخواهیم در برابر خیانت های دشمنان ایستادگی کنیم باید هدف ها را یکی کنیم.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: در میدان جنگ دشمن شوخی ندارد و در صدم ثانیه اقدامات ما اثر گذار است و زمانی می توانیم کمر دشمن را بشکنیم که امت واحده تشکیل داده باشیم و پراکندگی اهداف در بینمان وجود نداشته باشد.

جنبه های مردمی حماسه سوم خرداد بررسی شود /فرهنگی غنی ایرانی اسلامی مانع اثرگذاری تهدیدات دشمنان است

وی با اشاره به نقش استان مرکزی در این عملیات شکوهمند گفت: 19 گروه از رزمندگان استان مرکزی در عملیات بیت المقدس در قالب بسیج،سپاه،ارتش،جهاد،سازمان ها و ادارات دولتی و نهادها حضور داشتند. این گروه ها عبارت بودند از یک گروه از شهرستان ساوه به فرماندهی «سید حسن مسئله گو» با عنوان گردان امام علی(ع) در تیپ 22 بدر، یک گردان از شهرستان های اراک،خنداب،شازند و کمیجان به فرماندهی شهید «ناصر بختیاری» با عنوان گردان امام حسین(ع) در تیپ 22 بدر، گروه دوم رزمندگان اراک به فرماندهی شهید «رحیم آنجفی» با عنوان گردان امام حسین(ع) در تیپ 22 بدر، گروه سوم رزمندگان اراک به فرماندهی شهید «قاسم داوری» با عنوان گردان امام سجاد(ع) در تیپ 22 بدر، گروه رزمندگان شهرستان محلات به فرماندهی شهید «فضل الله خراسانی» با عنوان گردان امام سجاد در تیپ 22 بدر، گروه رزمندگان شهرستان خمین به فرماندهی شهید «حمزه جعفری» با عنوان گردان امام سجاد(ع) در تیپ 22 بدر، گروه رزمندگان شهرستان خمین به فرماندهی شهید «ابوالقاسم محسنی» با عنوان گردان ابوذر در تیپ 7 ولیعصر(عج)، گروه رزمندگان شهرستان خمین به فرماندهی شهید «حاجی محمودی» با عنوان گردان ابوذر در تیپ 7 ولیعصر(عج)، گروه رزمندگان شهرستان خمین به فرماندهی شهید «احمد صاعدی» با عنوان گردان عمار در تیپ 7 ولیعصر(عج)، گروه رزمندگان شهرستان خمین به فرماندهی برادر «اصغر شکری» با عنوان گردان سلمان در تیپ 7 ولیعصر(عج)، گروه رزمندگان شهرستان خمین به فرماندهی شهید «محمد نبی شیخی» با عنوان گردان عمار در تیپ 7 ولیعصر(عج)، گروه رزمندگان شهرستان خمین به فرماندهی شهید «خلیل ملاطاهری» با عنوان گردان پدافندی مستقر در خرمشهر، گروه رزمندگان شهرستان خمین به فرماندهی شهید «سهراب عبدی» با عنوان گردان پدافندی سپاه خرمشهر، گروه رزمندگان شهرستان محلات به فرماندهی شهید «عبدالله خاکپور» با عنوان گردان عمار در تیپ 7 ولیعصر(عج)، گروه رزمندگان شهرستان اراک به فرماندهی برادر «جواد رحیمی» و شهید «نیازعلی طالبی» با عنوان «گردان جانبازان روح الله» در تیپ 7 ولیعصر(عج)، گروه رزمندگان شهرستان اراک به فرماندهی برادر «محسن فرخی» با عنوان گروهان زرهی تیپ 30 زرهی سپاه، گروه رزمندگان شهرستان های تفرش و آشتیان در گردان مالک اشتر تیپ 27 محمد رسول الله(ص)، گردان مهندسی رزمی جهاد سازندگی استان و رزمندگان ناجا متشکل از هنگ ژاندارمری،کمیته انقلاب اسلامی و شهربانی سابق، همچنین رزمندگانی از استان مرکزی بودند که در یگان های متعدد ارتش جمهوری اسلامی فعالیت داشتند ولی به دلیل اینکه در استان یگان مستقل ارتش نداشتیم این عزیزان همیشه مغفول مانده اند که در قالب 200 نفر رزمنده بودند.

وفایی گفت: صدام برای پیشبرد اهداف خود در زمان جنگ بین شهرهای مختلف از جمله «دزفول» و «اندیمشک» اختلافات قومیتی ایجاد می کرد و متأسفانه این روند بعد از جنگ هم تا حدودی ادامه داشته است.

جنبه های مردمی حماسه سوم خرداد بررسی شود /فرهنگی غنی ایرانی اسلامی مانع اثرگذاری تهدیدات دشمنان است

وفایی با بیان اینکه باید مناسبت هایی چون سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر چراغ آینده ما باشند ادامه داد: همه زیر پرچم جمهوری اسلامی هستیم و اگر می خواهیم از کسی به نیکی یاد کنیم باید ایرانی جماعت را معرفی کنیم چرا که اینگونه پراکندگی ها دردی از اسلام و انقلاب دوا نخواهد کرد.

سعید وفایی با اشاره به اینکه هجمه های بی سابقه علیه خانواده های معظم شهدا،ایثارگران و جانبازان در طی این مدت زیاد بوده است افزود: طبق طراحی های دشمن این تخریب ها انجام شده و هر روز به شدت آن افزوده می شود و در واقع دشمن کسانی را نشانه گرفته که به فکر مردم و کشور بوده اند و اینها در واقع جنس مردم بودند.

وی با بیان اینکه حق مدافعان اصلی انقلاب را این حجم از تخریب ها نیست افزود: متأسفانه باب حملات به رزمندگان اسلام باز شده و باید سعی کنیم به عنوان یک ندا و صدای هرچند ضعیف در برابر ارزش های انقلاب به پا خیزیم و هوشیار باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها