قالیباف:

روز قدس روز تبلور اسلام سیاسی حضرت امام خمینی (ره) است

قالیباف گفت: روز قدس روز تبلور اسلام سیاسی حضرت امام خمینی (ره) است. اسلامی که احیای مجدد عزت مسلمین را به ارمغان آورد و همین اسلام سبب پیشرفت جوامع مسلمان در تمام ابعاد مادی و معنوی بوده و خواهد بود.
کد خبر: ۳۴۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ - 31May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، در راهپیمایی روز قدس شهر کرج «محمدباقر قالیباف» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه ضمن گرامی داشت این روز بزرگ اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام خمینی در سال 1358 اولین راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان انجام شد و این فرمان به این معناست که مبارزه با دشمنان اسلام و انسانیت مساوی با عبادت خداوند متعال است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی دست نشانده و دست پرورده ی ظالمینی است که در این کره خاکی بر کل بشریت ظلم می کنند. در یک نگاه تاریخی، این که رژیم غاصب اسرائیل را یک غده سرطانی و نامشروع بدانیم ریشه در این دارد که پس از جنگ جهانی اول به دلیل ضعف کشورهای عربی و به علت قدرتیابی انگلستان در خاورمیانه، این روباه پیر شروع به سازماندهی درازمدت اهداف خود در منطقه نمود و سرزمین فلسطین را به مستکبران واگذار کرد و این شروع شکل گیری این رژیم غاصب در منطقه بود.

قالیباف با اشاره به ضعف ایران و کشورهای مهم عربی منطقه و فروپاشی عثمانی در همان مقطع تاریخی گفت: مجموع آن شرایط باعث پایه گذاری آن غده‌ی سرطانی در منطقه شد که مانع اتحاد کشورهای اسلامی و قدرت گیری استکبار در آن منطقه گردید.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم، غرب با سازماندهی برنامه ریزی شده ای این رژیم اشغالگر را در سازمان ملل متحد به رسمیت شناخت تا استکبار بتواند تسلط لازم را در منطقه شامات به دست بیاورد. زیرا این منطقه قلب تمدن و فرهنگ اسلامی بود. عراق، سوریه و فلسطین مناطق حیاتی و مهمی در خاورمیانه و سرزمین های اسلامی هستند.

قالیباف گفت: با وجود حمایت های غرب از به رسمیت شناخته شدن رژیم اشغالگر اسرائیل در سازمان ملل متحد، در همان دوران 30 کشور از به رسمیت شناختن آن امتناع کردند. پس از شکل گیری جمهوری اسلامی ایران، دولت و ملت ایران نیز هرگز این غده سرطانی را به رسمیت نشناختند و همیشه آن را غاصب نامیدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری این که قبل از اشغال فلسطین یهودیان، مسیحیان و مسلمانان با صلح و آرامش درکنار هم زندگی می کردند، گفت: صهیونیست که دست پرورده انگلستان خبیث بود سبب اختلاف و درگیری بین اقوام و کشورهای منطقه شد. با این وجود پس از اتحاد کشورهای عربی طی یک جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل وارد نبرد شدند که به دلایلی به شکست انجامید و به همین سبب بخشی از سرزمین های خود را از دست دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: باور ما این است که این انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی (ره) یک انقلاب الهی و سبب عزت مسلمین و احیای اسلام در منطقه و جهان شده است. اتحاد دشمنان ما در دوران دفاع مقدس نشان دهنده مخالفت شدید بلوک غرب و شرق با مبانی انقلاب و اسلام بود و به همین سبب در آن دوران جنگ را برما تحمیل کردند تا این انقلاب را در نطفه خفه کنند. اما این انقلاب و فرهنگ الهی که حضرت امام خمینی (ره) به روح ایران و مردم آزادی خواه منطقه تزریق کرد آنقدر قوی بود که به این سادگی امکان ساقط کردن آن وجود ندارد.

قالیباف تصریح کرد: همین روحیه انقلابی و الهی در بین برادران اهل سنت و تشیع منطقه مانند لبنان و فلسطین و نوار غزه و سوریه نفوذ کرد و سبب شد تا با ایمان در برابر دشمن ایستادگی نمایند و به پیروزی دست یابند زیرا این انقلاب و این فرهنگ متعلق به همه آزادی خواهان و تمام انسان های جهان است.

وی افزود: روز قدس می خواهد اعلام کند که بحث ما فقط بحث دفاع از یک منطقه نیست. امروز روز دفاع از انسانیت و آزادی و روز مبارزه با ظالمین جهان است. انگلیس و مستکبران جهان باید بدانند که دیگر دوران تسلیم مسلمانان در مقابل آن ها گذشته است. امروز تمام مسلمانان جهان به دنبال آزادی، مبارزه و احقاق حقوق خود در جهان هستند. روز قدس روز تبلور اسلام سیاسی حضرت امام خمینی (ره) است. اسلامی که احیای مجدد عزت مسلمین را به ارمغان آورد و همین اسلام سبب پیشرفت جوامع مسلمان در تمام ابعاد مادی و معنوی بوده و خواهد بود. کشورهای اسلامی باید قدرتمند باشند و به آخرین تکنولوژی های روز جهان مجهز شوند تا بتوانند از آرمان های خود دفاع کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار