پیام آمریکا به نوری مالکی درباره تنش‌ها با ایران

نخست‌وزیر سابق عراق از دریافت پیام‎هایی از جانب مقامات آمریکایی در خصوص تنش کنونی تهران و واشنگتن خبر داد.
کد خبر: ۳۴۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ - 03June 2019

پیام آمریکا به نوری مالکی درباره تنش‌ها با ایرانبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس به نقل از پایگاه خبری المعلومه، نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون امروز دوشنبه فاش کرد پیام‌هایی از سوی آمریکا در ارتباط با تنش‌ها میان تهران و واشنگتن دریافت کرده که محتوای آن‌ها این بوده است که آمریکا قصد حمله به ایران را ندارد.

نوری مالکی در گفتگویی تلویزیونی با شبکه المعلومه عراق اظهار داشت: من چندین تماس و پیام از سوی آمریکایی‌ها در خصوص مساله ایران دریافت کردم که محتوای آن‌ها عدم وجود هرگونه قصدی در خصوص حمله به ایران بود. طرف آمریکایی خواهان تضمین‌هایی در رابطه با هدف قرار داده نشدن منافع و نیروهایش در عراق شده است.

نخست وزیر سابق عراق همچنین گفت: موضع عراق در خصوص نشست مکه واضح بود و تمامی سران عرب باید گام‌هایی مشابه اقدام رئیس جمهور عراق که با تجاوز به هر کشور همسایه‌ای مخالفت کرد، اتخاذ کنند.

مالکی در ادامه تصریح کرد: وضع کنونی از آرامش و آغاز گفتگو‌ها میان آمریکا و ایران پس از عقب نشینی واشنگتن از زبان تهدید مداوم و تسلیم نشدن تهران در قبال آن حکایت دارد.

این مقام عراقی در پایان تاکید کرد: هرگونه جنگ افروزی در منطقه، فاجعه‌ای تاریخی پدید خواهد آورد و در صورت بسته شدن تنگه هرمز، قیمت نفت به ۴۰۰ دلار خواهد رسید.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها