مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

نقش «ستاد تبلیغات جنگ» در خارج کردن فضای یک صدایی مطبوعات خارج از ایران

«ناصر نبی زاده» با بیان اینکه وظیفه اصلی ستاد تبلیغات جنگ ایجاد بستر مطمئن برای انتقال اخبار، رویداد‌ها و فعالیت‌های جبهه و جنگ به بدنه جامعه بود، گفت: در واقع این ستاد سعی در خارج کردن فضای یک صدایی مطبوعات خارج از ایران داشت.
کد خبر: ۳۴۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ - 22May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، ظهر امروز نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر و با هدف بررسی نقش رسانه ها در دفاع مقدس برگزار شد.

«محمدرضا فخر» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در ابتدای این نشست اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس یکی از بازوهای بسیار مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی در ترغیب و تشویق مردم جهت حضور در جبهه های نبرد و دفاع از کیان جمهوری اسلامی، رسانه هایی بودند که فعالیت می کردند.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه نقش رسانه ها را به صورت عام نمی توانیم حذف کنیم و یا نادیده بگیریم، افزود: هرجا خاطره و یادی از رزمندگان در دوران دفاع مقدس می بینیم به برکت حضور بسیار عالمانه مجدّانه و مجاهدانه اصحاب رسانه اعم از شنیداری، نوشتاری و رسانه ملی است.

«ناصر نبی زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در ادامه اظهار داشت: از تاریخ سوم خرداد به بعد وضعیت جنگ به سود نیروهای اسلام تغییر کرد.

تیتر «خرمشهر آزاد شد» در دست مردم به عنوان پرچمی قرار گرفت

وی مهمترین بستر انتقال این حماسه به مردم را صدا و سیما و رسانه ها برشمرد و یادآور شد: این تیتر نشانگر کارکردهای شایسته حوزه اطلاع رسانی و مطبوعات بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان داشت: پیروزی انقلاب شکوهمند ایران و برقراری نظام جمهوری اسلامی تا زمان شروع جنگ تحمیلی به دو سال هم نکشید و در این مدت آشفتگی های متعددی در همه قسمت های حاکمیت و کشور وجود داشت که شرایط را به سمتی برده بود که حمله دشمن به نوعی یک عملیات غافلگیرانه برای مدیریت نظام و ایران محسوب می شد.

نبی زاده با بیان اینکه اگر رهبری های پیامبرگونه امام نبود بخش های عظیمی از کشور دچار معضل و مسئله می شد، گفت: حتی شاید بخش های مهمی از کشور از بدنه ایران جدا می شد.

وی اضافه کرد: این رهبری که متکی به خیل عظیم مردم و انقلاب بود توانست موج اول دشمن را مهار کند تا نیروهای نظامی از حالت انفعالی به حالت تهاجمی دربیاید و در مدت کوتاهی شاهد عملیاتی باشیم که به آزادسازی بخش عظیمی از سرزمین های جمهوری اسلامی ایران منتهی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی درخصوص نقش رسانه عنوان کرد: عملکرد حوزه مطبوعات در چند حوزه خاص اعم از انتقال اخبار، گسترش و عمق بخشی به روحیه مقاومت مردم، تهییج و افزایش روحیه مردم، حفظ فضای معنوی جبهه ها و انتقال آن  به جامعه مختص می شود.

نبی زاده مطرح کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران وظیفه تشکیل «ستاد تبلیغات جنگ» را برعهده گرفت و برای سیاستگذاری در حوزه جنگ تشکیل شد که البته همه ستاد تبلیغات جنگ خبرگزاری ایرنا نبود و بخش عظیمی از صدا و سیما و روزنامه ها و نشریات نیز در این حوزه حضور فعال داشتند.

وی وظیفه اصلی این ستاد را ایجاد بستر مطمئن برای انتقال اخبار، رویدادها و فعالیت های جبهه و جنگ به بدنه جامعه دانست و افزود: درواقع وظیفه این ستاد سعی در خارج کردن فضای یک صدایی مطبوعات خارج از ایران داشت چراکه این رسان ها به طور مستقیم در اختیار جریان تبلیغاتی دشمن قرار داشتند و  روندهای خاص و جهت داری را در حوزه جنگ منتشر می کردند.

تشکیل گروه «چهل شاهد» برای پوشش رسانه ای جنگ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن بیان اینکه در دفاع مقدس مطبوعات با همه مشکلاتی که داشتند از حرفه ای گری خاصی هم برخوردار شدند گفت: این ستاد گروه «چهل شاهد» توسط بدنه تبلیغات جنگ را تعلیم داد و به آنها دوربین هایی دادند و به جبهه ها رفتند و همراه رزمندگان در خطوط اول جبهه ها حضور یافتند.

نبی زاده خاطرنشان کرد: از سال 61 به بعد نشریات تخصصی حوزه جنگ به وجود آمد و فضای رسانه حرفه ای تر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار