آموزش مسائل دینی به کودکان همراه با هیجان و شادی+ تصاویر

جبهه فرهنگی و هنری «راشدون» به‌صورت غیرمستقیم از طریق بازی‌های متنوع و فعالیت‌های شادی‌آفرین، مسائل دینی را به کودکان آموزش می‌دهد.
کد خبر: ۳۴۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۸ - 03June 2019

حجت‌الاسلام «امین سیدی» از روحانیون جبهه فرهنگی و هنری «راشدون» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به فعالیت‌های این گروه فرهنگی و هنری، اظهار داشت: جبهه فرهنگی و هنری «راشدون» به همت طلاب حوزه علمیه امام رضا (ع) در تهران از سال ۱۳۸۹ فعالیت‌های خود را در زمینه آموزش مفاهیم دینی، به‌صورت غیرمستقیم از طریق بازی‌های متنوع و فعالیت‌های شادی‌آفرین برای کودکان آغاز کرده است.

وی افزود: تمام اهداف این بازی‌ها آموزش محتوای دینی با بازی‌های کودکانه است چرا که همیشه لازم نیست که برای ترویج مسائل دینی از منبر و امثال این‌ها استفاده شود؛ بلکه می‌توان با هیجان نیز محتوای دینی را به کودکان انتقال داد.

جبهه فرهنگی و هنری «راشدون»

حجت‌الاسلام سیدی با اشاره به مکان‌های اجرای بازی‌های دینی توسط جبهه فرهنگی و هنری «راشدون»، بیان داشت: ما تاکنون در بوستان «نهج‌البلاغه»، بوستان «چیتگر»، بوستان‌های محله‌های حکیمیه و تهرانپارس، برخی از مدارس، مصلای تهران یادمان‌های راهیان نور و شهرهای مشهد و شیراز طرح خود را اجرا کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: جبهه فرهنگی و هنری «راشدون» هیچ مشکلی در ارائه بازی‌ها در اماکن مختلف ندارد و چنانچه با ما تماس گرفته و درخواست شود، ما این بازی‌ها را ساخته و به همراه آموزش در اختیار درخواست‌کننده قرار خواهیم داد.

جبهه فرهنگی و هنری «راشدون»

حجت‌الاسلام سیدی در توضیح بازی‌های دینی ایجاد شده توسط جبهه فرهنگی و هنری «راشدون»، گفت: بازی‌های متنوعی با محتوای دینی ایجاد شده است که از جمله این بازی‌ها می‌توان به بازی «گوی و میدان» اشاره کرد که شرکت‌کنندگان باید آیات و روایاتی را یاد بگیرد تا بتوانند وارد بازی شوند؛ اگر در مدت زمان معینی گوی به سمت میدان هدایت نشود و به آهن‌ربا بچسبد، شرکت‌کننده باید مجددا به سوالات پاسخ داده تا بتواند بازی را ادامه دهد.

وی ادامه داد: بازی داستان‌خوانی به این صورت است که شرکت‌کننده داستانی را مطالعه می‌کند و پنج سوال را طبق داستانی که مطالعه کرده است، پاسخ می‌دهد و چنانچه جواب صحیح بود، امتیاز می‌گیرد و یا این‌که در بازی «پرنده‌های خوشحال»، شرکت‌کننده باید سازه‌ای که شبیه ستاره اسرائیل است را فرو بریزد که این بازی قبلا توسط روزنامه‌های اسرائیلی نیز مورد توجه قرار گرفته بود.

جبهه فرهنگی و هنری «راشدون»

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار