محسن مومنی‌شریف در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هشدار هنرمندان نسبت به تحرکات مشکوک انگلیس/ از سفارت‌ انگلیس خاطره خوشی نداریم

رئیس حوزه هنری نمایشگاه کاریکاتور «آسوده باش، من ملکه‌ام» را هشداری نسبت به تحرکات سفارت انگلیس دانست و گفت: ما انگلیس را دوست نمی‌دانیم و تحرکات این سفارتخانه در داخل کشورمان را خطرناک می‌دانیم.
کد خبر: ۳۴۹۹۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲ - 11June 2019

هشدار هنرمندان نسبت به تحرکات مشکوک انگلیس/ از سفارت‌ انگلیس خاطره خوشی نداریم«محسن مومنی‌شریف» رئیس حوزه هنری در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آسوده باش، من ملکه‌ام» با محور نمایش خباثت‌های تاریخی انگلیس، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اظهار داشت: از هنرمندان کشورمان به خصوص هنرمندان جوانی که اهتمام نسبت به تاریخ و مسائل مهم کشور دارند، تشکر می‌کنم؛ چراکه در بزنگاه‌ها حرف دل مردم را می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع دارید که به مناسبت نود و سومین سالگرد تولد ملکه انگلیس، سفارت انگلستان در کشورمان دست به تحرکاتی زده و خیلی اهانت آمیز از ایرانیان برای یک مهمانی دعوت کرده‌ است آن هم به شرط اینکه میهمانان هزینه میهمانی را تقبل کنند. واقعاً این نوع برخورد، دعوت و سخن گفتن با ایرانیان، مایه وهن ایرانیان است؛ البته اگر کسانی که نسبت به جنایت‌هایی که انگلیس در طول 300 سال اخیر در ایران انجام داده، بی اعتنا باشند و در چنین مجلسی شرکت کنند، باید در ایرانی بودن آن‌ها شک کرد.

رئیس حوزه هنری تاکید کرد: مردم ما هیچ‌گاه خیانت و جنایت‌های انگلیس نسبت به ملت ایران را فراموش نخواهند کرد. تاریخ ما در مقاطع مهم مملو از جنایت و خیانت انگلیسی‌هاست. آن روزی که انقلابیون مشروطه وقتی پایشان به سفارت انگلیس باز شد، انقلاب مشروطه منحرف و خون‌هایی که ریخته شده بود پایمال شد و نهایتاً از سفارت انگلیس دیکتاتوری به نام رضاخان بیرون آمد و سال‌ها ملت ایران را گرفتار کرد.

مومنی‌شریف عنوان کرد: ما از سفارت‌خانه انگلیس خاطره خوشی نداریم. روشنفکران ایرانی و کسانی که ادعای روشنفکری دارند، باید هوشیار باشند؛ چراکه روزی درباره اشتباهات آن‌ها مردم صحبت خواهند کرد و کسی نمی‌تواند از آن چشم‌پوشی کند.

وی گفت: هنرمندان کاریکاتوریست در نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام» آمده‌اند تا هشدار بدهند؛ هشدار به اینکه رفت و آمد به سفارت انگلیس خطرناک است؛ زیرا کسانی که با این سفارتخانه‌ها رفت و آمد داشته‌اند، عاقبت به خیر نشده‌اند.

رئیس حوزه هنری در خصوص آمادگی برای اکران آثار هنرمندان تجسمی در سطح تهران اظهار داشت: حوزه هنری آماده اکران آثار هنرمندان جوان عرصه کاریکاتور و کارتون در سطح شهر تهران است.

مومنی‌شریف تصریح کرد: ما انگلیس را دوست نمی‌دانیم و تحرکات این سفارتخانه در داخل کشورمان را خطرناک می‌دانیم. از ارگان‌های امنیتی و وزارت خارجه درخواست داریم که نسبت به تحرکات این سفارتخانه هوشیار باشند و بی اعتنا نباشند.

انتهای پیام/ 121

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
0
وزارت خارجه.خخخخخخخخخخخخخ.وزارت اطلاعات ههههههههههههه
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار