امام جمعه خوی:

معامله قرن توطئه مشترک آمریکا و سران عرب منطقه است

امام جمعه خوی گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی یک تهدید جهانی است، چون در صورت عملی ساختن نقشه معروف و شوم از نیل تا فرات متجاوز از ۱۲ کشور جهان نابود خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ - 31May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های مهم هفته روز جهانی قدس، رحلت علامه مجلسی، سخنرانی تاریخی امام در مدرسه فیضیه ۱۵ خرداد سال ۴۲، رحلت رهبر کبیر انقلاب، انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری انقلاب اسلامی و عید سعید فطر را از جمله مناسبت‌های مهم هفته برشمرد.
 
وی در ادامه با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس دلایل حمایت جمهوری اسلامی از آرمان فلسطین را در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ترتیب زیر برشمرد و گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی یک تهدید جهانی است، چون در صورت عملی ساختن نقشه معروف و شوم از نیل تا فرات متجاوز از ۱۲ کشور جهان نابود خواهد شد.
 
وی همچنین افزود: از جمله اهداف وجودی اسرائیل از دیدگاه استکبار جهانی ایجاد اختلاف در میان کشور‌های اسلامی، به تحلیل بردن قدرت مسلمانان و غارت کردن ذخایر و معادن مسلمانان است.
 
خطیب نماز جمعه با اشاره به طرح استکباری معامله قرن اظهار داشت: اخیراً از سوی رسانه‌های غربی و رژیم صهیونیستی طرحی مطرح شده تحت عنوان معامله قرن که از طرف رییس جمهور آمریکا برای به اصطلاح حل مشکلات فلسطینیان با رژیم جعلی اسرائیل ارائه شده و طبق وعده پس از ماه رمضان اجرایی خواهد شد.
 
وی در ادامه با اشاره به مطالبی که در نوع رسانه‌های غربی و صهیونیستی در زمینه معامله قرن مطرح شده اظهار داشت: گروه‌های فلسطینی و دولت‌های عرب منطقه برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین از ناحیه اسرائیل در بخش‌های کوچکی از غزه موارد‌ی را متعهد می‌شوند.
 
خطیب نماز جمعه خوی در همین راستا ادامه داد: انصراف فلسطینیان از بازگشت به وطن خود، فلسطینیان در نوار غزه حق حمل سلاح و تشکیل ارتش ندارند، حماس تمامی اسلحه‌های فردی و جمعی خود را تحویل بدهد، اعلام قدس به عنوان پایتخت ابدی اسرائیل، نیمـی از کرانه باخـتری و بخـشی از بـیت المقدس شرقی به اسرائیل واگذار می‌شود، به یهودیان اجازه خرید املاک فلسطینی داده می‌شود، ولی فلـسطـینـیان از چـنین حـقی بـرخـوردار نیـستند و ۷۰ درصد هزینه‌های اجرایی طرح به عهده کشور‌های عرب صادر کننده نفت می‌باشداز جمله مواردی بودند که متعهد می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه، از مدت‌ها قبل رییس جمهور آمریکا مقدمات عملی ساختن این طرح را فراهم کرده بود، افزود: خروج آمریکا از برجام، تحریم اقتصادی مجدد ایران، انتقال سفارتخانه آمریکا به بیت المقدس و الحاق بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی مواردی بودند که رئیس جمهور آمریکا از مدت‌ها پیش این طرح هارا فراهم کرده بود.

حجت الاسلام شکوری با تسلیت سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب نیز اظهار داشت: از جمله رسالت‌های ملت فداکار و قدرشناس ایران در شرایط فعلی پاسداری و حراست از میراث‌های ماندگار آن حضرت است.
 
خطیب نماز جمعه خوی ادامه داد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و رهبری مقام معظم رهبری، وحدت اسلامی و بیداری اسلامی، استکبار ستیزی و ایجاد اعتماد به نفس، وصیتنامه بلند الهی و سیاسی ازجمله مواردی هستند که در شرایط فعلی ملت فداکار ایران باید از این موارد پاسداری و حراست کنند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها