مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مسئله فلسطین مهمترین مسئله دنیای اسلام و ملل آزادی‌خواه دنیاست

سردار کوهکن گفت: مسئله فلسطین و دفاع از مردم مظلوم و زجر کشیده که سال‌ها زیر چکمه ظلم و ستم اشغالگران صهیونیستی نابود شده‌اند، مهمترین مسئله دنیای اسلام و ملل آزادی‌خواه دنیاست.
کد خبر: ۳۴۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ - 01June 2019

بهترین روش مقابله با رژیم صهیونیستی صبر، استقامت و مقاومت استسردار سرتیپ دوم پاسدار «غلام‌نبی کوهکن» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در گفت‎وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، به مناسبت روز قدس توضیحاتی را درباره مساله فلسطین ارائه کرد که مشروح آن در ادامه می‌آید.

دفاع‌پرس: طرح مسئله فلسطین چه ضرورتی دارد؟

دفاع از حق مردم مظلوم فلسطین و مقابله با ظلم و ستم اشغالگران صهیونیستی از دغدغه‌های به حق امام راحل بود که بر همین مبنا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس تعیین کردند و همه ساله در ایران اسلامی و دنیا راهپیمایی بر علیه رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی برپا است.

بعد از پایان رژیم‌ شاهنشاهی و با روی کار آمدن جمهوری اسلامی، مهمترین بحث پرداختن به مسائل دینی مسلمانان در داخل کشور شد و توجه به مسائل کشورهای اسلامی به ویژه فلسطین مظلوم در دنیا به یک بحث مهم مبدل شد تا نجات مستضعفان محقق شود.

کشورهای غربی از همان ابتدای انقلاب موضع‌گیری بر علیه ایران اسلامی داشته و در سالهای نخستین شکل‌گیری این حرکت اسلامی، جنگ تحمیلی را رقم زدند و منافقین پای کار آمدند و ترورهای کور انجام دادند تا نظام نوپای انقلاب اسلامی را براندازند این در حالی است که گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از اصول ناب و متعالی اسلام است و با ویژگی مردم مداری سبب حساسیت مردم برای حضور در جبهه ها علیه دشمن شد.

دفاع‌پرس: چه ظلم تاریخی به ملت فلسطین روا شده است؟

همه ما می‌دانیم با توطئه انگلیس بسیاری از کشورها به بخش‌های کوچک تقسیم شدند تا دشمن راحت‌تر بتواند بر کشورهای مسلمان منطقه مسلط شود، لذا اولین ظلمی که به ملت فلسطین شد بیرون راندن این مردم از منازلشان بود. دومین ظلم قتل عام‌های وحشیانه زنان و کودکان زجر کشیده بود. باید یادآور و متذکر شویم تمام تلاش یهود منقرض کردن نسل مسلمان فلسطین بوده و این بدترین ظلمی است که به ملتی و مردم روا داشته می شود و بعد برای نابود کردن این نسل نقشه‌های شوم طراحی کردند.

دفاع‌پرس: شکل‌گیری رژیم صهیونیستی به چه صورتی بوده و استمرار موجودیّت این رژیم نامشروع در گرو چیست؟

شکل‌گیری این رژیم طرحی بود که انگلیسی‌ها کشیدند، در اروپا مردم یهود را گسیل کردند به آنجا و ابتدا زمین‌ها را خریدند بعد که جمعیتشان به حد قابل قبولی رسید به آنها سلاح دادند و ارتش انگلیس حمله کرد تعداد زیادی از رزمندگان مسلمان فلسطینی را کشت.

با این جنایت دست یهودیان باز گذاشته شد تا هر جنایتی را مرتکب شوند این در حالی است که نقشه یهودیان اشغال نیل تا فرات است.

دفاع‌پرس: امروز فضای منطقه‌ای و جهانی نسبت به موضوع فلسطین چگونه است؟

باریکه غزه و فلسطینیان که در اردن و جاهای دیگر ساکن هستند از چند جهت می‌توانند با رزمندگان لبنان و سوریه دست به دست هم دهند که جنایت اسرائیل را جواب دهند. قطعا با اتحاد ملت‌های مسلمان؛ یهودیان زیاد دوام نمی‌آورند، امروز با یک حساب و کتاب سر انگشتی فرمایش رهبر انقلاب را که فرمودند تا بیست و پنج سال دیگر اسرائیل دوام نمی‌آورند را می‌توانیم لمس و مشاهده کنیم.

اول فلسطینی‌ها برای یک اسلحه مشکل داشتند اما امروز موشک می‌سازند، تفنگ‌هایی دارند که جلیقه‌های ضد گلوله اسرائیلی‌ها در برابرش دوام ندارد. در درگیری اخیر هم تمام دنیا دیدند که اسرائیلی‌ها در برابر نیروهای مسلمان به هلاکت می‌رسند و این پیغامی دارد و آن هم این است که اسرائیلی‌ها توان مقابله با مسلمانان فلسطینی را نخواهند داشت.

آمریکا که پشتیبان مالی است دچار مشکل کسری بودجه شده و در بحث های مالی مصیبت زده‌اند. با شرایط موجود اسرائیل ماندنی نیست و هر نقشه‌ای برای نجات جان خود می‌کشند به جایی نمی رسند.

دفاع‌پرس: چرا امروز حفاظت از هویّت فلسطینی یک «جهاد مقدّس» است؟

 قدس در نگاه وحیانی و اسلامی و به دلیل وجود مسجدالاقصی و  محل زندگی و بعثت انبیای الهی، نخستین قبله مسلمانان و محل معراج آسمانی پیامبر اعظم (ص) است، همچنین بیت‌المقدس برای یهودیان و مسیحیان نیز به لحاظ دینی از ارزش والا و اهمیت زیادی برخوردار است این در حالی است که این سرزمین مهم‌ترین بخش امت اسلامی است.

دفاع‌پرس: شیوه مقابله با غده سرطانی رژیم صهیونیستی چگونه باید باشد؟

بهترین روش صبر و مقاومت است. مقاومت پیشرفت کرده و از سنگ زدن و شعار دادن با دست خالی هم اکنون به اینجا رسیده‌اند که اسرائیل می‌داند که اگر آنها تعرض کنند اقدام متقابل انجام می‌شود. این دو مورد راهکاری است که تا الان جواب داده و اسرائیل و پشتیبانانش را به زانو درآورده است.

دفاع‌پرس: الگوی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تاکنون چه دستاوردهایی داشته است؟

اول اینکه دشمن برنامه‌ داشت که از مسلمانان اثری نماند ولی به لطف خداوند اسلام با انقلاب اسلامی ایران زنده شد، اسلام محمدی با انقلاب و با رهنمودهای امام خمینی و بعد با رهبری امام خامنه‌ای ادامه پیدا کرد، دوم اینکه نقشه داشتند که بخش زیادی از سرزمین‌ های مسلمان نشین‌ را تصرف کنند.

هم اکنون رژیم صهیونیستی به جایی رسیده که بین ماندن در فلسطین و یا فرار گرفتار شده، فرار کردن و چشم پوشی از منافع مادی یکی از موضوعات اصلی است که اسرائیل‌ها با آن سروکار دارند.

دفاع‌پرس: وظیفه‌ی ملت‌ها، دولت های منطقه و آزادی‌خواهان جهان در قبال مسئله فلسطین چیست؟

واضح بگوییم امیدی به دولتها نیست، مطلب مهم این است که ملتها باید مواظب نقشه‌های اسرائیل باشند، دومین نکته باز شدن مسیر جاده مقاومت به فلسطین اشغالی است. باید همه امت‌های اسلامی جمع شوند و دست پرورده‌های اسرائیل را کنار بزنند.

دفاع‌پرس: وظیفه مقاومت فلسطین در برابر مسائل کشورهای اسلامی و عربی چیست؟

مقاومت الان همه راه‌ها را رفته است و دیده که هیچ کس جوابش را نمی‌دهد اولین مطلب که توکل بر خدا است و ملت خودش این مسیر سربالایی را تا اینجا رفته و فقط سرپایینی مانده است.

اسرائیلی‌ها می‌کشتند بدون اینکه پاسخی دریافت کنند ولی الان اگر بکشند کشته می‌شوند و تا پیروزی نهایی فلسطین قدم زیادی نمانده است.

دفاع‌پرس:حال بعد از گذشت 40 سال از عمر انقلاب موضع جمهوری اسلامی نسبت به مقاومت چیست؟

 همگان می‌دانند تنها حکومتی که از فلسطین مظلوم دفاع کرده و در چهارچوب سیاست های دفاعی خودش هم برنامه‌ریزی داشته و برنامه دارد جمهوری اسلامی ایران است و با تمام توان از این کشور مظلوم حمایت و پشتیبانی می‌کند.

دفاع‌پرس: امروز چه خطر و توطئه‌ای پیش‌‌روی مقاومت فلسطین قرار دارد؟

ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمانان مهمترین نقشه اسرائیل برای ایجاد شکاف بین اقشار مردم، ملتها و مسلمانان است، نقشه‌های اسرائیل را متوجه شدیم و دستهای پشت پرده آشکار شده است و ما باید هوشیار باشیم.

گفت‌وگو از بتول شاهبازی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار