وصیت‌نامه پاسدار شهید حمیدرضا شالی (۲)؛

شهید حمیدرضا شالی: پرورش نسل آینده انقلاب، وظيفه‌اى بس سنگين است

پاسدار شهید «حمیدرضا شالی» در وصیت‌نامه خود آورده است: «انقلاب دسترنج خون هزاران شهید گلگون‌کفن خود را براى حفظ و تداوم آن آماده سازید وظیفه‌اى بس سنگین بر دوش شماست که همانا نسل آینده انقلاب است در پرورش سربازان آینده اسلام از وجودتان مایه بگذارید».
کد خبر: ۳۴۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸ - 12June 2019

شهید حمیدرضا شالی: پرورش نسل آینده انقلاب، وظيفه‌اى بس سنگين استبه گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «حمیدرضا شالی» در هجدهم خرداد ۱۳۴۰ چشم به جهان گشود. وی حین عملیات والفجر ۴ در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۶۲، در منطقه پنجوین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیت‌نامه‌ای که از این شهید والامقام نوشته شده است را در ادامه می‌خوانید:

«.. دلم می‌خواهد ناراحتى در سینه‌هایتان نباشد و با رویى گشاده و دلى آرام و بى‌تلاطم به فردا نظر کنید به فرداهاى خوب انقلاب دسترنج خون هزاران شهید گلگون کفن خود را براى حفظ و تداوم آن آماده سازید وظیفه‌اى بس سنگین بر دوش شماست که همانا نسل آینده انقلاب است. در پرورش سربازان آینده اسلام از وجودتان مایه بگذارید از قید و بندهاى به یادگار مانده از طاغوت پرهیز کنید و با الگوى انسان و جامعه اسلامى مسیر زندگیتان را منطبق گردانید که بدین ترتیب در دنیا و آخرت سعادتمند خواهید بود و مرا نیز شاد خواهید کرد. از مجید مراقبت کنید و مادرتان را تنها نگذارید قدر او را بدانید که داراى مقام والاییست. در آخر از شما می‌خواهم که برایم نماز بخوانید و از خدا طلب مغفرت و آمرزش کنید. امیدوارم از تمامى امتحانات الهى سرافراز بیرون آیید و در تمام مراحل زندگى مشمول لطف و رحمت الهى قرار گیرید.

و، اما حضور پدر و سرور گرامیم، اینجاست که دیگر قلم از حرکت ایستاده است آخر چه بگویم به پدرى، چون مجاهد چه بگویم به تو که خود درس استقامت و شهامت و شهادت را بمن آموختى به تو که خود مرا تربیت کردى و خود مرا به این راه فرستادى و خود برایم آرزوى شهادت کردى. پدر بزرگوارم هرچند که هیچگاه نتوانستم وظیفه فرزندى را ادا کنم، اما میدانم که آنقدر مهربان هستى که مرا بخاطر تمامى خطاهایم عفو مى‌کنى. پدر عزیزم امیدوارم اکنون توانسته باشم لیاقت خود را براى فرزندى پدرى، چون تو به اثبات رسانده باشم. پدر عزیزم بعد از من از هیچکس و از هیچ‌جا انتظارى نداشته باش که می‌دانم ندارى انشاءالله که در پرتو رحمت الهى بیش از پیش در فعالیت‌هایت براى پیشبرد انقلاب و جمهورى اسلامى موفق باشى و همچون الگویى براى جامعه به همه درس استقامت و شهامت بیاموزى.

چند مسئله در رابطه با وسایلم میخواستم بگویم، دستگاه‌ها و قطعاتى را که دارم به کمک برادر مصطفى صابرى جمع‌آورى نموده و با صلاح‌دید خود به سپاه تحویل دهید، مقدارى پول دارم که آنرا در کمد میز گذاشته‌ام که صرف پرداخت به صندوق قرض الحسنه کوثر بشود در ضمن قبض‌هاى صندوق نیز در کنار پول می‌باشد، چک امانتى نزد صندوق را نیز به حاج آقا شبیرى پیش‌نماز کانون توحید تحویل بدهید همچنین در مورد موتور می‌خواهم که پول آن صرف تهیه سه سال نماز و روزه برایم بشود، همچنین از تمامى فامیل‌ها و دوستان بخواهید که اگر از من پول طلب دارند به شما مراجعه کنند و از تک تک برایم حلالیت بطلبید و از همه برایم طلب مغفرت کنید. اگر مرا به تهران آوردند در بهشت زهرا جاى دهید و اگر نیاوردند به هیچ وجه ناراحت نباشید که این نیز خواست الهى است و صبر بر مصلحت او مژده بشارت بزرگ را در خود دارد که خداوند می‌فرماید:. وَنَقْصٍ مِنَ الأَمْوَالِ وَالأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ.

در برگزارى مراسم ختم و ... نهایت اعتدال را رعایت کنید و در حد امکان از مخارج بیهوده پرهیز نمایید، هیچ دلم نمی‌خواهد شهادت من باعث آن شود که خانواده‌ام در ناراحتى و غم فرو روند اگر می‌خواهید مرا شاد کنید شاد باشید از گریه کردن حتى‌الامکان پرهیز نمایید زیاد فکر نکنید که این دنیا دار فناست و ارزش آنکه انسان این مدت را براى خودش تلخ کند و در ناراحتى بسر برد ندارد پس به جاى اینکه وقت گرانبهایتان را به این امور صرف کنید به خودسازى و مطالعه و عبادت و فعالیت فکرى و بدنى براى انقلاب و اسلام بپردازید حتى یک لحظه هم یک لحظه است و در روز جزا به لحظه لحظه‌هاى هر فرد حساب میرسند پس سعیتان برآن باشد که از هر لحظه‌تان حداکثر بهره را ببرید دنیا را سخت نگیرید و با صفا و صمیمیت و مهربانى به زندگیتان لذت و تکاپو و به آخرتتان نور و درخشندگى ببخشید موقعیت حساس خود را درک کنید که خداى نکرده مبادا ضدانقلاب از رفتارتان سوءاستفاده نماید.

انشاءالله که خداوند توفیق طاعت و عبادت و فعالیت را نصیب همگیتان گرداند.

در اینجا چند کلمه صحبت هم با فامیل و دوستان دارم، به یاد خدا باشید نماز را بپا دارید و به مفهوم کلماتى که بر زبان مى‌آورید دقت کنید با دلتان سخن بگویید و از اعماق وجودتان او را صدا بزنید روحتان را به درگاه او روانه سازید به پرواز درآیید و تا عرش اعلاء به پیش بروید در‌ها همه باز است و از نگهبان خبرى نیست به خدا قسم که شیرین‌تر از این معراج در این دنیا لذتى نیست امام را دعا کنید و رزمندگان را یارى دهید و نصرت را از خدا بخواهید و فرج را از او بطلبید.

به جهان بنگرید و در آن تفکر کنید به مرگ بیندیشید و آنچنان به دنیا بنگرید که گویى لحظه‌اى بعد دیگر نخواهید بود قید و بندهاى مادیات را بشکنید و خود را از این زندان برهانید تا بتوانید به پرواز درآیید و آزادانه اوج بگیرید و به معراج معشوق و لقاى یار و لذت دیدار نائل آیید.

از سر‌گرم کردن خویش بپرهیزید و از واقعیات مگریزید موقعیت خود را پیدا کنید و هدف زندگیتان را مشخص نمایید و مسیر را بیابید به نور ایمان دلتان را روشن ساخته و با ضربه‌اى به نفس برضد گذشته‌ها انقلابى درونى بپا سازید و به یارى خدا و نور ایمان تمامى سدهاى مادیت و جهل را بشکنید تا به عشق واقعى برسید و مفهوم لذت را دریابید و در رحمت الهى غرق گردید.

امام را تنها نگذارید جبهه‌ها را خالى نکنید انقلاب را پشتیبان باشید با کفر و استبداد در تمامى زمینه‌ها به مبارزه بپردازید از یارى مستضعفان و بى‌بضاعتان جامعه دریغ نورزید و از عیادت معلولین و مجروحین غفلت نکنید به خانواده شهدا سر بزنید و به وضعیت آن‌ها رسیدگى کنید انشاءالله توفیق الهى نصیب همگیتان گردد تا در راه پیشبرد این انقلاب بزرگ اسلامى گام بردارید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَ الْعَصْرِ إِنَّ الْإِنْسانَ لَفِی خُسْرٍ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ
به امید فرج آقا امام زمان (عج) و برافراشتن پرچم خونین تشیع بر فراز کاخ‌هاى ستم»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار