مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

راهبرد مقاومت کارآمد است

سردار «یوسفعلی­‌زاده» با بیان اینکه راهبرد مقاومت کارآمد است، گفت: ایستادگی، ایثار و باج ندادن به استکبار راهکار مقابله با توطئه­‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه­‌های گوناگون است.
کد خبر: ۳۴۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ - 28May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه هفتم خرداد) در جلسه شورای اداری شهرستان «قوچان» اظهار داشت: در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بار دیگر اسلام ناب محمدی (ص) و مدل مدیریت کلان در یک جامعه اسلامی به منصه ظهور رسید.

وی افزود: نقطه اوج این ظهور در دوران دفاع مقدس بود که جامعه و کشور بعد از تحول بزرگی به نام انقلاب گرفتار تجاوزگری تجاوزگران منطقه‌ای و بین‌المللی شد و لازم بود با تکیه بر توانمندی‌های داخلی از داشته‌هایی مثل اسلام و انقلاب دفاع کند.

این مسئوول در ادامه با بازخوانی شرایط کشور در زمان عملیات «بیت المقدس» پرداخت و ابراز داشت: شرایط امروز کشور به‌ هیچ ‌وجه قابل‌ مقایسه با دوران ابتدایی انقلاب، اشغال خرمشهر و حتی آزادی این شهر نیست. در آن زمان علیرغم محدودیت‌های موجود و عدم کارآمدی ساختارها اما با تکیه بر مدیریت جهادی، ایثار، تمسک به دین، وحدت، فداکاری و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی این رویداد عظیم رقم خورد.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخن اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص تقابل جمهوری اسلامی و ایالات متحده آمریکا ابراز داشت: برخی می‌خواهند تونل وحشت درست کنند و جنگ را پیش پای مردم بیاورند اما باید بدانند آمریکایی‌ها در این موضع نیستند که بتوانند جنگی علیه یک کشور با چنین مقیاسی راه بیندازند.

وی ادامه داد: ایستادگی، ایثار و باج ندادن به استکبار راهکار مقابله با توطئه‌­های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه­‌های گوناگون است. این نسخه‌­ را ملت ایران اسلامی در طول 41 سال حیات انقلاب اسلامی تجربه کرده و نتیجه بخش بوده است. امروز مردمی که در نواره غزه در محاصره‌ صهیونیست‌­ها هستند و زندگی خود را می­‌گذرانند نیز با پیروی از این نسخه کاری کردند که رژیم اشغالگر قدس تقاضای آتش­‌بس کند.

این مسئوول تأکید کرد: راهبرد مقاومت کارآمد است و این همان درسی است که ملت کشورمان از شهدا و دفاع مقدس فرا گرفته‌­اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: امروز باید کشور را با تکیه به ظرفیت‌های درونی اداره کرد و راه پر بهجت شهیدان را ادامه داد. هیچ شهیدی نسخه کنار آمدن با استکبار را نپذیرفته است.

یوسفعلی‌زاده افزود: ملت ایران اسلامی در بحبوحه جنگ و در اوج تحریم‌ها و مشکلات تسلیم دشمن نشد و ذلت را نپذیرفت، امروز نیز در جنگ اقتصادی، فرهنگی و عملیات روانی که دشمن در فضای مجازی به راه انداخته باید ایستادگی کند و با دشمن بجنگد.

وی در ادامه به راه‌­اندازی دفاتر نمایندگی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح شهرستان­‌ها اشاره کرد و بیان داشت: این دفاتر پرچمدار منطق «ما می­‌توانیم» هستند. همانطور که خواستیم توانستیم، امروز هم باید بخواهیم تا بتوانیم. به کوری چشم دشمنان همانگونه که راه 40 ساله انقلاب را طی کردیم گام دوم انقلاب اسلامی را نیز طی خواهیم کرد.

یوسفعلی­‌زاده در ادامه به مهمترین وظایف دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان­‌ها اشاره کرد و افزود: 23 وظیفه برای دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان­‌ها تعیین شده است. از مهمترین آنها رونق بخشیدن به یادمان­‌های شهدای گمنام است. تشکیل هیئت امنا و تولید برنامه در تبدیل یادمان شهدای گمنام به زیارتگاه و حضور مستمر مردم در این یادمان‌­ها مؤثر خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه تدوین دانشنامه دفاع مقدس در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار استان تصویب ‌شده است گفت: باید هر شهر نقش خود را در دفاع مقدس به صورت کتاب علمی با اطلاعات دقیق و قابل استناد تولید کند که این مهم نیازمند حمایت و پشتیبانی اساتید حوزه و دانشگاه است.

وی در پایان تولید آثار فاخر ادبی مبتنی بر خاطرات شفاهی ایثارگران، رزمندگان و شهدایی که در روند پیشبرد جنگ مؤثر بودند را ضروری دانست.

در این مراسم «علیرضا خلیلی» به ‌عنوان مسئول نمایندگی دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان قوچان معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار