مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

فتح خرمشهر باعث تثبیت جمهوری اسلامی شد/ تداوم پیروزی­‌ها از مسیر مقاومت می­‌گذرد

سردار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» با تأکید بر اینکه یکی از دستاوردهای بزرگ سیاسی فتح خرمشهر، تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با این فتح اثبات کرد که ماندگار است و می‌تواند روی پای خود بایستد و از حقش دفاع کند و با سازماندهی ملت و نیروهای مسلح تجاوز متجاوزان را دفع کند.
کد خبر: ۳۴۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ - 26May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع­‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز در جمع کارکنان صنایع دریایی موسی‌­بن جعفر (ع) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مشهد با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان فتح خرمشهر اظهار داشت: پیچیدگی‌های عملیات «بیت المقدس» باعث شده بود تا این عملیات مرحله‌بندی شود. با توجه به جغرافیای وسیع، موانع فراوان و دشمنی که تقریبا ۲۰ ماه در این شهر مستقر بود و زمین را مسلح و استحکامات فراهم کرده بود و آمده بود تا بماند این ضرورت را احساس می­‌شد تا فرماندهان جنگ برای هر یک از مراحل عملیات یک طرح‌ریزی و یک تخصیص توان و یک طرح عملیاتی ویژه در نظر بگیرند.  

شکل­‌گیری جبهه مقاومت نتیجه ایستادگی ملت ایران اسلامی است

این مسئول افزود: طی ۲۴ روز عملیات «الی بیت المقدس» فرزندان کفر ستیز و رزمندگان دلیر سپاه اسلام در عین گمنامی و بی‌ادعایی، سختی‌ها و مرارت‌های فراوانی را متحمل شدند و بیش از ۵ هزار کیلومتر از خاک کشورمان را از دشمن اشغالگر باز پس گرفتند.

یوسفعلی­‌زاده متذکر شد: به برکت جانفشانی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، امروز شما جوانان با تجربه در این مرکز علمی، صنعتی و پژوهشی با هدف ارتقاء ظرفیت‌های فنی، تکنولوژی و نظامی کشور فعالیت می‌کنید.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: در سراسر کشور، از نقطه صفر مرزی تا پایتخت و از پایتخت تا تمام جبهه مقاومت همه از برکات ایثار رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس بهره­‌مند می­‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس یادآور شد: داشته­‌های امروز نتیجه از خود گذشتگی­‌های دیروز است. اگر ملت کشورمان دیروز ایثار و از خودگذشتگی نمی­‌کردند هنوز اراضی ایران اسلامی در اشغال ایادی استکبار بود و هنوز خرمشهر «محمره» بود و عربده جویی­‌های دشمنان جریان داشت.

عملیات «الی بیت المقدس» سرنوشت جنگ را تغییر داد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه عملیات «الی بیت المقدس» سرنوشت جنگ را تغییر داد، ابراز داشت: یکی از دستاوردهای بزرگ سیاسی فتح خرمشهر تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. نظام مقدس جمهوری اسلامی با این فتح اثبات کرد که ماندگار است و می‌تواند روی پای خود بایستد و از حقش دفاع کند و با سازماندهی ملت و نیروهای مسلح تجاوز متجاوزین را دفع کند.

یوسفعلی­‌زاده گفت: با انجام عملیات «الی بیت المقدس» جمهوری اسلامی در موضع عملیاتی توأم با ابتکار عمل و توأم با اثبات به توانمندی و قابلیت‌های داخلی قرار گرفت و پاسخ کوبنده‌­ای به متجاوزان داد. هرچند با این عملیات همه اراضی تحت اشغال متجاوزان آزاد نشد، اما نقطه بسیار مهم و استراتژیک که علت اصلی طمع تجاوز صدام و حامیانش به ایران بود از اشغال آنها آزاد شد.

مقاومت بر اساس پشتوانه­‌های اعتقادی صورت می‌گیرد

یوسفعلی­‌زاده سپس در خصوص اقدام جدید ایران در برابر عهد‌شکنی طرف­‌های برجام گفت: در داخل کشور و در سطح بین‌المللی سه نظریه در این خصوص وجود دارد. نظریه اول این است که جنگ اجتناب ناپذیر است و دو کشور با هم برخورد می‌کنند. گفت‌و‌گو و مذاکره صورت خواهد گرفت که این نظریه دوم است و نظریه سوم هم این است که تحول خاصی اتفاق نخواهد افتاد و جمهوری اسلامی به آمریکا باج نخواهد داد و جنگی صورت نمی‌­گیرد.

این مسئول تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام اشاره داشتند جنگی رخ نخواهد داد. تدبیر نیروهای مسلح این است که همچون شب عملیات آماده باشند. تدبیر، آمادگی صد در صد است و تحلیل این است که جنگی اتفاق نخواهد افتاد. این تحلیل برای افکار عمومی در داخل اطمینان و ثبات به همراه دارد و برای دشمنان یک تحدی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی به اهمیت مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌­خواهی مستکبرین اشاره کرد و افزود: میراث اسلام و عملیات «الی بیت المقدس» ایستادگی، مقاومت و عدم تکیه به دشمن و ایستادن روی پای خود با بهره‌­گیری از داشته‌های داخلی است.

مقاومت راهبردی موفق در جهان اسلام است

یوسفعلی­‌زاده با بیان اینکه خداوند به مسلمان اجازه نداده که به دشمنان تکیه کنند، افزود: راهبرد ملت کشورمان مقاومت است و این منطق را از فتح خرمشهر به دست آوردیم. اعتقاد راسخ ما بر این است که این منطق در طول این 37 سال بعد از عملیات «الی بیت المقدس» نه تنها در جغرافیای ایران اسلامی بلکه در جغرافیای جهان اسلام پاسخگو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هر نقطه از جهان اسلام که منطق مقاومت و ایستادگی را پیاده‌سازی و بومی‌سازی کرد صحنه نبرد به نفع جبهه مقاومت رقم خورد. ملت ایران اسلامی با پایمردی خود، نسخه فتح خرمشهر را صادر کرد و ممالک اسلامی نیز این راهکار را به عنوان الگو پذیرفتند. «بشار اسد» در سوریه با تکیه به این الگو ماند. انصارالله و ارتش مردمی یمن با تکیه بر الگوی مقاومت عربستان را زمین‌گیر کرد.

یوسفعلی‌­زاده بیان داشت: در شرایط کنونی کشور که دشمن برای ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی، در حوزه­‌های اقتصادی، فضای مجازی، فرهنگی، جنگ را علیه ملت کشورمان تحمیل کرده باید با تکیه به منطق مقاومت که آزادسازی خرمشهر را به همراه داشت در برابر دشمن بایستیم.  

این مسئول متذکر شد: دستاورد بزرگ فتح خرمشهر این است که راه تداوم پیروزی‌ها از سازش نمی‌گذرد از مقاومت می‌گذرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها